Sommerdepression? / Hjælp til en kur
Fra : Alter Ego

Dato : 23-08-06 01:19

Beklager at dette ikke er direkte forbundet med seksualitet, men så
lidt alligevel, read on.
-
Hvis jeg går og trisser rundt om mig selv i for lang tid
(sommerferie), synker jeg ned i en ulykkelig tilstand af dovenskab,
skæv døgnrytme, mismod, problemer med at tage mig sammen til at lave
ting jeg ikke liiige har lyst til at lave. Jeg bor på et kollegie, men
af en eller anden grund melder jeg mig mere UD af fællesskabet end
IND, fordi jeg ikke orker. Så hellere sidde på værelset og se film
og lave ligegyldige ting. Samtidigt med at jeg bliver mere og mere
utilfreds med min situation...

Det jeg har brug for er egentlig bare noget at lave... Har jeg en
aftale liver jeg gevaldigt op og får ordnet en masse ting. Har jeg
udsigt til endnu en ligegyldig dag orker jeg knap nok at vaske tøj og
lave mad.

Jeg havde egentlig regnet med at jeg kunne bruge al den fritid til at
få gjort noget ved mine mange hobby projekter. Det har jeg da også
fået gjort, men absolut ikke så meget som jeg havde håbet på. Det
er som om at de aftaler jeg laver med mig selv ikke holder ret godt...
-
Kan nogen nikke genkendende/forstå nogen at disse beskrivelser? Har
jeg en lille depression?

Nå men det var bare noget der lige skulle ud og denne gruppe virkede
som et sted hvor folk godt kan snakke om private ting og følelser :)

Jeg er træt af at rende rundt om mig selv. Jeg har lyst til at dele
tilværelsen med et andet menneske, en kæreste. Men min scoresuccess
er notorisk dårlig for tiden. Måske fordi jeg nærmest ikke engang
prøver... Det der renden rundt i byen/baren, drikke sig fuld, sove
tømmermænd etc er snart ved at hænge mig ud af halsen...

SÅ:

A. Kan nogen anbefale mig et godt dating sted på nettet. Jeg har brugt
dating.dk lidt engang men er blevet grundig træt af det. Hvad kan i
ellers anbefale til sådan en som mig? (24 årig studerende,
københavnsområdet)

B. Andre gode tips til at møde nogen kvinder? Jeg har sådanset booket
nogle weekender frem, men hvis jeg kender mig ret får jeg ikke meget
andet ud af det end tømmermænd...

Tak skal i ha'
Lars

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 23-08-06 02:36

On 22 Aug 2006 17:18:33 -0700, "Alter Ego" <alterego1414@gmail.com>
wrote:

>A. Kan nogen anbefale mig et godt dating sted på nettet. Jeg har brugt
>dating.dk

Gå ind på scor de holder også sommerfest jeg mener det er den 2/9 - så
kommer du også ud ...

--
MvH Bo M Mogensen
Holly Marie Combs The greatest Holly&Chamred (about 1gb)

Fra : Brian Olesen

Dato : 23-08-06 08:54

Hej
Ja du har sikkert en lettere depression.

> [...]
> dating.dk lidt engang men er blevet grundig træt af det. Hvad kan i
> ellers anbefale til sådan en som mig? (24 årig studerende,

Det er jo tydeligvis ikke bare noget f... du søger, så sexklubberne ville
jeg i hvert fald ikke starte i.

> B. Andre gode tips til at møde nogen kvinder? Jeg har sådanset booket
> nogle weekender frem, men hvis jeg kender mig ret får jeg ikke meget
> andet ud af det end tømmermænd...

Jamen de forskellige netsteder og så måske en almindelig bytur, hvor du så
begrænser drikkeriet lidt.

Men jeg ville nu starte et helt andet sted. Så længe du har psykiske
problemer og dit overskud er temmelig begrænset, så er du ikke meget værd
som sexobjekt. Du er mildest talt uinteressant. Derfor ville jeg, hvis jeg
var dig lægge det med kvinderne lidt på køl og koncentrere mig om, at få
kørt dagligdagen på skinner. Du skal som det første beslutte dig for et
tidspunkt, hvor du vil stå op om morgenen. Dette ene mål skal du sørge for
bliver indfriet og overholdt.
Derefter skal du se at få noget motion. BAre 2 - 3 gange om ugen i starten,
men noget, der ta'r et par timer hver gang og noget, som slider dig op.
Måske 30 40 km. på en cykel, eller en god lang løbetur / svømning, eller
hvad der nu lige er dig. Prøv også at spise på faste tidspunkter.

Når disse ting er ved at komme i system begynder kroppen at have nogle
ordentlige betingelser for at kunne fungere og du vil helt automatisk
begynde at få det bedre. Og nej det er ikke noget der lige sker på en
formiddag. Du må i gang med det lange seje træk og dette kan tage uger /
måneder.
Bare så du er advaret.

Jeg forstår godt, at du føler det hele slasker lidt rundt. Det er altså også
svært at opretholde en seriøs selvdisscplin, når man studerer. Det kommer
ikke bare af sig selv, men netop struktur på dagligdagen, som bliver
overholdt vil også give dig det store forkromede overblik tilbage, så du får
det overskud du har brug for til at score piger.

> Tak skal i ha'

Så lidt.

Mvh. Brian

Fra : Alter Ego

Dato : 23-08-06 14:12

Brian Olesen wrote:
> Hej
> Ja du har sikkert en lettere depression.

Nu fik jeg måske formuleret det lidt dramatisk i går nat, det er
egentlig slet ikke så slemt :)

> Jamen de forskellige netsteder og så måske en almindelig bytur, hvor du så
> begrænser drikkeriet lidt.

Jep. Den seneste gang jeg havde success var jeg 100% ædru (chauffør)
så det er ikke helt forkert. Men det kan være svært ikke at ryge i
hegnet med de traditioner vi har her i landet (og de gutter jeg plejer
at tage i byen med)...

> [...]
> overholdt vil også give dig det store forkromede overblik tilbage, så du får
> det overskud du har brug for til at score piger.

Mit største problem er netop døgnrytmen. Jeg har ret svært ved at
komme op om morgenen når aftalen er med mig SELV. Er aftalen med en
anden kan jeg sagtens komme op til tiden. I normal hverdag har jeg det
aldeles glimrende, så mit "psykiske problem" begrænser sig heldigvis
til længere perioder med fritid.

Jeg vidste egentlig godt at jeg ville blive skør af at gå et par uger
uden noget at tage mig til. Men jeg tror egentlig ikke det er noget
sygeligt, det er bare mig. Jeg ved at når jeg bare een dag får taget
mig sammen til at komme ud af døren om morgenen og hjem om
eftermiddagen, så har jeg det strålende resten af dagen. Når jeg
kommer igang igen på studiet skal det nok blive noget helt andet fra
day-one, er jeg sikker på.

Men du skal have tak for svaret. Du har helt sikkert fat i noget med
motionen og de faste spisetidspunkter. Og bare det at få snakket lidt
om det hjælper gevaldigt :)

Mvh. Lars

Fra : Brian Olesen

Dato : 23-08-06 15:38

"Alter Ego" <alterego1414@gmail.com> skrev i en meddelelse
Brian Olesen wrote:
> Hej
> Ja du har sikkert en lettere depression.

Nu fik jeg måske formuleret det lidt dramatisk i går nat, det er
egentlig slet ikke så slemt :)

Ikke så slemt siger du. Jo det er det da, når det er et problem for dig. Men
depresionsniveauet er jo ikke konstant.

> [...]

så det er ikke helt forkert. Men det kan være svært ikke at ryge i
hegnet med de traditioner vi har her i landet (og de gutter jeg plejer

Det er jo lige det.

> [...]

anden kan jeg sagtens komme op til tiden. I normal hverdag har jeg det
aldeles glimrende, så mit "psykiske problem" begrænser sig heldigvis

Se dette kender jeg godt fra mig selv. Min barndoms søndage var sgu ofte et
helvede at komme igennem kan jeg huske. Alt for fucking få pligter og alt
for meget spildtid.
Jeg sagde jo også let depresion og ikke middelsværd eller dyb vel?
Men en aftale med dig selv om, at stå op på et bestemt tidspunkt og så at
blive oppe er jo allerede et skridt i den rigtige retning.
Du kunne evt. lave en aftale med en god ven eller veninde, at du skal ringe
5 min hver dag og lige dokumentere, at du faktisk er stået op.
Måske lyder det banalt i dine øre, men det er sandsynligt, at det er din
døgnrytme, der alene står for størstedelen af dine øvrige problemer.

[...]

Ja man er altid lidt nervøs, når man første gang får præsenteret muligheden
for, at man har et psykisk problem. Jeg håber du har ret i, at det bli'r
bedre, når du starter op på studiet igen.

Men du skal have tak for svaret. Du har helt sikkert fat i noget med
motionen og de faste spisetidspunkter. Og bare det at få snakket lidt
om det hjælper gevaldigt :)

Herligt. Man må tage det af de svar man får her på news man selv synes man
kan bruge. Det er klart, at jeg ikke kan kende din situation så godt, at
svaret kan blive helt perfekt.
Men held og lykke med det!

Mvh. Brian