Intimbarbering
Fra : JustMe

Dato : 19-08-06 23:01

Det er et emne som bliver skrevet rigtig meget om, måske FOR meget for jeg
er helt forvirret.

Mine egne erfaringer er at Veet skal jeg holde mig langt fra! og det samme
gælder Matas hårfjerningscreme. Det laver direkte store blødende sår og selv
efter flere bade stinker min hud stadig af brændt hår.

Jeg har prøvet at bruge min kærestes barbermaskine og det er sådan set også
okay men risikoen er ret stor for skægpest og jeg synes ikke det er særlig
hygiejnisk. Det er godt nok sådan en rensedims (Philips).

Jeg har så læst at man kan bruge mandelolie eller babyolie når jeg bruger
skraber (bruger Gilette Venus) men hvad er bedst? og er det i stedet for
barberskum?

Jeg har problemer med røde knopper når jeg bruger skraber dernede (får det
ikke på ben og under armene). De klør som bare pokker og ser ærlig talt ikke
særlig pænt ud. Jeg vil gerne kunne barbere mig uden knopper og kløe. Hvor
tit skal man gøre det for at holde det glat og ved lige? når der kommer
knopper går det helt galt hvis jeg bare barberer hen over dem... Kan man
undgå at det klør når hårene gror ud?

Der er selvfølgelig også mulighed for at få det vokset væk hos en prof., men
det tror jeg ærlig talt jeg er lidt for blufærdig til og det må da gøre
grusomt ondt? nogen erfaringer?
Jeg har hørt at hårene skulle blive mere bløde efter voksning? mit "problem"
er at mine hår er stive og flade...ikke særlig kønt - så hellere dusket og
bløde...

Please en eller andet, skær det ud i pap for mig

Fra : nana sørensen

Dato : 20-08-06 02:40

Klip om skægpest o.a.

> [...]
> dusket og bløde...
>
> Please en eller andet, skær det ud i pap for mig

Jeg fik vokset mine af hos en proff. Faktisk vare det ikke nær så akavet som
man skulle tro. Det gjorde heller ikke nær så naller som kløende knopper
overhovedet og jah, hårene bliver blødere af det jo tiere du gør det. Jeg
købte en voksmaskine i matas, da jeg ikke gad at betale kassen hver gang.
Det kan bedre svare sig og er ikke særlig svært, evt. med hjælp fra din
partner, hvis du er vildt usmidig. Ulempen er, at voksen skal have noget at
gribe fat i, dvs. der går lidt tid før man kan vokse igen, og så er det en
smule uldent indtil da. Det drejer sig om et par mm før voksen kan få fat
igen. Hvis det bare skal væk og ikke komme tilbage så få det laserbehandlet
væk. Til gengæld kløede det overhovedet ikke mens det voksede ud og det var
HELT glat i flere uger før man begyndte at kunne se hårene. Selvom man
vokser, så kommer det igen, selvom man nok med tiden kan få det helt væk.

Fra : JustMe

Dato : 20-08-06 13:09

> [...]
> voksede ud og det var HELT glat i flere uger før man begyndte at kunne se
> hårene. Selvom man vokser, så kommer det igen, selvom man nok med tiden

Hvad koster sådan en voksmaskine? hvad mærke? jeg er meget hooked på at få
det gjort hos en prof men vil også gerne gøre det selv og min partner
hjælper gerne *GG*
Nogen der kender nogle prof. på Fyn der kan klare det med voks?

Fra : Tony

Dato : 20-08-06 14:45

"JustMe" <mail@SLEThellenielsenFJERN.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hjælper gerne *GG*
> Nogen der kender nogle prof. på Fyn der kan klare det med voks?

Prøv Steen Johansen, .... der er samtidig ikke fare for at du bliver udsat
for overgreb : o D

Tony

Fra : nana sørensen

Dato : 20-08-06 22:22

"JustMe" <mail@SLEThellenielsenFJERN.dk> wrote in message

> [...]
> hjælper gerne *GG*
> Nogen der kender nogle prof. på Fyn der kan klare det med voks?

Jeg købte min på nettet i en nu lukket butik, men hele startsættet med
strips, voks, maskine osv kostede under 400, hvilket vist er det det koster
at få en proff til at gøre det een gang. Min vokspatron har holdt i flere
år, da man bruger uendeligt ldit, og jeg vokser også ben. det er en god
investering, men husk at armhuler gør mere ondt end bikinilinje. Jeg
forsøgte, og wow... Det kan slet ikke sammenlignes.

Fra : Basil

Dato : 20-08-06 05:26

JustMe skrev:
> [...]
> bløde...
>
> Please en eller andet, skær det ud i pap for mig

Nogen af de røde knopper efter barbering kan undgåes hvis du bruger en
creme med aloe vera efter barbering.
Barber den i badet, ikke noget med skum.
Min kæreste har 2 skrabere, jeg mener at den til fissen er en
Wilkinson, den med tremmer for skærene. Nogle Matas har den, andre har
ikke.
Kai

Fra : Trine P

Dato : 20-08-06 09:56

JustMe wrote:

> [...]
> hygiejnisk. Det er godt nok sådan en rensedims (Philips).

> Jeg har problemer med røde knopper når jeg bruger skraber dernede (får det

Jeg vil først og fremmest anbefale dig IKKE at dele med kæresten - og
dernæst have en skraber til missen og en til alt det andet. Dine knopper
kan være et resultat af at du ikke kan tåle kæresten eller dig selv så
at sige ;)

Dernæst skal du altid skrabe i hårenes retning - aldrig imod. Og så er
det altid en god ting at sørge for at bruge en god creme - fx. med aloe
vera som andre har nævnt.

Desuden er min oplevelse at jeg får knopper hvis jeg ikke vedligeholder
HVER dag ...

--
Trine P

It's not who I am underneath, but what I do that defines me.

Fra : Tøsen

Dato : 20-08-06 16:00

"Trine P" <snoeffe@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> som andre har nævnt.
>
> Desuden er min oplevelse at jeg får knopper hvis jeg ikke vedligeholder
*************************************
En anden løsning er også at bruge Balsam. Det gør jeg, hver gang jeg barbere
mig et imtimt sted. Jeg gør det ca.hver anden dag, så når det heller ikke at
vokse så meget at det klør og er til gene...

Mvh Tøsen

Fra : JustMe

Dato : 20-08-06 17:00

******************
> [...]
> barbere mig et imtimt sted. Jeg gør det ca.hver anden dag, så når det
> heller ikke at vokse så meget at det klør og er til gene...

Hvilken balsam bruger du? bruger du det i stedet for barberskum/barbergel?

Fra : Tøsen

Dato : 20-08-06 21:30

"JustMe" <mail@SLEThellenielsenFJERN.dk> skrev i en meddelelse
> ******************

> Hvilken balsam bruger du? bruger du det i stedet for barberskum/barbergel?
***********

Jeg bruger bare en billig een. Alberto VO5. Der er 400 ml og koster på
tilbud 10kr i Føtex indimellem. Det virker for mig

mvh Tøsen
Den bruger jeg istedet for skum/gele.

Fra : Ivar Madsen

Dato : 20-08-06 18:48

JustMe wrote:

> [...]
> okay men risikoen er ret stor for skægpest og jeg synes ikke det er særlig
> hygiejnisk. Det er godt nok sådan en rensedims (Philips).

Jeg bruger en lady shaver, og har ikke nogen problemer med det. Bruger den
side der er til knuppet hun over det hele.

Jeg har tiderliger brugt en skraber, men skar mig altid, har også prøvet
med min babermaskine, men den kunne ikke klare den knupperede hud.

Mvh Ivar