Forelsket.....hvad nu ??
Fra : Dark Cowboy

Dato : 18-08-06 17:55

Så skete det....

Efter et forlist ægteskab og en længere periode som single, er jeg blevet
forelsket.
Det er jo sådan set dejligt, men......

Jeg er fuldstændig på bar bund. Jeg har ikke spillet 'spillet' siden jeg var
18 år, og har ikke rigtig nogen fornemmelse for hvordan man gør i dag.
Jeg har forelsket mig i en kollega, men vi arbejder ikke på samme skift og
kender derfor ikke hinanden særlig godt.

Jeg vil hellere end gerne invitere hende ud, men er noget usikker på hvordan
jeg skal kaste mig ud i det. Dels fordi vi jo ikke taler sammen ret ofte og
dels fordi jeg nødig vil fremstå som desperat, skummel eller underlig.

Det mest naturlige for mig ville nok være at invitere hende, face to face,
men er desværre også den mulighed der er mindst givet, da vi jo arbejder
forskellige skift i en lille butik hvor det er ret svært at kunne tale
sammen en lille smule privat.

Jeg kan også ringe eller skrive, men føler selv at det er alt for
upersonligt.

Skal jeg bare finde bollerne frem og invitere hende ud i kunder og kollegers
påhør, når chancen byder sig ?

Jeg kan såmænd sagtens håndtere et afslag, det er ikke det der er problemet.
Men det skulle helst gerne være uden at fremstå som en total idiot 'without
a clue'

Gode råd modtages gerne

DC.

Fra : sdsf

Dato : 18-08-06 19:40

"Dark Cowboy" <Darkcowboy@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> var 18 år, og har ikke rigtig nogen fornemmelse for hvordan man gør i dag.
Ja, efter at have læst dit indlæg fornemmer jeg at du virklig er på bar
bund.

> Jeg har forelsket mig i en kollega, men vi arbejder ikke på samme skift og
> kender derfor ikke hinanden særlig godt.
Når du ikke kender vedkommende særlig godt, og sjældent taler med hende,
er du kun forelsket i dine egne tanker og fantasier om hende.
Sådan har 14 årige drenge det også.

> [...]
> sammen en lille smule privat.
>
> Jeg kan også ringe eller skrive, men føler selv at det er alt for
Efter min mening, vil det være katastrofalt at ringe eller skrive til hende,
når du ikke kender hende meget godt.
Særlig det at skrive et brev er slemt, det afsløre dig som en ensom
og afsporet ulv. Ikke så få vil føle sig meget utrygge ved dig efter dette.

En person her i gruppen (Boerge Rahbech Jensen) kan vist bekræfte dette!

> Skal jeg bare finde bollerne frem og invitere hende ud i kunder og
> kollegers påhør, når chancen byder sig ?
Det ville jeg ikke gøre.

> [...]
> problemet.
> Men det skulle helst gerne være uden at fremstå som en total idiot

Mit råd vil være, at lade være med at gå og brænde varm på kolleger, og
hvis du endelig skal have noget igang med den kollega, så skal hun nok selv
give signaler til dig.

Brug netdating, der er det klart og rent hvad det går ud på.

Fra : Dark Cowboy

Dato : 18-08-06 20:50

"sdsf" <sdsf@her.der.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, efter at have læst dit indlæg fornemmer jeg at du virklig er på bar
> bund.

Det er jo det jeg skriver. Virkelig godt fornemmet.

> Når du ikke kender vedkommende særlig godt, og sjældent taler med hende,
> er du kun forelsket i dine egne tanker og fantasier om hende.
> Sådan har 14 årige drenge det også.

Jeg synes jo bare at hun virker sød og vil gerne lære hende bedre at kende.
Men det er måske kun forbeholdt 14 årige ?

> [...]
> Særlig det at skrive et brev er slemt, det afsløre dig som en ensom
> og afsporet ulv. Ikke så få vil føle sig meget utrygge ved dig efter

Har jeg så sandelig heller ikke tænkt mig. Det får mig præcis til at fremstå
som desperat, skummel og underlig........og det er jeg ikke.

> Brug netdating, der er det klart og rent hvad det går ud på.

Ja lad os helt eliminere enhver måde at gøre os selv sårbare på. Så kan vi
sidde i ro og mag bag skærmen og dømme andre mennesker udfra halvdårlige
billeder og fyldestgørende profiltekster som 'Skriv hvis du har lyst' eller
'Gratis håndværker søges'
Det forekommer mig temmelig urealistisk at man kun kan møde andre via
internettet.

Hvornår er det blevet en dårlig kvalitet at melde rent ud, og så tage et evt
afslag som en mand og komme videre. ?

Det er måske ikke længere positivt at have selvtillid og være målrettet ?

Mig bekendt har det aldrig været den generte og tilbageholdende fyr der
gemmer sig i hjørnet sammen med gutterne, der får prinsessen med hjem.

Fra : sdsf

Dato : 18-08-06 21:29

> "sdsf" <sdsf@her.der.dk> skrev i en meddelelse

> Det er jo det jeg skriver. Virkelig godt fornemmet.
Jeg har nogle svage fornemmelser og formodninger om dig,
ud fra det du skriver og de vendinger du bruger.
(f.eks. "forlist ægteskab" og "invitere hende ud")

Jeg gætter på at du ikke har nogen mandlige venner som
du har daglig kontakt med.

> Jeg synes jo bare at hun virker sød og vil gerne lære hende bedre at
> kende.
> Men det er måske kun forbeholdt 14 årige ?
Erfarne mænd starter ikke tankespiraler og forelsker bare fordi de har set
en sød
pige.

> Har jeg så sandelig heller ikke tænkt mig. Det får mig præcis til at
> fremstå som desperat, skummel og underlig........og det er jeg ikke.
Måske er du lidt underlig på den måde at din virklighedsopfattelse ikke er
særlig præcis.

Hvorfor "forliste" det ægteskab egentlig?

(vendingen "forlist ægteskab" giver mig kvalme)

> [...]
>
> Hvornår er det blevet en dårlig kvalitet at melde rent ud, og så tage et
> evt afslag som en mand og komme videre. ?
Et afslag er resultatet af ikke at have føling med situationen når det er en
kollega det drejer sig om.

> Det er måske ikke længere positivt at have selvtillid og være målrettet ?
Der er ikke meget selvtillid og målrettethed i at klovne rundt.

> Mig bekendt har det aldrig været den generte og tilbageholdende fyr der
> gemmer sig i hjørnet sammen med gutterne, der får prinsessen med hjem.
Jeg gidder ikke princesser.
Jeg vil hellere have storé bondepiger.

Fra : Dark Cowboy

Dato : 18-08-06 22:24

"sdsf" <sdsf@her.der.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg gætter på at du ikke har nogen mandlige venner som
> du har daglig kontakt med.

Du gætter forkert.

> Erfarne mænd starter ikke tankespiraler og forelsker bare fordi de har set
> en sød pige.

Du lægger ord i munden på mig. Det er jo ikke fordi vi ikke har kontakt. Det
er bare ikke så ofte da vores vagter ikke overlapper ret meget. Forelsket er
nok for stærkt et ord at bruge, interesseret er nok mere korrekt.

> Måske er du lidt underlig på den måde at din virklighedsopfattelse ikke er
> særlig præcis.

Hvad baserer du den udtalelse på ?
Jeg synes du drager nogle store konklusioner på intet andet end din egen
livsopfattelse.

> Hvorfor "forliste" det ægteskab egentlig?

Kan ikke se hvordan det er relevant i forhold til mit indlæg.

> Et afslag er resultatet af ikke at have føling med situationen når det er
> en
> kollega det drejer sig om.

Hvem siger jeg ikke har føling med situationen ? Igen antager du noget uden
at vide ret meget mere end hvad jeg har beskrevet i 2 linier.

> Der er ikke meget selvtillid og målrettethed i at klovne rundt.

Det er der heller ikke i at sidde passivt og vente på at alt sker af sig
selv.

Fra : sdsf

Dato : 18-08-06 22:48

"Dark Cowboy" <Darkcowboy@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> "sdsf" <sdsf@her.der.dk> skrev i en meddelelse

> Du gætter forkert.
Det kan ske.

Hvilke forslag kommer dine mandlige venner med?

> [...]
> Det er bare ikke så ofte da vores vagter ikke overlapper ret meget.
> Forelsket er nok for stærkt et ord at bruge, interesseret er nok mere
OK

> Hvad baserer du den udtalelse på ?
> Jeg synes du drager nogle store konklusioner på intet andet end din egen
> livsopfattelse.
Jeg har formodninger, som jeg skrev tidligere.

> Kan ikke se hvordan det er relevant i forhold til mit indlæg.
Man skal jo kende dig for at kunne give dig gode råd.
(jeg siger ikke at jeg kan give dig gode råd, for det kan jeg ikke)
Er det en hemmelighed hvorfor det ægteskab forliste?

> Hvem siger jeg ikke har føling med situationen ?
Det er der vel ingen der siger direkte, men det er nu min fornemmelse.

> Det er der heller ikke i at sidde passivt og vente på at alt sker af sig
> selv.
Helt enig, men dum dig nu ikke for meget på din arbejdsplads.

Fra : Dark Cowboy

Dato : 18-08-06 23:11

> Hvilke forslag kommer dine mandlige venner med?

Ordret: Du har siddet på din røv for længe. Hvis du er interesseret i hende
så spørg hende da.
Mine veninder siger for øvrigt det samme

> Man skal jo kende dig for at kunne give dig gode råd.
> (jeg siger ikke at jeg kan give dig gode råd, for det kan jeg ikke)
> Er det en hemmelighed hvorfor det ægteskab forliste?

Hvis ikke du kan give mig et godt råd, hvorfor svarer du så på mit indlæg ?
Men næh....det er såmænd ikke nogen hemmelighed hvorfor jeg blev skilt,
selvom der nok er delte meninger blandt de forskellige indvolverede.
Men kort fortalt blev jeg skilt fordi jeg ønskede det.

> Det er der vel ingen der siger direkte, men det er nu min fornemmelse.

Baserer du den fornemmelse alene på mit sprogbrug og min måde at formulere
mig på ?

> Helt enig, men dum dig nu ikke for meget på din arbejdsplads.

Det er jo netop derfor jeg spørger om råd

Fra : Zeki

Dato : 19-08-06 00:55

"Dark Cowboy" <no@email.dk> skrev i en meddelelse

> Det er jo netop derfor jeg spørger om råd

Du kan aldrig dumme dig ved at udvise mod. Der kan sikkert opstå noget
fnisen i krogene hvis hun siger "no way", men det skal du overhovedet ikke
bekymre dig om. For hvis hun også tænder på dig (ellers VIL hun sige nej,
med mindre hun ser det som en mulighed for et gratis måltid), falder for din
charme og du samtidig ikke gør noget forkert, så ender I jo nok sammen.

Mvh
Zeki

Fra : Zeki

Dato : 19-08-06 00:44

"sdsf" <sdsf@her.der.dk> skrev i en meddelelse

> Erfarne mænd starter ikke tankespiraler og forelsker bare fordi de har set
> en sød
> pige.

Sludder. Man er generelt ikke selv herre over hvem man forelsker sig i.
Uanset om man er 14 eller 60 år.
Og hvad er der i vejen med at gøre sig selv mere bevidst om hvad der
foregår? At tænke lidt over tingene?

Det er NETOP erfarne mænd som tænker, reflekterer og som beslutter sig om de
skal gå til højre eller venstre, der ender med at have succes, modsat dem
som bare kaster sig ud i det uden nogen omtanke overhovedet.

Mvh
Zeki

Fra : Jens Bruun

Dato : 21-08-06 13:00

In news:44e650d7$0$12605$edfadb0f@dread14.news.tele.dk,
Zeki <Zeki@nope.dk> wrote:

> Sludder. Man er generelt ikke selv herre over hvem man forelsker sig
> i.

Selv sludder. Dén påstand er lige så åndssvag og skruphamrende forkert som
påstanden om, at størrelsen ikke betyder noget. Man er *altid* selv herre
over, hvem man forelsker sig i. Påstanden om, man ikke selv er herre over
sine forelskelse, er ganske belejlig, når man af forskellige grunde forsøger
at bortforklare/fralægge sig ansvar for noget, man er 112% herre over.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Per Vadmand

Dato : 21-08-06 13:45

Jens Bruun wrote:

> [...]
> ikke selv er herre over sine forelskelse, er ganske belejlig, når man
> af forskellige grunde forsøger at bortforklare/fralægge sig ansvar

Jeg er ikke helt enig. Jeg tror kun, man til en vis grad selv er herre over,
hvem man forelsker sig i. Hvad man derimod selv ER herre over (og er det
ikke snarere det, du tænker på?) det er, hvad man gør ved det.

Hvis man fx forelsker sig i sin bedste vens kone, er man i sin gode ret til
at holde det for sig selv, til det går over.

Per V.

Fra : Jens Bruun

Dato : 21-08-06 13:48

In news:44e9aad2$0$857$edfadb0f@dread12.news.tele.dk,
Per Vadmand <perve@post.tele.dk> wrote:

> Hvis man fx forelsker sig i sin bedste vens kone, er man i sin gode
> ret til at holde det for sig selv, til det går over.

Intet er lettere end at lade være med at forelske sig i sin vens kone.
Forelskelse kræver, at man lader stå til.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Per Vadmand

Dato : 21-08-06 15:34

Jens Bruun wrote:

> Intet er lettere end at lade være med at forelske sig i sin vens kone.
> Forelskelse kræver, at man lader stå til.

Så definerer vi nok bare ordet forskelligt. Jeg opfatter forelskelsen som
den følelse, der opstår, når man godt kunne tænke sig at ...

Først derefter er det, at man kan beslutte at lede være eller lade stå til.

Per V.

Fra : PerX ...

Dato : 22-08-06 17:49

In article <44e9c44e$0$861$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
perve@post.tele.dk says...

> Så definerer vi nok bare ordet forskelligt.

Sikker, han tror forelskelse=bolle *g*

Fra : Zeki

Dato : 21-08-06 14:49

> Selv sludder. Dén påstand er lige så åndssvag og skruphamrende forkert som
> påstanden om, at størrelsen ikke betyder noget. Man er *altid* selv herre
> over, hvem man forelsker sig i.

Forelskelse foregår på det ubevidste plan, ikke det bevidste. Det er blandt
andet derfor at den fyr/pige som på "på papiret" (det bevidste plan) er den
rette, tit sjældent viser sig at være det.

Man kan godt "forbyde" sig selv at forelske sig i én, men det forudsætter
afstand. Det kan derfor være svært hvis man f.eks arbejder sammen med én,
som man brænder varm på, fordi man ser og taler med personen dagligt.

Mvh
Zeki

Fra : merdosa

Dato : 19-08-06 15:26

Dark Cowboy wrote:
> [...]
> Mig bekendt har det aldrig været den generte og tilbageholdende fyr
> der gemmer sig i hjørnet sammen med gutterne, der får prinsessen med

Det er det netop! Især med unge kvinder, de kan lide at flirte med de smarte
fyre, men i praksis vil hellere have en der holder mund med hvad de oplever
efter festen.

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 19-08-06 16:14

On Sat, 19 Aug 2006 12:25:46 -0200, "merdosa" <kkk@ppp.com> wrote:

du milde skaber - når du nu svare på et indlæg så står der jo en hel
masse i det for det meste - der findes et genialt system hvor man
simpelthend sletter det man ikke svare på - hvilket gør dit indlæg
meget mere overskueligt ....

>Det er det netop! Især med unge kvinder, de kan lide at flirte med de smarte
>fyre, men i praksis vil hellere have en der holder mund med hvad de oplever
>efter festen.

Nahh nu er unge kvinder jo også forskelige ...
--
MvH Bo M Mogensen
Holly Marie Combs The greatest Holly&Chamred (about 1gb)

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 19-08-06 16:08

On Fri, 18 Aug 2006 21:49:39 +0200, "Dark Cowboy"
<Darkcowboy@webspeed.dk> wrote:

>Det er jo det jeg skriver. Virkelig godt fornemmet.

Nahh nu kan du med fordel tage sdfs indlæg med ro og forbehold han er
for det meste lidt af et sludder hoved efter 3745593 indlæg om
sædblære tryg - jeg kan se du bruger Outlook Express marker et
indlæg fra ham så det bliver gråt gå op i meddelse tryg der kommer en
rulle menu ned vælg bloker afsender så er der orden på det ...det er
ikke noget at spilde tid på !

Fra : sdsf

Dato : 19-08-06 20:59

"Bo M Mogensen" <svar@i-gruppe.nz> skrev i en meddelelse

> Nahh nu kan du med fordel tage sdfs indlæg med ro og forbehold han er
> for det meste lidt af et sludder hoved efter 3745593 indlæg om
> sædblære tryg
Sædblærespænding er den rigtige fagterm i d.s.s for "sædblære tryg".

> [...]
> indlæg fra ham så det bliver gråt gå op i meddelse tryg der kommer en
> rulle menu ned vælg bloker afsender så er der orden på det ...det er
Åbenbart har jeg kommet til at give den kære BoMM's sædblære et lille tryg

http://bottleguy.com/bottleguy.jpg

Fra : Lars (ArthurDent)

Dato : 18-08-06 20:12

Hvis du har en rimelig god fornemmelse for om hun også er interesseret
i dig, så inviter hende ud på en kop kaffe.

Du skal ikke gøre det på andre måder end at spørge hende face-2-face -
du har selv givet de gode grunde i dit eget indlæg.

Har du egentlig noget at tabe?
/Lars
--
www.tomtompoi.dk. Gratis POI til alle
www.progressio.dk

Fra : ThomasB

Dato : 19-08-06 01:10

"Lars (ArthurDent)" <arthurdent44@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvis du har en rimelig god fornemmelse for om hun også er interesseret
> i dig, så inviter hende ud på en kop kaffe.

Han skal nok vælge noget mere personligt og fantasifuldt.

> Du skal ikke gøre det på andre måder end at spørge hende face-2-face -
> du har selv givet de gode grunde i dit eget indlæg.
>
> Har du egentlig noget at tabe?

"..et eller andet med stolthed.."

Fra : Lars (ArthurDent)

Dato : 19-08-06 18:22

On Sat, 19 Aug 2006 02:10:09 +0200, "ThomasB" <usenet*fjern*@*SKAL
FJERNES*2ma2.dk> wrote:

>"Lars (ArthurDent)" <arthurdent44@hotmail.com> skrev i en meddelelse

>Han skal nok vælge noget mere personligt og fantasifuldt.

Han skal naturligvis vælge det han selv mener er det rigtige, om det
er en kop kaffe eller en gåtur til Minsk er hans valg

>"..et eller andet med stolthed.."

"At vove er at miste fodfæste for en stund. Ikke at vove er at miste
sig selv" (Kierkegaard)

/Lars

Fra : ThomasB

Dato : 20-08-06 18:51

> Han skal naturligvis vælge det han selv mener er det rigtige, om det
> er en kop kaffe eller en gåtur til Minsk er hans valg

He he ja - han skal vælge noget han har det godt med.

> "At vove er at miste fodfæste for en stund. Ikke at vove er at miste
> sig selv" (Kierkegaard)

Ja ja, det er nemt nok at citere

Fra : PerX ...

Dato : 21-08-06 13:45

In article <e3iee297mg7oepen9ltl6a9v0mj43m2d18@4ax.com>, arthurdent44
@hotmail.com says...
> "At vove er at miste fodfæste for en stund. Ikke at vove er at miste
> sig selv" (Kierkegaard)

Det er derfor så mange unge vover at køre dobbelt så hurtigt som de må i
bilen.

Fra : Zeki

Dato : 19-08-06 00:40

"Dark Cowboy" <Darkcowboy@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> Skal jeg bare finde bollerne frem og invitere hende ud i kunder og
> kollegers påhør, når chancen byder sig ?

Ja, naturligvis. Hvis hun er interesseret i dig og måske kun venter på at du
tager initiativ, så sker der jo ikke en hulens masse, hvis det udelukkende
bliver ved intentionen. At du gør det foran kolleger viser at du har mod,
for ret mange mænd har svært ved at håndtere en afvisning... især i andres
påhør.

Du skal ikke være nervøs for at virke desperat inden, snarere efter, hvis
hun indvilliger i at mødes. Hvis hun er en type der skal vindes med tiden og
som ikke falder pladask for din charme, så skal du være meget varsom med
hvor meget pres du lægger på hende.

At du skriver her viser at du prøver at gøre dig bevidst og åben over for
råd, og det er positivt.

Mvh
Zeki

Fra : ThomasB

Dato : 19-08-06 01:12

"Zeki" <Zeki@nope.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, naturligvis.

Da jeg læste Dark Cowboys indlæg, vidste jeg bare at du ville svare

Mvh Thomas
PS. Det plejer at være i disse debatter vi diskuterer.

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 19-08-06 16:11

On Sat, 19 Aug 2006 01:39:57 +0200, "Zeki" <Zeki@nope.dk> wrote:

> At du gør det foran kolleger viser at du har mod,
>for ret mange mænd har svært ved at håndtere en afvisning... især i andres
>påhør.

ja ja manden ka da være heldig og hun sigser simpelthend ja - men det
kan også gå helt galt efter som de som jeg læser det kender hinande
ret dårligt ... jeg vil sgu nok arbejde lidt i at komme til at lære
hende at kende ...

Fra : Gainsbourg

Dato : 19-08-06 02:25

Sikke et dejligt indlæg - der er ikke noget så skønt som at mærke en lille
boblende interesse, som man fornemmer måske kan udvilke sig til noget mere -
tillykke med det!

Hvis jeg skulle råde dig, så ville jeg prøve at ordne det på en eller anden
måde, hvor I "tilfældigt" kunne mødes i forbindelse med arbejdet. At du
"tilfældigvis" kom til din vagt og det "tilfældigvis" netop var der hun fik
fri. Sådan at en naturlig sludder kunne opstå. Eller at du havde et ærinde
mens hun var på vagt - eller noget lignende.

Hvis det er et "kontor-arbejde" hvor I har computer og intern e-mail, så
kunne det være naturligt at sende hende en kort, glad mail a la: Hej - hvad
siger du til at drikke en kop kaffe sammen på onsdag? ". Eller: "Det er
så dejligt vejr i dag - skal du ikke med ud og have en is?". Eller: "det er
så koldt idag - hvad siger du til at drikke en kop varm cacao sammen efter
arbejde?". Ellers må du støde ind i hende og simpelthen spørge, om hun ikke
har lyst til at blive inviteret ud af dig.

Jeg ville dog være varsom med at spørge foran kolleger og kunder. Det skal
man ikke, for det kan blive meget akavet og svært for hende, hvis hun ikke
har lyst.

Hvis du ved om hende, at hun har interesser som fx. teater, opera, firben,
rockmusik, jazz eller lignende, så kunne det være en ide at sige at du har
en ekstra billet til xxx og om hun ikke har lyst til at tage med dig.

Det bedste er selvfølgelig hvis du kan lægge op til det ved at småsludre
kort ved tilfældige lejligheder og bringe hvad-det-nu-er på bane og så lade
en causal bemærkning falde om, at det kunne være vildt hyggeligt at gå ind
og se xxxx sammen en dag... Hvis hun så lyder enig, så spørger du hende 5-10
dage efter, hvor du nu står og netop har en billet i overskud, som I talte
om.

På den måde bliver det ikke så forpligtende og I kan bedre bare slappe af og
tage det hele som det kommer.

Hvis du ikke har mulighed for at løbe ind i hende, så ring og vær let og
glad og sig et eller andet lidt pjattet med, at det har været så hyggeligt
de gange I har snakket og om hun ikke har lyst til at drikke en latte sammen
eller spise sammen. Eller at nu har du gået og nydt hendes dejlige smil i
flere måneder og om du ikke må byde på frokost eller middag en dag, hvor hun
har tid.

Kast dig ud i det og husk, at selvom det skulle vise sig, at hun siger nej,
så er der ikke nogen kvinder (eller mænd), der ikke bliver enormt glade og
tager det som en stor kompliment at blive inviteret ud.

Hvis hun siger ja, så vær let og glad og kom med overskud og lad det udvikle
sig naturligt. Måske har hun allerede øje for dig. Måske har hun slet ikke
opdaget din eksistens og skal lige have muligheden for at lære dig bedre at
kende. Måske har I basis for et godt venskab - måske et kærlighedsforhold.
Under alle omstændigheder er der mange forskellige ting at vinde og det
værste der kan ske, er at du får et nej og at hun går smilende hjem den dag
og spejler sig i alle butiksruderne og føler sig overrasket og glad over at
være blevet bemærket.

Held og lykke!

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : PerX ...

Dato : 21-08-06 13:46

In article <44e66881$0$15781$14726298@news.sunsite.dk>, isl41688
@THORSTENimage.dk says...
> Jeg ville dog være varsom med at spørge foran kolleger og kunder. Det skal
> man ikke, for det kan blive meget akavet og svært for hende, hvis hun ikke
> har lyst.

Enig.

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 19-08-06 16:04

On Fri, 18 Aug 2006 18:55:08 +0200, "Dark Cowboy"
<Darkcowboy@webspeed.dk> wrote:

>vi arbejder ikke på samme skift og
>kender derfor ikke hinanden særlig godt.

Nahh det er ikke så heldigt - men heller ikke umligt

> [...]
>dels fordi jeg nødig vil fremstå som desperat, skummel eller underlig.

jamen du må jo ha slået en dør op ....lav et eller kom sammen med
nogen andre kolegaer også inviter hende sammen med det - så kan du jo
lære damen lidt at kende ...

> [...]
>men er desværre også den mulighed der er mindst givet, da vi jo arbejder
>forskellige skift i en lille butik hvor det er ret svært at kunne tale

jamen hvornår er i sammen ?
hvad har i talt om ?
hvor godt kender du hende ?
hvordan tror du hun har det med dig ?

>Jeg kan også ringe eller skrive, men føler selv at det er alt for
>upersonligt.

du skal først finde en undskyldning for at ringe ...

>Skal jeg bare finde bollerne frem og invitere hende ud i kunder og kollegers
>påhør, når chancen byder sig ?

altså hvis du dårligt kender damen så er det nok et long shot der kan
gå helt galt

>Jeg kan såmænd sagtens håndtere et afslag, det er ikke det der er problemet.
>Men det skulle helst gerne være uden at fremstå som en total idiot 'without
>a clue'

ja det er jo en risiko man altid løber - men jeg ville i dit sted nok
arbejde lidt i at åbne nogen døre først ..

Fra : PEJ

Dato : 19-08-06 16:44

Du skal og vil altid være ungkarl med din kloge indstilling. Spørger og
svarer selv, det gider vi piger ikke. Og den måde du svarer på viser din
tossekloge indstilling - ja hvem piger gider dig - jeg spørger bare. Du er
sku`for moragtig!

Pernille

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 20-08-06 17:53

On Sat, 19 Aug 2006 17:43:33 +0200, "PEJ" <pejpejpej@stofanet.dk>
wrote:

>Du skal og vil altid være ungkarl med din kloge indstilling. Spørger og
>svarer selv, det gider vi piger ikke.........

hvis du altså er en pige ....hvem svare du ?

Nå ja :References: <44e5f0f4$0$3502$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>

men lad da lige lidt stå af hvad du svare på ...

Fra : Dark Cowboy

Dato : 20-08-06 20:26

> On Sat, 19 Aug 2006 17:43:33 +0200, "PEJ" <pejpejpej@stofanet.dk>
> wrote:

> hvis du altså er en pige ....hvem svare du ?
>
> Nå ja :References: <44e5f0f4$0$3502$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>

For nogen giver det måske mening; jeg kan stadig ikke se hvem hun svarer.
Og slet ikke hvorfor....eller på den måde.

Fra : Marianne Feddersen

Dato : 19-08-06 19:37

Dark Cowboy wrote:

> Jeg kan såmænd sagtens håndtere et afslag, det er ikke det der er problemet.
> Men det skulle helst gerne være uden at fremstå som en total idiot 'without
> a clue'

Nu ved jeg jo kun hvad jeg ville synes var charmerende. En vis portion
frækhed og mod og det skal helst kunne ses på dig, at du har det godt
med dig selv når du spørger. Usikkerhed er meget sødt, men det er nok
ikke det bedste hvis du vil fange hendes interesse. Du skal virke sød,
modig, fræk og charmerende. Find et roligt øjeblik og spørg hende (husk
at se hende i øjnene imens, se ikke væk eller ned, men lad på den anden
side være med at stirre) det værste der kan ske er at hun siger nej. De
fleste kvinder vil blive smigrede over at blive vist en sådan interesse
og vil sandsynligvis ikke afvise dig på en ubehøvlet måde og hvis hun
gør, er det helt sikkert lige meget hvor sød hun virkede før du spurgte.

Fat mod og held og lykke.

Marianne Feddersen

Fra : Dark Cowboy

Dato : 24-08-06 20:34

"Marianne Feddersen" <marianne@feddersen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ikke afvise dig på en ubehøvlet måde og hvis hun gør, er det helt sikkert
> lige meget hvor sød hun virkede før du spurgte.

Hej, og tak for dit seriøse svar

Har flirtet lidt kraftigere med hende i løbet af ugen og har fået god
respons.
Nu er der så sket det at vi har fået tildelt samme vagt en 3 ugers penge fra
nu; har tænkt mig at spørge hende der.
Følger jeg dine tips kan det vist ikke gå helt skævt.

D.C

Fra : PEJ

Dato : 24-08-06 20:55

> [...]
> fra nu; har tænkt mig at spørge hende der.
> Følger jeg dine tips kan det vist ikke gå helt skævt.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Du har en livlig fantasi - nyd dine drømme - blot du ikke lyver for dig
selv og os andre.

Og så tror vi også på jukemanden. Men vi læser gerne dine "historier" hvis
der er lidt kød på dem kære Morten Korck.

Pernille

PS. Kommer den også på DVD?

Fra : ThomasB

Dato : 24-08-06 22:56

"PEJ" <pejpejpej@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> PS. Kommer den også på DVD?

Det sagde hun også i går!

Fra : PerX ...

Dato : 21-08-06 13:53

In article <44e5f0f4$0$3502$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
Darkcowboy@webspeed.dk says...
> Gode råd modtages gerne

Som så ofte siges, vær dig selv: Gør hvad der falder naturligt for dig -
og så virker det eller virker det ikke - det er umuligt at beregne sig
frem til sådan en ting, og ville sikkert også være lidt falsk når det
kommer til stykket.