|
| Kan det betale sig at købe et 64MB gf frem~ Fra : Denn |
Dato : 21-06-01 14:54 |
|
Kortet som jeg snakker om er de billige daytona GF 2 pro kort... som der jo
lige er kommet en 64 MB DDR version af..
Er der noget kæmpe ydelses forskel mellem et 32 MB kort og et 64 MB kort..
Håber der er nogle kloge folk der kan forklarer hvorfor det ene eller
hvorfor det andet.. PFT
| |
JK (21-06-2001)
| Kommentar Fra : JK |
Dato : 21-06-01 14:56 |
|
"Denn" <Denn@ofir.dk> skrev i en meddelelse
news:l%mY6.890$MT.76749@news000.worldonline.dk...
> Kortet som jeg snakker om er de billige daytona GF 2 pro kort... som der
jo
> lige er kommet en 64 MB DDR version af..
> Er der noget kæmpe ydelses forskel mellem et 32 MB kort og et 64 MB kort..
så vidt jeg ved (har hørt) så er der vist ikke lavet så forfærdelig mange
spil, som rent faktisk udnytter de 64MB -> så det er lidt dén med at have en
Ferraie uden benzin...
/JK
| |
Hellfire (22-06-2001)
| Kommentar Fra : Hellfire |
Dato : 22-06-01 22:10 |
|
"JK" <dempsey@email.dk> wrote in message
news:9gsuhm$8qn$1@news.cybercity.dk...
> "Denn" <Denn@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> news:l%mY6.890$MT.76749@news000.worldonline.dk...
> > Kortet som jeg snakker om er de billige daytona GF 2 pro kort... som der
> jo
> > lige er kommet en 64 MB DDR version af..
> > Er der noget kæmpe ydelses forskel mellem et 32 MB kort og et 64 MB
kort..
>
> så vidt jeg ved (har hørt) så er der vist ikke lavet så forfærdelig mange
> spil, som rent faktisk udnytter de 64MB -> så det er lidt dén med at have
en
> Ferraie uden benzin...
>
Snarere en Ferrari i tæt bytrafik.......
| |
Flemming Joensson (21-06-2001)
| Kommentar Fra : Flemming Joensson |
Dato : 21-06-01 15:31 |
|
> Kortet som jeg snakker om er de billige daytona GF 2 pro kort... som der
jo
> lige er kommet en 64 MB DDR version af..
> Er der noget kæmpe ydelses forskel mellem et 32 MB kort og et 64 MB kort..
>
> Håber der er nogle kloge folk der kan forklarer hvorfor det ene eller
> hvorfor det andet.. PFT
Jeg vil mene (uden at vide det) at det må have noget gøre med hvor høje
opløsninger man spiller i.
Jo flere pixels, jo flere texels , jo mere RAM skal der bruges.
Men det er bare et gæt, jeg ved det ikke og har ingen kilder på det.
mvh
flemming
| |
Lars Krag (21-06-2001)
| Kommentar Fra : Lars Krag |
Dato : 21-06-01 15:54 |
|
"Denn" <Denn@ofir.dk> skrev i en meddelelse
news:l%mY6.890$MT.76749@news000.worldonline.dk...
> Kortet som jeg snakker om er de billige daytona GF 2 pro kort... som der
jo
> lige er kommet en 64 MB DDR version af..
> Er der noget kæmpe ydelses forskel mellem et 32 MB kort og et 64 MB kort..
[SNIP]
Læs denne udmærkede artikel/test om emnet, så kan du bedre drage nogle
saglige konklusioner.
http://www.nvnews.net/reviews/mxshowdown/introduction.shtml
Lars
| |
DarkJedi (21-06-2001)
| Kommentar Fra : DarkJedi |
Dato : 21-06-01 17:08 |
|
Den store forskel vil du ikke umiddelbart kunne mærke, men i de nye spil vil
forskellen blive mere markant (f.eks. det længe ventede Max Payne anbefaler
at man har 64 MB ram på gfx-kortet hvis man vil køre spillet i højeste
detailmode), men ellers er det kun når rigtig store textures bliver
benyttet!
--
DarkJedi / darkjedi@cyberimage.dk
\\ -- Let's work together to get Hash-Functions legal
\\ for medical purposes only!
| |
Henrik Jensen (21-06-2001)
| Kommentar Fra : Henrik Jensen |
Dato : 21-06-01 22:34 |
|
Jeg kan også VARMT anbefale 64 MB til Black & White.
Jeg vil anbefale dig at købe et 64 MB kort, da mange af de spil der kommer
ud inden for den nærmeste frem, vil være meget glade for 64 MB, Dark Jedi
nævner jo Max Payne som et glimrende eksempel.
Men hvis bare spiller Quake3, og ikke har planer om at spille nogle af de
nye spil, er der ikke rigtigt nogen grund til at købe 64 MB kort
| |
Denn (22-06-2001)
| Kommentar Fra : Denn |
Dato : 22-06-01 07:19 |
|
Mange tak for de mange svar...
| |
|
|