Forslag: Nedlæggelse af dk.snak.seksualite~
Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 24-07-06 11:28

Gruppenavn:
dk.snak.seksualitet

Beskrivelse:
Snak om erotik, sex, samliv og seksualitet

Forslag:
Gruppen nedlægges.

Begrundelse:
Bortset fra enkelte "tosser" (som undertegnede) synes de fleste aktive
medlemmer at gøre mest for at undgå debatter.
Desuden ligner dk.snak.seksualitet for tiden mest en afdeling af
dk.snak.mudderkastning.

Foreløbig ønsker jeg ikke at sende et formelt forslag til Styregruppen, men
vil afvente resultatet af denne debat.

Dette er en kopi af et forslag, jeg sendte til dk.admin tidligere på dagen.
FUT: dk.admin, hvor debatten skal foregå.

Børge
E-mail: brahbech(snabel-a)post8.tele.dk

Fra : Frank Leegaard

Dato : 25-07-06 14:11

Boerge Rahbech Jensen wrote:
> [...]
>
> Dette er en kopi af et forslag, jeg sendte til dk.admin tidligere på
> dagen. FUT: dk.admin, hvor debatten skal foregå.

med nævnte begrundelse skulle alle grupper stort set da nedlægges så

--

/Frank Leegaard

Der grundlæggende tillægger indlæg der er skrevet under anonymitet
mindre vægt

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 25-07-06 14:37

"Frank Leegaard" <frank@FJERNESsuperbruger.dk> skrev i en meddelelse

> med nævnte begrundelse skulle alle grupper stort set da nedlægges så

Det ved jeg ikke så meget om. Jeg har ikke oplevet andre grupper, hvor
on-topic debatter afspores enten med mudderkastning eller ved at snakke om
noget andet.

Fra : ThomasB

Dato : 25-07-06 14:38

"Boerge Rahbech Jensen" <brahbech@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Det ved jeg ikke så meget om. Jeg har ikke oplevet andre grupper, hvor
> on-topic debatter afspores enten med mudderkastning eller ved at snakke om
> noget andet.

Du er off-topic. Vær sød at flytte dine ikke-seksualitet-relaterede emner
til passende grupper.

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 25-07-06 14:58

"ThomasB" <usenet*fjern*@*SKAL FJERNES*2ma2.dk> skrev i en meddelelse

> Du er off-topic. Vær sød at flytte dine ikke-seksualitet-relaterede emner
> til passende grupper.

FUT: dk.admin

Fra : Sabina H.

Dato : 25-07-06 17:37

ThomasB wrote:
> "Boerge Rahbech Jensen" <brahbech@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Du er off-topic. Vær sød at flytte dine ikke-seksualitet-relaterede
> emner til passende grupper.

det er almindeligt kendt at emner der har med gruppen og gruppens liv er
accepterede i gruppen....

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Peter Juhl

Dato : 25-07-06 17:44

Sabina H. wrote:

> det er almindeligt kendt at emner der har med gruppen og gruppens liv
> er accepterede i gruppen....

Nej, det er almindeligt kendt af du og et par af gruppens andre "ældre"
skribenter skider højt og flot på fundats og debatterer emner der ikke
hører til i denne gruppe. Både du og tågensen har fået det at vide
rigtig mange gange så derfor:

Denne debat føres i dk.admin - ikke hér og ikke i dk.snak.snik.

FUT: dk.admin

Fra : sdsf

Dato : 25-07-06 21:29

"Peter Juhl" <peter@c.dk> skrev i en meddelelse

> Nej, det er almindeligt kendt af du og et par af gruppens andre "ældre"
> skribenter skider højt og flot på fundats

Hvad er fundatsen for noget?
Jeg har nok oprindelig gået og troet at det var noget lignende en
døbefund/døbefond?

Siden fik jeg opfattelsen at det var en slags sexlegetøj.

Men det du nu skriver her, antyder jo at det er en slags toilet?

Jeg er forvirret, HJÆLP?

Fra : ThomasB

Dato : 25-07-06 23:18

"sdsf" <sdsf@her.der.dk> skrev i en meddelelse
> Men det du nu skriver her, antyder jo at det er en slags toilet?
>
> Jeg er forvirret, HJÆLP?

God humor dér

Fra : Peter Juhl

Dato : 26-07-06 00:09

sdsf wrote:

> [...]
>
> Siden fik jeg opfattelsen at det var en slags sexlegetøj.
>
> Men det du nu skriver her, antyder jo at det er en slags toilet?

Pure comedy gold...

Du er hermed kandidat til "Åge Halldorsson Prisen 2006".

Fra : Frank Leegaard

Dato : 26-07-06 00:44

sdsf wrote:
> [...]
>
> Hvad er fundatsen for noget?
> Jeg har nok oprindelig gået og troet at det var noget lignende en

Nej .. fundatsen er det man bruger det til brygge øl af. Det er grundgæren
og en smule malt fra sidste brygning som netop giver øllet den
karakteristiske smag.

Det er derfor at dem der tidligt og silde taler om fundats ofte er berusede
,,

Fra : ThomasB

Dato : 25-07-06 18:39

"Sabina H." <sabina@websetter.dk> skrev i en meddelelse

> det er almindeligt kendt at emner der har med gruppen og gruppens liv er
> accepterede i gruppen....

Jep, men det havde intet med gruppen at gøre det Børge skrev.

Fra : Sabina H.

Dato : 26-07-06 07:41

ThomasB wrote:
> "Sabina H." <sabina@websetter.dk> skrev i en meddelelse

> Jep, men det havde intet med gruppen at gøre det Børge skrev.

du mener ikke at en nedlæggelse af gruppen, har med gruppens liv at gøre???
det er da en beslutning der har direkte konsekvens for gruppen....
og til andre, jo, andre grupper debatterer OGSÅ fundatsændringer og lignende
forslag i den pågældende gruppe... ikke alle ønsker at deltage i dk.admin,
så det er totalt godnat at debattere den type ting der, hvis kun et fåtal af
dem der normalt deltager i gruppen, deltager i admin.....

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 26-07-06 08:20

> (,,,,) ikke alle ønsker at deltage i dk.admin, så det er totalt godnat at
> debattere den type ting der, hvis kun et fåtal af dem der normalt deltager
> i gruppen, deltager i admin.....

Så vidt jeg har forstået, er problemet, at dem, der sidder i den
styregruppe, der skal træffe beslutningen, kun følger debatterne i dk.admin.

De fleste aktive debattører fra dk.snak.seksualitet er nu vist ganske aktive
i debatterne om dette forum i dk.admin. Du er selvfølgelig en undtagelse,
men så vidt jeg husker, har du tidligere tilkendegivet i dette forum, at
bl.a. du er færdig med de debatter, som dk.snak.seksualitet blev oprettet
til.

Når jeg ser bort fra mine egne emner i dette forum, bemærkede jeg dog, at du
forsøgte at give Mohammed seriøse svar på hans anden række spørgsmål. Det
var helt i overensstemmelse med gruppens formål i mine øjne, og jeg havde
næppe foreslået en nedlæggelse, hvis debatten havde fortsat af den tangent.
I stedet oplevede jeg, at dine seriøse svar druknede i mængden af useriøse
kommentarer, hvorved dem, der kunne bruge dine svar til noget, sandsynligvis
ville overse dem. Det var nok dråben, der fik mit bæger til at flyde over.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 26-07-06 10:21

> [...]
> kunne bruge dine svar til noget, sandsynligvis ville overse dem. Det
> var nok dråben, der fik mit bæger til at flyde over.

Jamen - så stop da dit abonnement af gruppen. Dit andet tidsrøveri er jo
latterligt.

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 26-07-06 11:13

"Frank Leegaard" <frank@FJERNESsuperbruger.dk> skrev i en meddelelse

> Jamen - så stop da dit abonnement af gruppen. Dit andet tidsrøveri er jo
> latterligt.

Det er da endnu mere latterligt, at du åbenbart insisterer på at opretholde
et debatforum for at kunne bruge det til noget helt andet, end det er
beregnet til.

Hyggesnak hører til dk.snak.snik, som stort set ingen trafik har.
Mudderkastning hører til dk.snak.mudderkastning, hvor vi mest hyggesnakker i
stedet for at kaste med mudder. Som navnet antyder er dk.snak.seksualitet
beregnet til snak om sex og samliv, men de fleste af gruppens abonnenter vil
åbenbart hellere snakke om noget andet.

Det bliver ikke bedre af, at de fleste skribenter fra dette forum, der har
givet deres mening til kende, ikke har argumenteret for, at
dk.snak.seksualitet skulle opretholdes, men alene for, at jeg ikke skal
tages alvorligt.

FUT: dk.snak.mudderkastning

Fra : Frank Leegaard

Dato : 26-07-06 10:19

Sabina H. wrote:

> [...]
> deltage i dk.admin, så det er totalt godnat at debattere den type
> ting der, hvis kun et fåtal af dem der normalt deltager i gruppen,

Børge og Bo M har som sagt fundet ud af at det giver lidt opmærksomhed at
stille forslag om nedlægge diverse grupper og ændre deres fundatser.

De har åbenbart ikke fattet at hvis de ikke er tilfredse står det dem jo
frit for at stoppe med at abbonnere på de pågældende grupper.

Fra : Brian Olesen

Dato : 26-07-06 11:12

Hej

> det er almindeligt kendt at emner der har med gruppen og gruppens liv er
> accepterede i gruppen....
>
> --
> Knus, Sabina

Jo, men fordi man er træt af en gruppe, så behøver man da ikke nedlæge den.

Brian

Fra : Frank Leegaard

Dato : 26-07-06 11:28

Brian Olesen wrote:
> Hej

> Jo, men fordi man er træt af en gruppe, så behøver man da ikke
> nedlæge den.
Nej .. men det giver god respons for et par førtidspensionister som ingen
ellers tager alvorligt.

Lidt som den sociale taber der truer med selvmord..

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 26-07-06 11:30

"Brian Olesen" <nomail@please.dk> skrev i en meddelelse

> Jo, men fordi man er træt af en gruppe, så behøver man da ikke nedlæge
> den.

På den anden side tror jeg, de fleste debatgrupper i den virkelige verden
ville nedlægge sig selv, hvis de fleste medlemmer kun kom til møderne for at
drikke øl og afspore debatterne med useriøse tilråb, mens dem, der forsøgte
at starte relevante debatter, typisk blev udråbt som opmærksomhedssøgende og
useriøse.

Det ville nok blive accepteret, hvis fremmødet var begrænset om sommeren og
omkring højtider. Det er bare ikke tilfældet i dk.snak.seksualitet. Der var
jo livlig aktivitet i de seneste ugers debatter. Det handlede bare mest om
alt muligt andet end netop sex og samliv, som emnerne ellers lagde op til.
For eksempel blev mit alkoholforbrug pludselig meget interessant for enkelte
debattører, fordi jeg refererede til det i en profiltekst, jeg gerne ville
have kommentarer til. Da jeg så flyttede det emne til sin egen tråd, blev
det brugt som en undskyldning for mudderkastning.

Det eneste emne om sex i løbet af de seneste uger, der ikke hurtigt blev
afsporet af useriøse kommentarer, var om sex ved stranden. Det emne fik dog
kun fire indlæg, så vidt jeg husker, måske fordi Bo, Bo og jeg ikke deltog i
den debat.

Fra : Jens Bruun

Dato : 26-07-06 00:00

In news:44c61875$0$901$edfadb0f@dread12.news.tele.dk,
Frank Leegaard <frank@FJERNESsuperbruger.dk> wrote:

> med nævnte begrundelse skulle alle grupper stort set da nedlægges så

Det ville passe Børge fint. Tænk på al den opmærksomhed, han ville få
efterfølgende, når har forsøgte at få dem genoprettet.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 26-07-06 00:58

Jens Bruun wrote:

> Det ville passe Børge fint. Tænk på al den opmærksomhed, han ville få
> efterfølgende, når har forsøgte at få dem genoprettet.

Skal da indrømme at den her øvelse minder mig lidt om som når forsmåede
mennesker triuer med selvmord - Så ved de også at minimum respons opstår ...

Sørgelig - men nok desværre præcsist.

Har ikke skrevet det før og er principielt imod tanken: SÅ TAG DA TIL DEN
LUDER BØRGE ,,,

Fra : ThomasB

Dato : 26-07-06 12:02

> Sørgelig - men nok desværre præcsist.
>
> Har ikke skrevet det før og er principielt imod tanken: SÅ TAG DA TIL DEN
> LUDER BØRGE ,,,

Jeg begynder også at tvivle på om det ville fungere. Han ville nok kvæulere
hende til temmelig stor irritation, og så ville han få vished for at "det
skam ikke var ham, men hende der var noget galt med".

Fra : Frank Leegaard

Dato : 26-07-06 12:35

ThomasB wrote:
> [...]
> kvæulere hende til temmelig stor irritation, og så ville han få
> vished for at "det skam ikke var ham, men hende der var noget galt
Må da indrømme at jeg IKKE har set Børge som et irritationsmoment før nu.

Hans OT indlæg om hans alkoholforbrug springer jeg da bare over. Gider ikke
spille netbetjent og futte den til dk.misbrug

Fra : ThomasB

Dato : 26-07-06 13:06

"Frank Leegaard" <frank@FJERNESsuperbruger.dk> skrev i en meddelelse

> Må da indrømme at jeg IKKE har set Børge som et irritationsmoment før nu.

Næ, han har heller ikke direkte irriteret mig før - må være fordi han
drikker

> Hans OT indlæg om hans alkoholforbrug springer jeg da bare over. Gider
> ikke spille netbetjent og futte den til dk.misbrug

Nej, lidt OT skal der være plads til. Det kan være med til at holde en
gruppe i live i de perioder hvor der ikke sker så meget.

Fra : Brian Olesen

Dato : 26-07-06 13:23

> [...]
>
> Nej, lidt OT skal der være plads til. Det kan være med til at holde en
> gruppe i live i de perioder hvor der ikke sker så meget.

Plus det faktum, at gruppen jo også hedder snak. hvilket vel er en indikator
for, at snakken kan tage mange drejninger som kun har perifer tilknytning
til selve emnet.
Sådan set er det jo kun et udtryk for, at gruppen fungere sådan nogen lunde
socialt og set i det lys gør det ikke noget at man smalltalker lidt.

Men ren muderkastning er sgu spild af god kvalitetstid.

Mvh. Brian

Fra : Frank Leegaard

Dato : 26-07-06 14:05

Brian Olesen wrote:
> [...]
> lidt.
> Men ren muderkastning er sgu spild af god kvalitetstid.

men fordi mudderkastning forekommer er det jo latterligt at ville nedlægge
gruppen.

I det lys var stort set alle grupper i fare.

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 26-07-06 14:59

"Brian Olesen" <nomail@please.dk> skrev i en meddelelse

> Sådan set er det jo kun et udtryk for, at gruppen fungere sådan nogen
> lunde socialt og set i det lys gør det ikke noget at man smalltalker lidt.

Det er jeg enig med dig i. Det, der generer mig specielt ved
dk.snak.seksualitet for tiden, er, at netop seksualitet synes at være et
tabu, der helst skal undgås. Efter min mening holder det ikke i en gruppe,
der direkte er lavet til snak om seksualitet etc.

> Men ren muderkastning er sgu spild af god kvalitetstid.

Der foregår nu ikke meget mudderkastning i dk.snak.mudderkastning.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Brian Olesen

Dato : 26-07-06 21:57

Hej

> Der foregår nu ikke meget mudderkastning i dk.snak.mudderkastning.

Næh men samler du alt det mudderkastning der er i alle de andre grupper til
sammen, så skal du sgu nærmest have en tilbygning til din indbakke, for der
ævles godt nok løs så det forslår noget i de fleste andre grupper. Jeg mener
hverken dss er værre eller bedre end andre i den retning, når man også
kigger på antallet af news.

Mvh. Brian

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 27-07-06 07:14

> Jeg mener hverken dss er værre eller bedre end andre i den retning, når
> man også kigger på antallet af news.

Det er nok rigtigt. Faktisk er dk.snak.mudderkastning nok bedre end de
fleste - paradoksalt nok.

Som jeg har skrevet flere gange før, er det, der irriterer mig så voldsomt
ved dk.snak.seksualitet for tiden, at der kastes mudder mod stort set alle
skribenter, der skriver om emner med relation til seksualitet. Det er nok
til at leve med for vi tosser, der nærmest ser det som en del af vores image
at lægge op til ballade. Jeg tror bare ikke, at dem, der ønsker en seriøs
debat om et seksuelt emne, der optager dem meget, kan leve med det. De vil
nok tænke sig om mere end to gange, før de kaster deres personlige seksuelle
problemer for løverne i dette forum.

Fra : Brian Olesen

Dato : 27-07-06 23:57

> [...]
> De vil nok tænke sig om mere end to gange, før de kaster deres personlige
> seksuelle problemer for løverne i dette forum.

Jamen det kan jeg da kun være helt enig med dig i. Det er meget meget scarry
at være ny her!
Alle kaster sig frådende over folk, hvis der ind imellem kommer et lidt
navit spørgsmål i stedet for at behandle spørgeren ordentligt. Pludseligt
bliver de kaldt trold og alt muligt andet og det bør folk vare sig meget for
med mindre de er 100 % sikker i deres sag.

Mvh. Brian

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 28-07-06 01:07

> [...]

> bliver de kaldt trold og alt muligt andet og det bør folk vare sig meget
> for med mindre de er 100 % sikker i deres sag.

Det er endda mit indtryk, at det specielt gælder, når emnet har seksuel
karakter.
Nu ser der heldigvis ud til at blæse andre vinde.

Fra : ThomasB

Dato : 26-07-06 20:12

> Plus det faktum, at gruppen jo også hedder snak.

Ja, det havde jeg ikke tænkt på!

Fra : Frank Leegaard

Dato : 26-07-06 14:04

ThomasB wrote:

> Næ, han har heller ikke direkte irriteret mig før - må være fordi han
> drikker

Dvs du frygter nu at hans rastløshed skyldes at han IKKE drikker?

> Nej, lidt OT skal der være plads til. Det kan være med til at holde en
> gruppe i live i de perioder hvor der ikke sker så meget.

Helt enig.

Fra : ThomasB

Dato : 26-07-06 20:13

> Dvs du frygter nu at hans rastløshed skyldes at han IKKE drikker?

He he, næppe. Han er efter eget udsagn jo nærmest alkoholiker.

(nu har han også snart fået opmærksomhed for alle pengene)