aids/omskæring
Fra : kaffebord@hotmail.co~

Dato : 13-07-06 12:00

mener at have læst for nyligt i en overskrift at hiv-smitterisikoen
kan reduceres med op til 60% hvis manden er omskåret. hvad er logikken
i det?

dan

Fra : Sabina H.

Dato : 13-07-06 12:05

kaffebord@hotmail.com wrote:
> mener at have læst for nyligt i en overskrift at hiv-smitterisikoen
> kan reduceres med op til 60% hvis manden er omskåret. hvad er logikken
> i det?
>
> dan

den logiske slutning må være at virus ikke kan sidde i slimafsondring under
forhuden og dermed have længere tid til at træne ind??

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : ThomasB

Dato : 13-07-06 12:15

"Sabina H." <sabina@websetter.dk> skrev i en meddelelse

> den logiske slutning må være at virus ikke kan sidde i slimafsondring
> under forhuden og dermed have længere tid til at træne ind??

Jep.

Fra : Knud

Dato : 13-07-06 17:34

Hej Sabrina

> den logiske slutning må være at virus ikke kan sidde i slimafsondring
> under forhuden og dermed have længere tid til at træne ind??

Håber du mener trænge ind?

> --
> Knus, Sabina

Hvis du mener træne? Så vil jeg jeg godt træne lidt med dig, så kan vi
altid kigge lidt på de der persere bagefter
Hilsen Knud

Fra : Sabina H.

Dato : 13-07-06 17:42

Knud wrote:
> Hej Sabrina

læs da i det mindste mit navn rigtigt når nu du brokker dig over en
tastefejl*G*

> "Sabina H." <sabina@websetter.dk> skrev i en meddelelse

> Håber du mener trænge ind?

*LOL* ja.... tastespasser kan man jo altid blive....

jeg træner generelt alene ;)

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Uffe Ravn

Dato : 17-07-06 23:18

Sabina H. wrote:

> den logiske slutning må være at virus ikke kan sidde i slimafsondring
> under forhuden og dermed have længere tid til at træne ind??

Jeg har fået undersøgelsen mundtligt fortalt, og det drejer sig om at der
under forhuden, på en ikke omskåret penis, normalt dannes små revner/sår
mere eller mindre hele tiden.
Det er de sammenvoksninger af sår der gør forhuden usmidig med tiden, så
ældre mænd får svært ved at trække forhuden helt tilbage, og derfor bliver
sjatpissere.

Smårifterne giver naturligvis langt større mulighed for HIVinfektion.

Forsøget blev i øvrigt afbrudt i utide, for da man et stykke ind i forsøget
opdagede hvor stor beskyttelse en omskæring betød, tilbød man alle
deltagerene en omskærelse.
--
Mvh. Uffe Ravn
Hov, jeg plejer da ikke at skrive i denne gruppe!

Fra : Lars Wagner Hansen

Dato : 18-07-06 06:54

<Snip>
> [...]
> ældre mænd får svært ved at trække forhuden helt tilbage, og derfor bliver

Skyldes sjatpisseriet ikke en forstørret prostata? Det har jeg da altid
hørt.

Lars

Fra : Uffe Ravn

Dato : 18-07-06 09:04

Lars Wagner Hansen wrote:

> Skyldes sjatpisseriet ikke en forstørret prostata? Det har jeg da
> altid hørt.

Du har helt ret, det er min formulering det er galt med.

Det at der tisses i små sjatter skyldes oftest forstørret prostata.

En del ældre mænd har svært ved "styre strålen" og pisser ved siden af, hvis
de tisser stående ved WCet.
Det er DET fænomen hænger bla. sammen med de sammenvoksede sår i forhuden.

Men hvad kalder man en der pisser ved siden af, når det ikke er en
sjatpisser?

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Frank Leegaard

Dato : 26-07-06 17:08

Uffe Ravn wrote:

> [...]
> forhuden.
>
> Men hvad kalder man en der pisser ved siden af, når det ikke er en

En skævpisser vel?

Har du dokumentation for din påstande? Link?
--

/Frank Leegaard

Der grundlæggende tillægger indlæg der er skrevet under anonymitet
mindre vægt

Fra : Uffe Ravn

Dato : 29-07-06 23:05

Frank Leegaard wrote:

> En skævpisser vel?
>
> Har du dokumentation for din påstande? Link?

Nej.

Jeg har det fra en udsendelse af "P4 panelet" på DR.

Mvh. Uffe Ravn