Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
tv-out problem (sort/hvid)
Fra : gert larsen

Dato : 21-06-01 14:12

jeg lige købt et Asus 7100 m tv out, og et kabel der går fra s-vhs til scart

billedet på fjernsynet er sort hvid, hvordan for jeg farve på!!????

der er osse en gul bøsning bag på kortet, men det skulle vel ikke give nogen
forskel.

desuden har jeg problemer med at installere kortet i W98SE, så jeg er
tvunget til at køre W2k i øjeblikket

nogen forslag

Fra : JK

Dato : 21-06-01 15:04

"gert larsen" <gert@larsen.ac> skrev i en meddelelse
> [...]
> billedet på fjernsynet er sort hvid, hvordan for jeg farve på!!????
> der er osse en gul bøsning bag på kortet, men det skulle vel ikke give

Hvis dit fjernsyn ikke er forberedt til S-VHS signalet, så vil du få et
Sort/hvidt billede - og i dette tilfælde er der kun ét at gøre -> du skal
ha' fat i et composite til scart-kabel (med audio) - et sådant kabel kan
erhverves for 199,- i multimediaworld (længde 5 meter)

> desuden har jeg problemer med at installere kortet i W98SE, så jeg er
> tvunget til at køre W2k i øjeblikket

det med at kunne installere kortet i W98Se ka' jeg ikke rigtig hjælpe med -
dog vil jeg nævne, at jeg har et Asus 7700 - som jeg har afprøvet under 98 /
ME og W2k - alle sammen uden problemer af nogen art.

- husk iøvrigt at få fat på TVCC 2000 - det er et TV-tool program (Freeware)
som gør det væsentlig nemmere at skifte mellem monitor og tv - dette program
kan også meget andet - søg lidt på Google og du ska' finde -det er et tysk
firma som har lavet det.

/JK

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 20-06-01 19:11

> [...]
scart

> billedet på fjernsynet er sort hvid, hvordan for jeg farve på!!????

Indstil dit fjernsyn til S-VHS. Det er sjældent at ældre fjernsyn (8-10 år)
understøtter det. Hvis dit fjernsyn understøtter S-VHS kan det være, at det
kun er i en af evt. flere scart-stik.

> der er osse en gul bøsning bag på kortet, men det skulle vel ikke give
nogen
> forskel.
Jo - det gør stor forskel. Hvis ikke fjernsynet understøtter S-VHS må du
bruge det gule stik (composite) og enten koble det gennem scart eller måske
en composite indgang på tv-et. På mange tv sidder der en composite indgang
på fronten.

> desuden har jeg problemer med at installere kortet i W98SE, så jeg er
> tvunget til at køre W2k i øjeblikket
Hmm - har du prøvet reference driverne fra nvidia. Jeg har selv et Gforce 2
mx fra pixelview og det var nemt at installere i W98.

> nogen forslag

Et par stykker er givet - håber det kan hjælpe.

/Jakob