24" iMac!
Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 06-09-06 14:30

Nå, hvad synes i om de nye maskiner? (Mac mini fik også en update.)

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 06-09-06 14:35

Niels Jørgen Kruse wrote:
> Nå, hvad synes i om de nye maskiner? (Mac mini fik også en update.)

Det er dybt irriterende. Synes konstant at de opgraderer deres maskiner.
Man kan jo ikke følge med

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 06-09-06 14:58

> Nå, hvad synes i om de nye maskiner? (Mac mini fik også en update.)

Jeg vil købe en som fjernsyn hvis jeg havde penge tilovers ... (altså en
24")

/thomas

--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere...

Fra : Bruno

Dato : 06-09-06 17:55

Niels Jørgen Kruse wrote:
> Nå, hvad synes i om de nye maskiner? (Mac mini fik også en update.)

4" og et lidt bedre grafikkort for 4.000.- det er godt nok dyrt købt
skærmplads!

Mini upgraden er der ikke så meget og sige til, det eneste er at jeg nu
er på udkig efter en Mini Core Solo for den må kunne fås billigt. Og så
får den nok en ny CPU en dag, det skulle være ret let.

Mvh

Bruno

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 06-09-06 19:07

Bruno <dont.use@this.address.ever> wrote:

> 4" og et lidt bedre grafikkort for 4.000.- det er godt nok dyrt købt
> skærmplads!

+Firewire 800

Mvh.
Kaj.

--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!

Fra : [52xx] Maciek

Dato : 06-09-06 19:45

> [...]

> er på udkig efter en Mini Core Solo for den må kunne fås billigt. Og så
> får den nok en ny CPU en dag, det skulle være ret let.

Selve panelet i 24" udgaven koster også væsentlig mere end 20" udgaven.
F.eks. på EDBpriser kan man få en 20" til 3000kr og en 24" til 6500.
Dét taget i betragtning synes jeg ligepludselig ikke at 24" iMac'en er
så forfærdelig meget dyrere.

--
Jeg har talt

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 06-09-06 19:46

Bruno <dont.use@this.address.ever> wrote:

> 4" og et lidt bedre grafikkort for 4.000.- det er godt nok dyrt købt
> skærmplads!

Du mener vel dårligere grafikkort.

2006 Merlin Works CR-3/2.5, 1998 Chorus 9-speed suppleret med billigt
Mirage 06 bras der er langt bedre...

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 06-09-06 22:37

> Du mener vel dårligere grafikkort.

Det kommer da helt an på hvor meget Apple har underclocket i forhold til
kort med tilsvarende navne i fri handel.

Fra : Leif Neland

Dato : 08-09-06 00:34

> Mini upgraden er der ikke så meget og sige til, det eneste er at jeg nu
> er på udkig efter en Mini Core Solo for den må kunne fås billigt. Og så
> får den nok en ny CPU en dag, det skulle være ret let.

Hvis du ellers kan få den lukket op med en paletkniv... Det skulle være ret
svært

Og så ryger garantien naturligvis.

Leif

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 08-09-06 07:05

Bruno <dont.use@this.address.ever> writes:

> 4" og et lidt bedre grafikkort for 4.000.- det er godt nok dyrt købt
> skærmplads!

Du har aldrig prøvet at gå fra 15" til 19"? Man kan godt mærke forskel.

> Mini upgraden er der ikke så meget og sige til, det eneste er at jeg
> nu er på udkig efter en Mini Core Solo for den må kunne fås
> billigt. Og så får den nok en ny CPU en dag, det skulle være ret let.

Tjah, jeg ville ikke turde skille den ad - jeg ville være bange for
den skulle holdes sammen med gaffatape fremover.

Fra : N/A

Dato : 20-09-06 11:09

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 20-09-06 11:09

Bruno <dont.use@this.address.ever> writes:

> Jeg kan godt huske da jeg gik fra 12" til 14" osv. Man kan helt
> sikkert mærke forskel, men jeg synes prisen er lidt i overkanten.

Hvis du er i en situation hvor du har behovet, kan du nok også
argumentere over for chefen at de ekstra skillinger er givet godt ud.

> Et håndklæde og ligge den på, en tynd bred spartel og så er det lidt
> ligesom at åbne en dåse maling.

Beklager - det skal jeg ikke, det ender nok med at BÅDE jeg og Mac'en
bliver invaliderede for livstid.

Fra : Henrik Münster

Dato : 08-09-06 20:02

On 2006-09-06 18:54:37 +0200, Bruno <dont.use@this.address.ever> said:

> Mini upgraden er der ikke så meget og sige til, det eneste er at jeg nu
> er på udkig efter en Mini Core Solo for den må kunne fås billigt. Og så
> får den nok en ny CPU en dag, det skulle være ret let.

Jeg tror altså ikke, det vil kunne betale sig. En Mac mini er så
billig, at det er yderst begrænset, hvor meget man vil kunne spare. Jeg
synes næsten aldrig, man ser noget særligt nedslag på en Mac. Apple er
vist gode til at tømme lagrene, før nye modeller kommer. Jeg tvivler
også på, at man vil kunne få en ny CPU så billigt, at det er det værd.
Når man så oveni lægger besværet, at man ødelægger garantien og at man
risikerer ikke at kunne lukke Mac mini ordentligt igen, så synes jeg,
det lyder lidt som en dødssejler. Men finder du et sted med billige Mac
mini af gammel model, så fortæl det endelig.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster