Ægteparret i Edens Have.
Fra : Claudio Adam

Dato : 06-09-06 11:31

Hvilken Religion, se trosretning besad disse to:
A. & E. i øvrigt?

( For de var da vel den søde grød ikke Ateister. ? )

Mvh. Adam

Fra : Bekan

Dato : 06-09-06 11:45

Claudio Adam (slet 8N2YT) wrote:
> Hvilken Religion, se trosretning besad disse to:
> A. & E. i øvrigt?
>
> ( For de var da vel den søde grød ikke Ateister. ? )

Siger du at religiøse er ateister?

Mvh
Bk

Fra : Claudio Adam

Dato : 06-09-06 12:33

--

Ganske Interessant vinkel, joh....

Fra : Andreas Falck

Dato : 06-09-06 11:47

Claudio Adam (slet 8N2YT) skrev i

> Hvilken Religion, se trosretning besad disse to:
> A. & E. i øvrigt?

Ateisme og Evoluttionisme, er det dem du spørger til?

http://bibeltro.dk/ + http://skabelsen.info/ + *DebatForum*
http://RUI.ravsted.dk - den lokale ungdoms- & idrætsforening
http://ravsted.dk/ - nok Danmarks mest besøgte landsby-webside

Fra : Martin Andersen

Dato : 06-09-06 14:52

Andreas Falck wrote:
> Claudio Adam (slet 8N2YT) skrev i

> Ateisme og Evoluttionisme, er det dem du spørger til?

det skulle vel ikke være Adam og Eva når nu subject "Ægteparret i Edens Have."?

Og mit svar til "Claudio" er: De kan have lige præcis den overbevisning
forfatteren vil have de har. Vedkommende har trods alt en kunstnerisk frihed.

Fra : TBC

Dato : 06-09-06 15:05

Claudio Adam skrev:

> Hvilken Religion, se trosretning besad disse to:
> A. & E. i øvrigt?
>
> ( For de var da vel den søde grød ikke Ateister. ? )

Af beretningens egen kontekst er der ikke baggrund for at mene at der
(forinden syndefaldet) var forskellige trosretninger, endsige
definerede sådanne. Så man kan vel blot konstatere at de var hvad vi
idag kalder teister.

TBC

Fra : Claudio Adam

Dato : 06-09-06 19:04

--

Teister?

Adam.

Fra : B æ 9

Dato : 06-09-06 19:44

Claudio Adam (slet 3TLLP) wrote:

> at der
> hvad vi

det er pendanten til kaffekoner

Fra : TBC

Dato : 07-09-06 10:20

Claudio Adam skrev:

> Teister?

Modsætningen til 'a-teister' (eller er det omvendt

http://www.m-w.com/dictionary/theist

TBC

Fra : Patruljen

Dato : 07-09-06 16:03

TBC wrote:

> Modsætningen til 'a-teister' (eller er det omvendt
>
> http://www.m-w.com/dictionary/theist
>
> TBC

Nja. TBC.
Hvis nu Gud har pillet dit ribben ud og lavet det om til et forførende
feminint fedtdepot. Skældt dig ud, lidt hist og her. Forbudt dig at
spise røde æbler, og på den måde forhindret din adgang til
videregående uddannelse. For tilsidst at smide dig ud at det gode
haveselskab.

Ville du ikke være kommet udover det - der med at tro, så?
Og måske vide et og andet istedet?

Regards Bruun

Fra : Andreas Falck

Dato : 07-09-06 16:14

Patruljen skrev i news:1157641395.353923.302890@h48g2000cwc.googlegroups.com

> Forbudt dig at spise røde æbler,

Hvor står det at han har forbudt nogen at spise røde æbler?

Fra : Patruljen

Dato : 07-09-06 16:29

Andreas Falck wrote:
> Patruljen skrev i news:1157641395.353923.302890@h48g2000cwc.googlegroups.com

> Hvor står det at han har forbudt nogen at spise røde æbler?

Det står i Talmud. Babba. Fol. 47a

Regards Bruun

Fra : Andreas Falck

Dato : 07-09-06 18:01

Patruljen skrev i news:1157642965.055699.149080@e3g2000cwe.googlegroups.com

[ ... ]
> Det står i Talmud. Babba. Fol. 47a

Hvad i al verden har jødernes Talmud med kristendom at gøre?

Vi befinder os altså i dk.livssyn.kristendom som *IKKE* er en debatgruppe om
jødernes Talmud!

Fra : B æ 9

Dato : 07-09-06 18:37

Andreas Falck wrote:
> [...]
>
> Hvad i al verden har jødernes Talmud med kristendom at gøre?
>
> Vi befinder os altså i dk.livssyn.kristendom som *IKKE* er en

vhornår har du sidst sagt noget om vorherre?

og endnnu bedre - hvornår har du haft din egen holdning om vorherre?

Fra : Andreas Falck

Dato : 07-09-06 20:18

B æ 9 skrev i news:45005896$0$3485$edfadb0f@dread11.news.tele.dk

> hvornår har du haft din egen holdning om vorherre?

Jeg har altid haft min egen holdning - ingen kirke eller præst skal fortælle
mig hvilken holdning jeg skal have.

Fra : B æ 9

Dato : 07-09-06 21:18

Andreas Falck wrote:
> B æ 9 skrev i news:45005896$0$3485$edfadb0f@dread11.news.tele.dk

> Jeg har altid haft min egen holdning - ingen kirke eller præst skal
> fortælle mig hvilken holdning jeg skal have.

ja man forbavses da ind i mellem

har du selv fundet på den sætning

Fra : Patruljen

Dato : 07-09-06 21:05

Andreas Falck wrote:
> B æ 9 skrev i news:45005896$0$3485$edfadb0f@dread11.news.tele.dk

> Jeg har altid haft min egen holdning - ingen kirke eller præst skal fortælle
> mig hvilken holdning jeg skal have.

Du er slem til at omgå spørgsmål, Andreas. Du bliver spurgt om din
holdningsdannelse til "vorherre". Ikke til dine holdninger, generelt.

Best regards Bruun

Fra : Andreas Falck

Dato : 09-09-06 13:38

Patruljen skrev i news:1157659520.494281.231630@m79g2000cwm.googlegroups.com

[... ]

> Du er slem til at omgå spørgsmål, Andreas. Du bliver spurgt om din
> holdningsdannelse til "vorherre". Ikke til dine holdninger, generelt.

Hvis du nu formåede at læse og forstå dansk, så ville du slet ikke kunne
undgå at bemærke at jeg svarede fyldestgørende på spørgsmålet.

Mit svar var helt tydeligt at jeg *altid* har haft *min egen* holdning (om
vor Herre og m.m.). Holdningen er min egen og ikke dikteret af nogen.

Tydeligere og mere klart kan det ikke siges. At du så ikke kan få dine få
ateismeceller til at sammenstykke en fuldgod mening ud fra de få, enkle og
letforståelige formuleringer, kan kun skyldes forhold hos dig selv.

Fra : B æ 9

Dato : 09-09-06 14:50

Andreas Falck wrote:
> [...]
> få ateismeceller til at sammenstykke en fuldgod mening ud fra de få,
> enkle og letforståelige formuleringer, kan kun skyldes forhold hos dig

og *hvad* er din holdning så?

Fra : Andreas Falck

Dato : 09-09-06 15:08

B æ 9 skrev i news:4502c689$0$3466$edfadb0f@dread11.news.tele.dk

[ ... ]
> og *hvad* er din holdning så?

Klar og tydelig

Fra : B æ 9

Dato : 09-09-06 16:00

Andreas Falck wrote:
> B æ 9 skrev i news:4502c689$0$3466$edfadb0f@dread11.news.tele.dk
>
> [ ... ]
>
> Klar og tydelig

som en kogt spagetti

Fra : Patruljen

Dato : 09-09-06 22:09

B æ 9 wrote:

> som en kogt spagetti

Han må op og galopere lidt rundt i selvhjælpes - gruppen.
Andreas. Du skal holde strukturen.

Best regards Bruun