Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
kan man bruge arbejdshalogener til portræt~
Fra : Jakob

Dato : 06-09-06 00:32

Da jeg ikke lige har økonomien til et regulart studie setup ville jeg
lige høre om man kan bruge halogen arbejdslamper til noget i den
sammehæng. Evt samme med noget hjemmelavet difuser. Har overvejet nogle
rammer med glasvæv eller lignende ?

Tips er meget velkomne.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Arne J. Nielsen

Dato : 06-09-06 07:37

Hej Jacob

Se evt. dette link:
http://www.silvan.dk/silvan/d947pro.nsf/0/C1256AAA0047064DC12570C1004CEC08?opendocument&Highlight=2,Byg,dit,eget,fotostudie

mvh Arne

Fra : Jakob

Dato : 06-09-06 10:04

In article <44fe6c93$0$14002$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
a.j.nielsen@adslhome.dk says...
> Hej Jacob
>
> Se evt. dette link:
> http://www.silvan.dk/silvan/d947pro.nsf/0/C1256AAA0047064DC12570C1004CEC08?opendocument&Highlight=2,Byg,dit,eget,fotostudie

Godt link, tak skal du have.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Pepe

Dato : 06-09-06 07:46

"Jakob" <nomail@invalid_still.invalid> skrev i meddelandet
> [...]
> lige høre om man kan bruge halogen arbejdslamper til noget i den
> sammehæng. Evt samme med noget hjemmelavet difuser. Har overvejet nogle

Ja, det går godt att fotografera med en 500Watt halogenbelysning.
Det blir dock väldigt varmt. Det krävs ljusstark optik eller många
lampor. Denna bilden är tagen med en 500Watt halogenbelysning
med Nikon D100 och 30mm/f=1:2@4,5 och 1/80sek.
http://www.fotosidan.se/gallery/viewlarge.htm?ID=481486&target=_blank

www.kaffebrus.com har billiga blixtar för den som bara fotograferar
för sjov skull som hobby och inte tjenar pengar på sin virksomhed.

Pepe

Fra : Jakob

Dato : 06-09-06 10:02

In article <V8uLg.15395$E02.5840@newsb.telia.net>, pepe@home.nl says...

> Ja, det går godt att fotografera med en 500Watt halogenbelysning.
> Det blir dock väldigt varmt. Det krävs ljusstark optik eller många
> lampor.

OK tak for tippet.

--
Venlig hilsen