Fejlsøgning på 'deo (temperatur+tankmåler)~
Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 05-09-06 21:01

Hej i stuerne

Har nu fået andet vogntøj:
En 'deo 1,8 Celebration fra '95 )))

Som så ofte, så er der småfejl der lige skal klares.
Hvad er det oplagte at se efter hvis viserne viser følgende:
Tankmåler: Fuld (det passer ikke
Termometer: Løfter sig ikke en millimeter.

--
mvh Uffe
Nu med 'deo

Fra : jan@stevns.net

Dato : 05-09-06 21:31

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev :

>Tankmåler: Fuld (det passer ikke

føler i tanken defekt

>Termometer: Løfter sig ikke en millimeter.

ledning afbrudt

--
Jan_stevns

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 05-09-06 21:44

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> føler i tanken defekt

> ledning afbrudt

Det lyder som ærmerne skal smøges op

--
mvh Uffe
Nu med 'deo

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 05-09-06 21:49

Uffe Bærentsen skrev:

Nu med 'deo

Nå!

Og hér gik man og havde ondt af dig!

- men dét behøvs man måske ikke længere?

Hvor stor er den?
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

begin 666 smile.gif
M1TE&.#EA#P`/`)$!`````+^_O___`````"'Y! $```$`+ `````/``\```(N
MC V9QY$"X6(@6GGJO0!)+3RA$XDA:&Y6JGXMIX$K%G,8^2EE]G:4?&ID%+Y#
#`0`[
`
end

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 05-09-06 21:57

> Og hér gik man og havde ondt af dig!
>
> - men dét behøvs man måske ikke længere?

Ondt af mig?
Det er ikke nødvendigt

> Hvor stor er den?

Som en anden i gruppen udtrykker det:
En 1,8.

og nej, jeg vil ikke kalde den for bovlam

--
mvh Uffe
Nu med 'deo

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 05-09-06 22:12

Uffe Bærentsen skrev:

> Ondt af mig?
> Det er ikke nødvendigt

Du var jo nærmest at ligne med en fodgænger i op til flere dage!

> Som en anden i gruppen udtrykker det:
> En 1,8.

Okay okay

> og nej, jeg vil ikke kalde den for bovlam

Bare "lam!"? (ej, dét sagde jeg ikke!"
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 05-09-06 22:23

> Du var jo nærmest at ligne med en fodgænger i op til flere dage!

Eller cyklist.

> Okay okay

> Bare "lam!"? (ej, dét sagde jeg ikke!"

Kvik nok til at også jeg kan komme af med styrebrevet.

--
mvh Uffe
Nu med 'deo

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 05-09-06 22:44

Uffe Bærentsen skrev:

> Kvik nok til at også jeg kan komme af med styrebrevet.

Ja ja - dét gik jo osse i en Trabant (uden sammenligning i øvrigt! )
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : jan@stevns.net

Dato : 05-09-06 21:50

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev :

>Det lyder som ærmerne skal smøges op

Ka' det virkeligt overraske dig - du har jo kørt Sierra før ;)

Nej du - find en Previa - den har langt sjovere overraskelser i
ærmerne - det tog mig en halv krig at bygge navi, tv, video, og dvd
spillevariusser ind i skidtet - og så lige en alarm også.

Hmmmm... Du så det sgu' da forresten ovre i Billund ;)
--
Jan_stevns

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 05-09-06 21:59

> Ka' det virkeligt overraske dig - du har jo kørt Sierra før ;)

Jep!
Æret være dens minde

> Nej du - find en Previa - den har langt sjovere overraskelser i
> ærmerne - det tog mig en halv krig at bygge navi, tv, video, og dvd
> spillevariusser ind i skidtet - og så lige en alarm også.

Alarmen er der i forvejen.

> Hmmmm... Du så det sgu' da forresten ovre i Billund ;)

Jep, dog uden gødyr

--
mvh Uffe
Nu med 'deo

Fra : Christopher Stein

Dato : 06-09-06 09:23

Uffe Bærentsen skrev:
> [...]
> Hvad er det oplagte at se efter hvis viserne viser følgende:
> Tankmåler: Fuld (det passer ikke
> Termometer: Løfter sig ikke en millimeter.

Prøv at løfte bagsædet og pille stikket af tankmåleren. Så skulle
standen falde.. Evt. skal du rense stikket..

det med termometeret kan have flere årsager:

Der er ikke noget vand på motoren (har du vel tjekket)

Speedometerhuset er defekt (næppe)

temperaturmåleren er defekt. (nok denne..) Måleren sidder oveni
termostathuset og skal bare skrues ud og erstattes med en ny.
Du kan bruge lejligheden til at købe en original termostat hos ford og
noget nyt kølervæske.. ;)

Fra : Christopher Stein

Dato : 06-09-06 09:24

> Nu med 'deo

Det bliver pladesmeden i øvrigt glad for.. :)

Fra : uffeb1@gmail.com

Dato : 06-09-06 09:53

Christopher Stein skrev:

> Det bliver pladesmeden i øvrigt glad for.. :)

Den ER antirustbehandlet.

Der er den obligatoriske med skærmkanter og ved benzindæksel.
Ellers ikke noget

Uffe

Fra : Christopher Stein

Dato : 06-09-06 10:38

uffeb1@gmail.com skrev:

> Den ER antirustbehandlet.
>
> Der er den obligatoriske med skærmkanter og ved benzindæksel.
> Ellers ikke noget

:D

Fra : uffeb1@gmail.com

Dato : 06-09-06 09:59

Christopher Stein skrev:

> Prøv at løfte bagsædet og pille stikket af tankmåleren. Så skulle
> standen falde.. Evt. skal du rense stikket..

Så skal jeg lige finde ud af at løfte sædet

> det med termometeret kan have flere årsager:
>
> Der er ikke noget vand på motoren (har du vel tjekket)

Det ER undersøgt og fundet i orden.

> Speedometerhuset er defekt (næppe)

De andre instrumenter fungerer.

> [...]
> termostathuset og skal bare skrues ud og erstattes med en ny.
> Du kan bruge lejligheden til at købe en original termostat hos ford og

Vil gå i krig

Uffe

Fra : Christopher Stein

Dato : 06-09-06 10:37

uffeb1@gmail.com skrev:

> Så skal jeg lige finde ud af at løfte sædet

> Det ER undersøgt og fundet i orden.

> De andre instrumenter fungerer.

> Vil gå i krig

det er bare at stikke hånden ned i sprækken mellem sædet og ryglænet og
vippe fremad. :)

Fra : Brian

Dato : 06-09-06 12:19

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej i stuerne
>
> Har nu fået andet vogntøj:
> En 'deo 1,8 Celebration fra '95 )))

Hvad måtte du slippe for den, og hvor langt har den gået?

Fra : Ukendt

Dato : 08-09-06 16:03

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej i stuerne
>
> Har nu fået andet vogntøj:
> En 'deo 1,8 Celebration fra '95 )))

Morfar bil

> Som så ofte, så er der småfejl der lige skal klares.
> Hvad er det oplagte at se efter hvis viserne viser følgende:
> Tankmåler: Fuld (det passer ikke

Stik ved benzinpumpe med korrosion

> Termometer: Løfter sig ikke en millimeter.

Termostat defekt skal skiftes for at få en ordentlig økonomi i bilen igen

--
Tom

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 08-09-06 21:20

> Morfar bil

Hov-hov du.
Kan kun blive farfar (biologisk

> Stik ved benzinpumpe med korrosion

Har forsøgt at fumle lidt med stikket.
Selv når stikket ikke er monteret viser den fuld tank

> Termostat defekt skal skiftes for at få en ordentlig økonomi i bilen igen

Fejlen ER fundet.
Tidligere ejer har klippet kablet ved føleren og lavet en dårlig samling.
Så nu skal jeg bare lave det ordentligt.

--
mvh Uffe
Nu med 'deo