B.B.B.?
Fra : GB

Dato : 05-09-06 19:17

Bruger Brems Benzin?

Hvordan beregner man hvor meget brændstof en motor bruger ved en
opbremsning? Og hvordan kører men så bedst, rent økonomisk i en
benzindrevet bil?

GB

Fra : Lars Knudsen

Dato : 05-09-06 19:39

On Tue, 05 Sep 2006 18:16:30 GMT, GB <nospam@nospam.invalid> wrote:

>Bruger Brems Benzin?
>
>Hvordan beregner man hvor meget brændstof en motor bruger ved en
>opbremsning? Og hvordan kører men så bedst, rent økonomisk i en
>benzindrevet bil?

Noget med at koble ud så sent som muligt. Alle nyere biler slukker så
vidt jeg ved for brændstoffet hvis du slipper speederen.

** Lars

Fra : Brian

Dato : 05-09-06 20:00

"Lars Knudsen" <larsremove@landligtremove.dkaway> skrev i en meddelelse

> Noget med at koble ud så sent som muligt. Alle nyere biler slukker så
> vidt jeg ved for brændstoffet hvis du slipper speederen.

....altså motorbremser.

Fra : Lars Knudsen

Dato : 05-09-06 20:31

On Tue, 5 Sep 2006 21:00:05 +0200, "Brian" <Suzuki@cool.dk> wrote:

>...altså motorbremser.

Nemlig ja. Men det kræver næppe ekstra benzin fordi man trykker på
bremsepedalen...

** Lars

Fra : GB

Dato : 05-09-06 22:28

Lars Knudsen <larsremove@landligtremove.dkaway> wrote in

> Nemlig ja. Men det kræver næppe ekstra benzin fordi man trykker på
> bremsepedalen...

Nej, det var det der undrede mig.

GB

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 05-09-06 21:00

Lars Knudsen skrev:

> Alle nyere biler slukker så
> vidt jeg ved for brændstoffet hvis du slipper speederen.

Over 2000 rpm's, skrev "Mogens" engang.
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-09-06 21:47

"Hans Paulin (6310)" skriver:

> Over 2000 rpm's, skrev "Mogens" engang.

Over tomgang - har jeg skrevet flere gange...

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 05-09-06 21:50

Klaus D. Mikkelsen skrev:

> "Hans Paulin (6310)" skriver:

> Over tomgang - har jeg skrevet flere gange...

Og hvem af jer har så ret?
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-09-06 21:51

"Hans Paulin (6310)" skriver:

> Og hvem af jer har så ret?

Mig (VAG-COM på min tidligere Golf sagde 0,0ms i indstprøjningstid når
man motorbremsede)

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 05-09-06 21:53

Klaus D. Mikkelsen skrev:

> Mig

Nå, okay!

> (VAG-COM på min tidligere Golf sagde 0,0ms i indstprøjningstid når
> man motorbremsede)

Fint nok!

Udtalelsen fra Mogens faldt for flere år siden - måske er princippet ændret
siden!?
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 05-09-06 22:59

"Hans Paulin \(6310\)" <me@privacy.net> wrote in

> Udtalelsen fra Mogens faldt for flere år siden - måske er princippet
> ændret siden!?

Det kan man godt sige. Elektronikken der styrer det er blevet bedre.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 05-09-06 23:12

Kent Oldhøj skrev:

> Det kan man godt sige. Elektronikken der styrer det er blevet bedre.

Tjow

Det er svært at kloge sig på noget i dag hvis man ikke ligefrem har
insiderviden
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-09-06 05:15

"Hans Paulin (6310)" skriver:

> Udtalelsen fra Mogens faldt for flere år siden - måske er princippet ændret
> siden!?

Pas, det var en 97'er Golf III med 1,8 benzin (ældre motorkonstruktion

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 05-09-06 21:51

> Over 2000 rpm's, skrev "Mogens" engang.

På Sierra var det over 1200 rpm.

--
mvh Uffe
Nu med 'deo

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 05-09-06 21:54

Uffe Bærentsen skrev:

> På Sierra var det over 1200 rpm.

"I rest my case!"
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 05-09-06 22:01

> "I rest my case!"

Ikke nødvendigt at riste kassen.
Hvordan programmet i motorstyringen er strikket sammen,
er helt op til bilfabrikanten.
Så jeg vil godt tro at andre sætter grænsen højere.

--
mvh Uffe
Nu med 'deo

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 05-09-06 22:09

Uffe Bærentsen skrev:

> Ikke nødvendigt at riste kassen.
> Hvordan programmet i motorstyringen er strikket sammen,
> er helt op til bilfabrikanten.
> Så jeg vil godt tro at andre sætter grænsen højere.

Da jeg fik det at vide af Mogens havde jeg min Kadett GSi - dén havde vel
blokket de drivende hjul hvis den ikke havde fået benzin under de 2000
omdrejninger! *host*
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : GB

Dato : 05-09-06 22:29

"Hans Paulin \(6310\)" <me@privacy.net> wrote in news:44fdd741$0$84031
$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Over 2000 rpm's, skrev "Mogens" engang.

Jeg triller rundt i en Volvo 460DL fra 1994. Den har vel ikke den funktion?

GB

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 05-09-06 22:42

GB skrev:

> Jeg triller rundt i en Volvo 460DL fra 1994. Den har vel ikke den
> funktion?

Ja, dét er så et godt spørgsmål: Mogens siger ved 2000 omdrejninger, Uffe
ved 1600 og Klaus ved 0 - og *jeg* ved ikke en sk*d om det - det kan være
hvad som helst hvis man ikke har den detail-viden om lige netop *din* bil

Er hér en mekaniker til stede?
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Uffe Ravn

Dato : 05-09-06 23:08

Hans Paulin (6310) wrote:

> [...]
> Uffe ved 1600 og Klaus ved 0 - og *jeg* ved ikke en sk*d om det - det
> kan være hvad som helst hvis man ikke har den detail-viden om lige

Det kan vel ikke tage mange minutter at montere et par ledninger og et
voltmeter, og køre en tur hvor en passager aflæser voltmeteret og man selv
aflæser omdrejningstælleren.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 05-09-06 23:10

Uffe Ravn skrev:

> Det kan vel ikke tage mange minutter at montere et par ledninger og et
> voltmeter, og køre en tur hvor en passager aflæser voltmeteret og man
> selv aflæser omdrejningstælleren.

Nu er du jo så osse epilektriker modsat os andre!
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Uffe Ravn

Dato : 05-09-06 23:25

Hans Paulin (6310) wrote:

> Nu er du jo så osse epilektriker modsat os andre!

Selv om jeg bor i Dianalund http://www.epilepsihospitalet.dk vil jeg godt
frasige mig den stillingsbetegnelse.

Jeg er Radiokamineker

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 05-09-06 23:41

Uffe Ravn skrev:

> Selv om jeg bor i Dianalund http://www.epilepsihospitalet.dk vil jeg
> godt frasige mig den stillingsbetegnelse.

Sågu sågu!

> Jeg er Radiokamineker

- og dérmed lidt bedre til at rode i skinemariet end os andre!
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Uffe Ravn

Dato : 06-09-06 21:25

Hans Paulin (6310) wrote:

> Sågu sågu!

> - og dérmed lidt bedre til at rode i skinemariet end os andre!

Ok, så det kommer ikke af at være ejer af en gammel Opel?

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 06-09-06 22:40

Uffe Ravn skrev:

> Ok, så det kommer ikke af at være ejer af en gammel Opel?

De kører jo bare!
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Uffe Ravn

Dato : 06-09-06 23:32

Hans Paulin (6310) wrote:

>Ok, så det kommer ikke af at være ejer af en gammel Opel?
>
> De kører jo bare!

Du er svær at blive uenig med.

Mvh, Uffe Ravn

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 06-09-06 23:42

Uffe Ravn skrev:

> Du er svær at blive uenig med.

Ja, i en Opel er man godt rustet mod problemer!
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-09-06 05:16

"Hans Paulin (6310)" skriver:

> Ja, dét er så et godt spørgsmål: Mogens siger ved 2000 omdrejninger, Uffe
> ved 1600 og Klaus ved 0

Nej, tomgang.

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 05-09-06 22:37

"Lars Knudsen" <larsremove@landligtremove.dkaway> skrev i en meddelelse

> Noget med at koble ud så sent som muligt. Alle nyere biler slukker så
> vidt jeg ved for brændstoffet hvis du slipper speederen.

Hvad er nyere biler? En Punto fra 2000?

Jeg kobler nemlig altid ud alt for tidligt, men hvis jeg nu kan spare
benzin, så kan jeg måske lære det

mvh Frank

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-09-06 05:17

"Frank K. Jensen" skriver:

> Hvad er nyere biler? En Punto fra 2000?

Ja. Med benzinindsprøjtning (og katalysator)

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 06-09-06 15:02

> "Frank K. Jensen" skriver:

> Ja. Med benzinindsprøjtning (og katalysator)

Ok, tak.

mvh Frank