Pc til Projektor hjælp ønskes
Fra : Ukendt

Dato : 05-09-06 11:50

Hej

Håber der er nogen der kan hjælpe.

Jeg har en Panasonic AE700 projektor og nu vil jeg så tilslutte min computer
til den. Panasonic'en har HDMI og mit grafikkort, som er et Radeon 9000 har
DVI.

Jeg har derfor købt et DVI-HDMI kabel og sat til, men får intet billede
frem.

Er der nogen der kan fortælle hvad jeg gør forkert?

Jørn

Fra : Peter Jensen

Dato : 05-09-06 14:22

> Er der nogen der kan fortælle hvad jeg gør forkert?

Du skal først og fremmest sikre dig at din DVI udgang er aktiveret.
Det gøres i driveren til dit grafikkort. Hvordan det nøjagtig gøres er
meget forskelligt fra kort til kort ... prøv ad, eller sig hvilket du har
hvis vi skal hjælpe.

FUT: dk.edb.hardware.grafikkort
Det har ikke meget med skærme at gøre.

--
Peter J

Fra : Peter Jensen

Dato : 05-09-06 14:37

"Peter Jensen"
> eller sig hvilket du har hvis vi skal hjælpe.

Og det har du så gjort, sorry
Højreklik på skrivebordet
Egenskaber
Fanen "Indstilinger"
Avanceret
Her skulle der gerne komme en eller flere ATI/Radeon
faner.
Der er forskel på driverne og det er længe siden jeg har
set en Radeon driver så nærmere kan JEG ikke hjælpe dig.
Anyone?
--
Peter J

Fra : Flinkesen

Dato : 05-09-06 14:41

> Jeg har derfor købt et DVI-HDMI kabel og sat til, men får intet billede
> frem.
>
> Er der nogen der kan fortælle hvad jeg gør forkert?
>
> Jørn

Har du forsøgt at trykke "FN"- knappen (mener jeg den hedder, sidder sikkert
nederst til venstre) + F4 el. F5 (tror jeg, det er)

JK

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 06-09-06 11:46

"Jørn Haulund" <haulund"SNABELA"mailme.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> frem.
>
> Er der nogen der kan fortælle hvad jeg gør forkert?

Nu blev jeg nysgerrig, hvad kan en HDMI indgang som alm. VGA ikke kan ?
( ud over digital /analog)

Opløsningen er jo kun på 1280x720 85hz ,,

side 9 & 10
http://www.laserdisken.dk/billeder/diverse/pdf-filer/PT-AE900E.pdf

Jan Rasmussen

Fra : Esben

Dato : 06-09-06 21:24

"Jan Rasmussen" <1@2.3> skrev i en meddelelse

> Nu blev jeg nysgerrig, hvad kan en HDMI indgang som alm. VGA ikke kan ?
> ( ud over digital /analog)

Overføre digital lyd.

--
Esben

Fra : Ukendt

Dato : 06-09-06 22:16

Hej igen.

Tak for jeres indlæg.

Jeg har desværre ikke fået det til at virke endnu. Problemet er, at jeg ikke
kan finde ud at få "lukket op" for DVI-udgangen på kortet. Når jeg i ATI's
Catalyst software er inde i billedet med flere skærme, er det kun den
primære der er aktiveret. Er der nogle der kender dette kort og kan guide
mig?

Jørn

PS: Grunden til at jeg valgte DVI, er at der er de 2 udgange på mit kort, og
jeg vil gerne kunne bruge min skærm samtidig med projektoren.

Fra : Martin

Dato : 07-09-06 16:20

"Jørn Haulund" <haulund"SNABELA"mailme.dk> wrote in message

> [...]
> ATI's Catalyst software er inde i billedet med flere skærme, er det kun
> den primære der er aktiveret. Er der nogle der kender dette kort og kan

Sikker på at det er det rigtige DVI - kabel du har ? der er flere
standarder...
Mvh Martin

Fra : Ukendt

Dato : 08-09-06 22:20

> Sikker på at det er det rigtige DVI - kabel du har ? der er flere
> standarder...
> Mvh Martin

Ja, det går jeg da ud fra at det er. Iflg. AV-Connection er det denne type
kabel der skal bruges.

Nu har jeg dog prøvet alt, og gider ikke mere. Jeg returnerer kablet og
tager så stilling til om jeg vil prøve igen når jeg engang skifter
grafikkort (eller computer).

Men tak for alle de gode råd alligevel.

Jørn