iBook ram?
Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 16-01-01 21:49

Jeg har lige bestilt 128MB RAM fra nemdirect til 795 incl moms til min
iBook.

På deres hejmmeside står der godt nok, at der er tale om 168pin til en
PBG3, men såvidt jeg er orienteret bruger iBook, iMac (233-333) og alle
udgaver af PB G3 (bortset fra den første 3400 m.G3) 144pin SO-DIMM SDRAM
- Jeg går ud fra at det er en "trykfejl" fra Nem's side

For lige at være sikker, vil jeg dog lige tjekke her i gruppen.

Nemdirect har også hvad de kalder iBook RAM, som koster ca 70kr mere,
men jeg kan ikke se hvad forskellen skulle være - Kan det være bygnings
højden, så den klods jeg har bestilt fysisk ikke kan være i min iBook?

(Begge klodser er fra MCT)

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Det var bare min mening, og hvis nogen skulle finde på at sige noget
grimt om Marianne Jelved kan de få med mig at bestille... #¤#&*

Fra : Peter Kiil

Dato : 16-01-01 22:07

> [...]
> men jeg kan ikke se hvad forskellen skulle være - Kan det være bygnings
> højden, så den klods jeg har bestilt fysisk ikke kan være i min iBook?

Rampladsen i iBook har kun plads til klodser i halv højde. Men de fleste
128MB klodser er idag i havl højde, og du burde ikke få nogen problemer.

/peter
--
Vikings? There ain't no vikings here. Just us honest farmers. The
town was burning, the villagers were dead. They didn't need those

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 17-01-01 02:40

Peter Kiil <peterkiil@hotmail.com> wrote:

> Rampladsen i iBook har kun plads til klodser i halv højde. Men de fleste
> 128MB klodser er idag i havl højde, og du burde ikke få nogen problemer.

Hvad med højden på pladserne i PBG3 400/500 (Pismo)? Der er øjensynligt
tale om Ram til disse. Skal jeg mon håbe på at forvirringen skyldes at
NemD sælger PC66 til iBook og PC100 til Pismo, eller frygte at det
skyldes forskel i højden på klodserne?

Fra : N/A

Dato : 17-01-01 09:25

Fra : Peter Kiil

Dato : 17-01-01 09:25

Pismo har plads til fuld højde klodser, men det er lang tid siden jeg har
set en klods under 256MB til disse der ikke var halv højde......

/peter