Den katolske kirke fordømmer, at en 11-åri~
Fra : Cyril Malka

Dato : 04-09-06 23:44

(04/09-2006) - Vatikanet har erklæret, at den katolske kirke vil
ekskommunikere et lægehold, som har udført den første lovlig abort i
Columbia. Aborten blev udført på en 11-årig pige, som var otte uger
henne efter at have være blevet voldtaget af sin stedfar... Læs resten
her: http://www.nytestamente.org/content/view/26/

--
Venligst,

Cyril

Det nye testamente - Fortæller man dig alt? =>
http://www.nytestamente.org

.... Med nogle, er det eneste der får det sidste ord, ekkoet. So why
bother?

Fra : Poul Nielsen

Dato : 06-09-06 14:32

"Cyril Malka" <news@nytestamente.org> skrev i en meddelelse
> [...]
> Columbia. Aborten blev udført på en 11-årig pige, som var otte uger
> henne efter at have være blevet voldtaget af sin stedfar... Læs resten

Det må være det man kalder for en "U vending".

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 06-09-06 14:52

Cyril Malka skrev:
> [...]
> Columbia. Aborten blev udført på en 11-årig pige, som var otte uger
> henne efter at have være blevet voldtaget af sin stedfar... Læs resten

Ja, jeg har skam også hørt om sagen, og den synes desværre rigtigt
umådeligt modbydelig: Imidlertid har jeg det altså som både professionel
Luther-interesseret historiker og personligt lutheransk kristen lidt
mærkeligt med at Den Katolske Kirkes ofte ret åbenlyst ulækre
magtkorrumpering tages som udtryk for ikke blot Dansk
Folkekirkekristendom (som jo NETOP officielt er "Luthersk-evangelisk" og
derigennem temmelig "anti-katolsk"!), men ligefrem som KRISTENDOM som
sådan på Verdensplan: Vi er jo netop mange kristne, som stiller klare
kritiske spørgsmål ved Katolicismens dogmer, så er det egentlig ikke
bare fordi du selv engang har været katolik, at du har dette - ret
forståelige - behov for at rase ud herinde?

Du har jo desværre selv aktivt støttet skidtet engang, hvilket jeg da
godt kan forstå må være ret frustrerende, men hvorfor tage den ud på os
andre, der netop også i ret vid udstrækning kritiserer Katolicismen?

Du er vel da for pokker ikke forfaldet til disse platte
pop-forfladigelser af at al Kristendom nødvendigvis skulle være
"katolsk" bare på grund af Nikæa-konciliet eller sådan noget? I så fald
fremstår du i hvert fald som alt andet end seriøs: Det ville jo svare
til at jeg nødvendigvis qua din egen kulturbaggrund skulle sidestille
dig direkte med alskens ikke særligt sympatiske
fundamentalistisk-militante jødiske sekter udi "Guns' n'
Moses"-retningen?

Anders Peter Johnsen