Åbning af kun en outlook?
Fra : Ukendt

Dato : 30-08-06 19:00

Hejsa...

Jeg anvender outlook 2003.

Når jeg åbner outlook, via ikonet i hurtig start, starter den selvfølgelig
op. Når jeg trykker igen på ikonet, starter den en ny outlook op - det vil
sige at jeg kan åbne alle de outlook jeg vil. Dette syntes jeg er
irreterende. Når man højre klikker på ikonet ved uret, kan man vælge mellem
de forskellige outlook

Min computer på arbejdet åbner kun en outlook uanset hvor mange gange jeg
har trykket på ikonet...

Hvordan får jeg min hjemme computer til at gøre det samme, da det er det jeg
syntes bedst om?

Mvh
Gossa

Fra : Max

Dato : 30-08-06 21:33

Hej Gossa

> Min computer på arbejdet åbner kun en outlook uanset hvor mange gange
> jeg har trykket på ikonet...
>
> Hvordan får jeg min hjemme computer til at gøre det samme, da det er
> det jeg syntes bedst om?

Jeg har bemærket det samme, og har ikke kunnet finde nogen indstilling
der gør at det forholder sig sådan. Jeg hælder til at det nok har noget
at gøre med at på arbejdsmaskinen ligger PST filen på serveren og på
hjemmemaskinen ligger den lokalt.

Mvh Max

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 31-08-06 01:02

Max skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> [...]
> at det nok har noget at gøre med at på arbejdsmaskinen ligger
> PST filen på serveren og på hjemmemaskinen ligger den lokalt.

Jeg har lige prøvet lidt frem og tilbage - og er kommet frem til
følgene (hos mig på samme PC):

Hvis jeg starter Outlook 2003 fra Start-menuen - så åbner der sig
flere forekomster, hvis jeg kører programmet flere gange.

Hvis jeg derimod bruger min normale genvej, der kører Outlook
2003 via Quotefix - så åbner der sig kun en forekomst - uanset
hvor mange gange jeg starter det.

Men jeg har ikke en forklaring.....

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Max

Dato : 31-08-06 07:04

Hej Jan

> [...]
>
> Hvis jeg derimod bruger min normale genvej, der kører Outlook
> 2003 via Quotefix - så åbner der sig kun en forekomst - uanset

Jeg tror du taler om Outlook Express som jo ikke er det
samme program som Outlook.

Mvh Max

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 31-08-06 15:10

Max skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Jeg tror du taler om Outlook Express som jo ikke er det
> samme program som Outlook.
> Mvh Max

Nej da - når der står Outlook 2003, så mener jeg selvfølgelig
ikke Outlook Express - Det VAR Outlook 2003, jeg prøvede med.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Max

Dato : 31-08-06 16:41

Hej Jan

> Nej da - når der står Outlook 2003, så mener jeg selvfølgelig
> ikke Outlook Express - Det VAR Outlook 2003, jeg prøvede med.

Ok, det der forvirrede mig var at du brugte Quotefix, det program
forbinder jeg med Express, jeg vidste ikke der var en udgave til
Outlook. Jeg fik ikke tid til at afprøve min teori på serveren idag,
men måske imorgen.

Mvh Max

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 31-08-06 17:29

Max wrote:
> Ok, det der forvirrede mig var at du brugte Quotefix, det
> program forbinder jeg med Express, jeg vidste ikke der var en
> udgave til Outlook.

Jo - den er i to versioner.

OE Quotefix til OE og Outlook Quotefix til Outlook - det er vist
den samme, der har lavet dem, og kan findes vis Google - jeg har
ikke lige et link til den.

Jeg bruger OE til news og Outlook 2003 til mail og kalender.

Jeg har flere PC'er i huset, der alle kører på den samme PST-fil
via lokalnettet - og det gør ikke nogen forskel om jeg bruger den
PC, hvor PST-filen ligger eller en af de andre, der bruger den
via lokalnettet - der er det det samme.

Når Outlook startes fra start-enuen - så kan der være flere
Outlook'er åbne på en gang.

Når den startes via genvejen til Outlook Quotefix, så er der kun
en der kører uanset hvor mange gange man starter programmet.

Men jeg har stadig ikke en "rigtig" forklaring på det.....

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Max

Dato : 31-08-06 19:27

Hej Jan

> OE Quotefix til OE og Outlook Quotefix til Outlook - det er vist
> den samme, der har lavet dem, og kan findes vis Google - jeg har
> ikke lige et link til den.

Ja, jeg fandt den lige og kikkede på den.

> Når den startes via genvejen til Outlook Quotefix, så er der kun
> en der kører uanset hvor mange gange man starter programmet.
>
> Men jeg har stadig ikke en "rigtig" forklaring på det.....

Det underlige er så at vi er to der oplever det samme, nemlig at der
er forskel på hjemme og på job.

Mvh Max

Fra : Max

Dato : 01-09-06 07:16

Hej Jan

> Når den startes via genvejen til Outlook Quotefix, så er der kun
> en der kører uanset hvor mange gange man starter programmet.
>
> Men jeg har stadig ikke en "rigtig" forklaring på det.....

Nu har jeg prøvet og bruge lokal PST på arbejde også, det
ændre intet.

Men jeg har opdaget at tilføjer man /recycle til startkommanden
på genvejen, ja så kan man kun starte en Outlook op.

Altså sådan:

"C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OUTLOOK.EXE" /recycle

Mvh Max

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 01-09-06 11:39

Max skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Nu har jeg prøvet og bruge lokal PST på arbejde også, det

> ændre intet.

Nej - det gjorde heller ingen forskel her.

> Altså sådan:
> "C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OUTLOOK.EXE" /recycle

OK - den er så åbenbart "indbygget" i Quotefix, da den kun
starter en gang, når man bruger Quotefix.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Max

Dato : 01-09-06 07:18

Gej Gossa

> Hvordan får jeg min hjemme computer til at gøre det samme, da det er
> det jeg syntes bedst om?

Som jeg beskriver længre nede skal der tilføjes /recycle til
din startkommando til Outlook.

Det står beskrevet her

http://www.outlook-tips.net/howto/commandlines.htm

Mvh Max

Fra : Martin Heller

Dato : 01-09-06 14:01

Gossa skrev:
> [...]
> har trykket på ikonet...
>
> Hvordan får jeg min hjemme computer til at gøre det samme, da det er det jeg

Prøv at starte outlook med

"<sti\til\outlook\outlook.exe>" /recycle