ProAccess SMTP server?
Fra : Jakob

Dato : 21-08-06 19:22

Hej!

Jeg har koblet min laptop på min fars ADSL linie (TDC ProAccess) men kan
ikke få lov til at sende mails. Mozilla Thunderbird giver mig beskeden
"....The mailserver responded: <MODTAGERADRESSE>: Relay access
denied....". Jeg har været inde i Thunderbirds account settings og
tilføje smtp.mail.dk til "outgoing server" således at både den og min
"sædvanlige" smtp.cybercity.dk fremgår på listen.

Den opmærksomme læser har sikkert bemærket at jeg ikke har nogen
problemer med at poste indlæg til news.tele.dk.

Er der nogen der ved hvad der er galt?

--
Jakob

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 21-08-06 19:30

Jakob skrev:

> [...]
> ikke få lov til at sende mails. Mozilla Thunderbird giver mig beskeden
> "....The mailserver responded: <MODTAGERADRESSE>: Relay access

Glimrende.

> Jeg har været inde i Thunderbirds account settings og
> tilføje smtp.mail.dk til "outgoing server" således at både den og min
> "sædvanlige" smtp.cybercity.dk fremgår på listen.

Du kobler op mod én server og forsøger at sende via en anden. I
De Gode Gamle Dage kunne man sende fra en vilkårlig mailserver,
men efter at spam er blevet opfundet og populært, er der lukket
for det varme vand. Nu skal de fleste bruge deres udbyders
mailserver.

--
Bertel

Fra : Jakob

Dato : 21-08-06 20:39

Bertel Lund Hansen wrote:

> Glimrende.

Ja?

> Du kobler op mod én server og forsøger at sende via en anden.

Jep, det var derfor jeg var inde og angive TDCs smtp server. Nå men nu
virker det. Til trods for at Thunderbird tilsyneladende skulle kunne
håndterere at man angiver mere end én smtp server så fik jeg det til at
virke ved at slette de to andre (dvs Cybercitys som jeg bruger
derhjemme, og så Stofanets).

Tak for dit svar!
--
Jakob

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 22-08-06 00:05

Den 21-08-06 20.39 skrev Jakob følgende:

> [...]
> håndterere at man angiver mere end én smtp server så fik jeg det til at
> virke ved at slette de to andre (dvs Cybercitys som jeg bruger

Thunderbird kan sagtens håndtere flere smtp-servere. Du skal bare ændre
opsætning to steder. Først skal du tilføje serveren, som du også gjorde,
og så skal du ind i kontoindstillingerne og vælge den pågældende
smtp-server på den pågældende konto.

Og hvis man skal være rigtig smart, så opretter man en ny identitet, der
benytter den anden smtp-server, så behøver man ikke at skulle ind og
rette i indstillingerne, hver gang man skifter forbindelse. I stedet
vælger man blot den anden identitet fra rullemenuen ud for Fra, når man
skriver en ny mail.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Læs om RSS-feeds og forskellige RSS-læsere.

Fra : Jakob

Dato : 21-08-06 23:50

Kim Ludvigsen wrote:

> [...]
> opsætning to steder. Først skal du tilføje serveren, som du også gjorde,
> og så skal du ind i kontoindstillingerne og vælge den pågældende

Ah ja. Sidstnævnte var jeg slet ikke opmærksom på. Tak for tippet!

> [...]
> rette i indstillingerne, hver gang man skifter forbindelse. I stedet
> vælger man blot den anden identitet fra rullemenuen ud for Fra, når man

Avra, det lyder smart Må jeg ligge tjekke ud. Jeg mener også det var
dig der hjalp mig sidst jeg spurgte her i gruppen, så spørger lige :
Bruger du også TBird til news? I givet fald ved du måske om man kan
alfabetisere gruppelisten, så man nemmere kan overskue de grupper man
abonnerer på?

--
Jakob

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 22-08-06 01:07

Den 21-08-06 23.49 skrev Jakob følgende:

> Bruger du også TBird til news? I givet fald ved du måske om man kan
> alfabetisere gruppelisten, så man nemmere kan overskue de grupper man
> abonnerer på?

Du kan gøre det endnu bedre, du kan nemlig få lige den rækkefølge, du
vil have. Jeg har fx sorteret mine efter emne/interesse. Men metoden er
lettere nørdet, du kan nemlig ikke gøre det inde fra Thunderbird.

Luk Thunderbird => Startknappen => Kør => skriv:
%appdata%\thunderbird\profile => OK => åbn mappen, der hedder
"tilfældige tegn".default (jeg går her ud fra, at du kun har opsat én
profil) => Åbn mappen News => Åbn filen, der ender på .rc i Notesblok =>
Filen indeholder en oversigt over alle dine grupper. Flyt linjerne, så
grupperne står i den ønskede rækkefølge. Husk at medtage numrene sidst
på linjerne; de angiver, hvilke indlæg du har læst. => gem filen => Åbn
Thunderbird og nyd den nye rækkefølge.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Beskyt de små mod porno på internettet.

Fra : Jakob

Dato : 22-08-06 11:02

Kim Ludvigsen wrote:

> [...]
> grupperne står i den ønskede rækkefølge. Husk at medtage numrene sidst
> på linjerne; de angiver, hvilke indlæg du har læst. => gem filen => Åbn

Du er en stjerne

--
Jakob