E-Mail
webnoob 5265
undgå spam? i forte agent
Fra : Per H

Dato : 20-08-06 11:02

er der noget med at man kan opsætte afsenderen, feks. phbyg@SLET.dk,
så man ikke får så meget spam?

Hvor er det lige det skal sættes ind, bedst muligt sted.

Vh Per

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 20-08-06 13:08

Per H wrote:
> er der noget med at man kan opsætte afsenderen, feks.
> phbyg@SLET.dk, så man ikke får så meget spam?

Ja - det er en almindelig brugt metode, men ikke den bedste.

I dette tilfælde vil domænet SLET.DK så blive bombaderet med spam
i stedet og brugt af spammerne som afsender.

Så du skal bruge noget efter @ der ikke findes - og som ikke kan
oprettes.

Til det formål er tld'en .INVALID lavet - d.v.s. at du blot skal
udskifte .DK med .INVALID - så har du en adresse, der ikke findes
og ikke vil komme til at findes senere.

Hvordan du gør det i Agent, er der nok andre, der kan svare på -
men der må vel være et sted, hvor du har sat din mail-adresse op
?

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Per H

Dato : 20-08-06 14:21

On Sun, 20 Aug 2006 14:08:11 +0200, "Jan Vestergaard"
<jan@jve.invalid> skrev:

> [...]
>
>Til det formål er tld'en .INVALID lavet - d.v.s. at du blot skal
>udskifte .DK med .INVALID - så har du en adresse, der ikke findes

og hvis man så skal svare pr mail til mig. skal man huske at fjerne
invalid, og sætte DK i stedet, ellers får man den retur?

Vh Per

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 20-08-06 14:32

Per H <phbyg@privat.invalid> posting:

> og hvis man så skal svare pr mail til mig. skal man huske at fjerne
>invalid, og sætte DK i stedet, ellers får man den retur?

Det kan du ikke være sikker på, at man bare lige kan gætte sig frem
til. Når jeg ser en INVALID-adresse, så er det for mig det samme
som, der ikke er en afsenderadresse, og jeg ville ikke gide fedte
rundt med at afkode den, hvis jeg skulle sende noget privat.

--
What is life, except excuse for death,

http://www.amnesty.dk/stoptortur/protest/

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 20-08-06 14:39

Per H <phbyg@privat.dk> posting:

>er der noget med at man kan opsætte afsenderen, feks. phbyg@SLET.dk,
>så man ikke får så meget spam?
>
>Hvor er det lige det skal sættes ind, bedst muligt sted.

Opret i stedet en spam-adresse og benyt kun denne til fx
nyhedsgrupper. Selv anvender jeg <nospam@cbh.softwolves.dk>, hvis
eneste formål er at modtage spam og er let at smide væk igen, når
dagen kommer, hvor jeg modtager for meget.

Mit råd vil altså være: Opret en gratis forward-adresse og anvend
kun denne i fx nyhedsgrupperne. Hav en privat adresse til at modtage
fra din spam-adresse.

Se evt.
http://dir.yahoo.com/Business_and_Economy/Business_to_Business/Communications_and_Networking/Internet_and_World_Wide_Web/Email_Providers/Forwarding_Services/Free_Forwarding/

Fra : Per H

Dato : 20-08-06 15:41

On Sun, 20 Aug 2006 15:39:08 +0200, Christian Bohr-Halling
<nospam@cbh.softwolves.dk> skrev:

>Per H <phbyg@privat.dk> posting:

>Opret i stedet en spam-adresse og benyt kun denne til fx
>nyhedsgrupper. Selv anvender jeg <nospam@cbh.softwolves.dk>, hvis

så skal du alså tjekke to mailadresser på med måde
en med spam, fra nyhedsgr. og en kun til mail.
Vh Per

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 20-08-06 16:38

Per H <phbyg@privat.invalid> posting:

> så skal du alså tjekke to mailadresser på med måde
>en med spam, fra nyhedsgr. og en kun til mail.

Ikke nødvendigvis. Hvis den til off. brug (til nyhedsgrupperne) blot
er et "dække" over din normale adresse, kan du nøjes med at tjekke
én adresse (din normale).

Når din off. nyhedsgruppe-adresse modtager for meget spam, sletter
du den blot og opretter en ny. På den måde er det ikke noget problem
at modtage spam på en adresse, for du lukker den bare ned, når det
bliver for meget, og opretter en ny uden alt bøvlet med at oplyse
venner, familie osv. om at du har skiftet, for den private adresse
er fast og kun givet ud til dem, du kender.

Altså, siger vi, din rigtige adresse er phbyg at privat.dk, så kan
du gratis rundt om på nettet oprette en adresse som fx
pers-off-nospam-adr@softwolves.dk, som sender alt, den modtager,
videre til dig på phbyg at privat.dk. Den bruger du her i
nyhedsgrupperne. Når du så en dag får for meget spam, lukker du blot
pers-off-nospam-adr@softwolves.dk og opretter en ny med et andet
navn. Jeg har taget mig den frihed at oprette
pers-off-nospam-adr@softwolves.dk som et eks. Sender du til den nu,
skulle det gerne blive sendt til din phbyg at privat.dk (prøv selv).

Fra : L.E.P.

Dato : 20-08-06 17:20

Sun, 20 Aug 2006 17:38:11 +0200, skrev Christian Bohr-Halling
<nospam@cbh.softwolves.dk> :

> [...]
>pers-off-nospam-adr@softwolves.dk og opretter en ny med et andet
>navn. Jeg har taget mig den frihed at oprette

Da du er kunde hos TDC, har du ret til 5 adresser, så du kan i
princippet gøre det samme ved at oprette en adresse kun til nyheder
via deres web-mail. Så vil du modtage dem samtidig med at du henter
din normale post.

Hilsen Lars

Fra : Per H

Dato : 20-08-06 17:33

On Sun, 20 Aug 2006 18:20:04 +0200, L.E.P. <nyheder@SLETplakaten.dk>
skrev:

> [...]
>princippet gøre det samme ved at oprette en adresse kun til nyheder
>via deres web-mail. Så vil du modtage dem samtidig med at du henter

men så får jeg vel også al spammen?

Vh Per

Fra : L.E.P.

Dato : 20-08-06 18:14

Sun, 20 Aug 2006 18:33:02 +0200, skrev Per H <phbyg@SLETprivat.dk> :

> men så får jeg vel også al spammen?
>
>Vh Per

Det gør du ved begge metoder. Men TDC har et spamfilter som kan stoppe
de fleste af dem.

Den metode du bruger til at sløre din e-mail adresse med (slet foran
privat) er egentlig god nok, men få dig alligevel en adresse du kun
bruger i nyhedsgrupperne, for en skønne dag kommer der måske en robot
forbi som har gennemskuet tricket, og så er du lige vidt.

Hilsen Lars