E-Mail
webnoob 5265
thunderbird - stavekontrol
Fra : pfa

Dato : 16-08-06 21:03

Jeg bruger dansk stavekontrol. Ok.
Det er bare irriterende så få ord den kender, især bøjninger, hvor den nogle
gange foreslår det rigtige, men med et ekstra mellemrum, f.eks "cykle r" i
stedet for "cykler" - mon det kan udbedres eller skal vi vente på version
3.2 ?

mvh per

Fra : gil

Dato : 17-08-06 05:02

pfa skrev:

> Jeg bruger dansk stavekontrol. Ok.

Gør du det? Din header:

--snip--

--snip--

--
gil

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 17-08-06 05:17

gil skrev:

>Gør du det? Din header:

Man bruger vel ikke samme program til email som til usenet, det er jo 2
forskellige ting.

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : pfa

Dato : 17-08-06 08:43

"gil" <gil@obyon.com> skrev

> Gør du det? Din header:
>
> --snip--

Jeg mener at OE pt. er bedre end Thunderbird, så det er kun som mailprogram
jeg bruger T

mvh per

Fra : Mogens Krage

Dato : 17-08-06 15:23

pfa skrev bl.a.:

> [...]
> stedet for "cykler" - mon det kan udbedres eller skal vi vente på version

Hvis jeg skriver "sykler" i min TB, foreslår den fint "cykler". Faktisk
kan jeg slet ikke få den til at foreslå "cykle r". Kunne man forestille
sig, at du ved et uheld er kommet til tilføje ord til ordbogen, f.eks.
"r"?

--
Mvh Mogens

Fra : pfa

Dato : 17-08-06 20:49

"Mogens Krage" <mk.nospam002@has.dk> skrev
> [...]
> kan jeg slet ikke få den til at foreslå "cykle r". Kunne man forestille
> sig, at du ved et uheld er kommet til tilføje ord til ordbogen, f.eks.

Dette med "cykle r" var kun ment som en prototype på problematikken -
klebager, at jeg ikke præciserede det.
Dette med "r" som ord tvivler jeg da meget på, men fuldstændig udelukke det
kan jeg ikke.

mvh per

Fra : Mogens Krage

Dato : 17-08-06 21:21

pfa skrev bl.a.:

> [...]
> klebager, at jeg ikke præciserede det.
> Dette med "r" som ord tvivler jeg da meget på, men fuldstændig udelukke det

Du kan tjekke det i din personlige ordbog ved at vælge rediger-knappen i
stavekontrollen.

--
Mvh Mogens

Fra : pfa

Dato : 17-08-06 23:44

"Mogens Krage" <mk.nospam002@has.dk> skrev
> Du kan tjekke det i din personlige ordbog ved at vælge rediger-knappen i
> stavekontrollen.

nej, "r" er ikke indsat i tsavekontrollen og heller ikke nogen andre
normalendelser.
T ville godt acceptere "normalendelser", men ikke "tsavekontrollen"
mvh per