[Thunderbird] Local Folders?
Fra : Palle Jensen

Dato : 11-08-06 16:04

Hej med Jer,

Har flere gange undret mig over hvad "Local Folders" er til I
thunderbird?

Hvis man nu vil spare på pladsen i Folder Listen, og kører med Global
Inbox så er det irriterende at der lige netop er den "Local Folders"
dims. Hvad er den til. Kan den fjernes?

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 11-08-06 16:14

Den 11-08-06 17.03 skrev Palle Jensen følgende:

> Har flere gange undret mig over hvad "Local Folders" er til I
> thunderbird?

Det er en slags fælleskonto.

> Hvis man nu vil spare på pladsen i Folder Listen, og kører med Global
> Inbox så er det irriterende at der lige netop er den "Local Folders"
> dims. Hvad er den til. Kan den fjernes?

Den er fx beregnet til at benytte til fælles mapper som inbakke,
udbakke, kladder osv. Du kan ikke fjerne den, men du kan omdøbe den til
noget mere sigende. Min hedder fx Mail.

Du omdøber den således: Funktioner => Kontoindstillinger => markér Local
Folders i oversigten til venstre => Skriv det nye navn i skrivefeltet ud
for Kontonavn.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få styr på irriterende hjemmesider ved at bruge aktive bogmærker.

Fra : Palle Jensen

Dato : 11-08-06 16:28

On 11 aug 2006, Kim Ludvigsen wrote in
dk.edb.internet.software.mail+news:

> [...]
>
> Du omdøber den således: Funktioner => Kontoindstillinger =>
> markér Local Folders i oversigten til venstre => Skriv det nye

OK.

Så hvis jeg laver bruger "global inbox" systemet så ryger alt mail i
den indbakke?

For så kan jeg jo godt spare lidt af pladsen væk alligevel...

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 11-08-06 18:53

Den 11-08-06 17.28 skrev Palle Jensen følgende:
> On 11 aug 2006, Kim Ludvigsen wrote in

> Så hvis jeg laver bruger "global inbox" systemet så ryger alt mail i
> den indbakke?

Ja. Du skal så også lige huske at ændre, hvor sendte meddelelser,
kladder og skabeloner skal placeres. Det gøres i kontoindstillingerne
under Kopier og mapper.

> For så kan jeg jo godt spare lidt af pladsen væk alligevel...

Indtil for nogle få uger siden benyttede jeg fem forskellige mailbokse.
Det er noget nemmere, efter jeg endelig tog mig sammen og begyndte at
bruge den globale indbakke i stedet.

OBS! Du skal lige være opmærksom på, at hvis du omdanner en konto, så
mails havner i den globale indbakke, så kan du ikke længere få adgang
til mails i dine gamle mapper. Du skal derfor først flytte dem over i
mapperne i "Lokale mapper".

--
Mvh. Kim Ludvigsen
34 tips & tricks til Internet Explorer.

Fra : Palle Jensen

Dato : 11-08-06 20:50

> [...]

> mailbokse. Det er noget nemmere, efter jeg endelig tog mig
> sammen og begyndte at bruge den globale indbakke i stedet.

Ja det giver lidt mere plads.

> [...]
> længere få adgang til mails i dine gamle mapper. Du skal derfor
> først flytte dem over i mapperne i "Lokale mapper".

Jeg er lidt forvirret. Jeg kopierede alle mails over i lokale mapper.
Slettede de gamle konti. Oprettede dem igen som globale indbakker.

Det der forvirrer mig nu er at jeg alligevel skal have en mappe (Jeg
gemmer mine mails på en anden partition end C:/) for sig selv for
hver account?

Jeg har eksempelvis to POP3 mail accounts. For hver account er jeg så
blevet nødt til at have en folder for sig.

Så I min mail folder har jeg tre under foldere:

- Local Folders
- Account 1
- Account 2

Er det rigtigt forståe?

Det er lidt underligt. For alt ryger jo i Local folders. Men
alligevel ikke? Er det mere virtuelt at de ryger i local folders?

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 11-08-06 21:08

Den 11-08-06 21.49 skrev Palle Jensen følgende:

> Jeg er lidt forvirret. Jeg kopierede alle mails over i lokale mapper.
> Slettede de gamle konti. Oprettede dem igen som globale indbakker.

Argh! Jeg skulle have skrevet, hvordan du omformer dem. Du havde ikke
behøvet at slette dine konti for så at have besvær med at oprette dem igen.

> Det der forvirrer mig nu er at jeg alligevel skal have en mappe (Jeg
> gemmer mine mails på en anden partition end C:/) for sig selv for
> hver account?

Ja, mapperne på harddisken slipper du ikke for. Men du slipper for
kontomapperne i mappeoversigten i Thunderbird. Mapperne på harddisken er
nødvendige, fordi de skal bruges, hvis du omformer dine konti til
enkeltstående konti igen.

> Så I min mail folder har jeg tre under foldere:
> - Local Folders
> - Account 1
> - Account 2
>
> Er det rigtigt forståe?

Ja.

> Det er lidt underligt. For alt ryger jo i Local folders. Men
> alligevel ikke? Er det mere virtuelt at de ryger i local folders?

Nej, de ryger skam fysisk over i Local folders.

Havde du omformet dine konti, ville du som tidligere nævnt ikke længere
have adgang til meddelelser i de gamle mapper. Hvis du så omformede dem
tilbage, ville de atter blive tilgængelige.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Fejlsikret tilstand, din ven i nøden.

Fra : Palle Jensen

Dato : 11-08-06 22:11

> [...]

> længere have adgang til meddelelser i de gamle mapper. Hvis du
> så omformede dem tilbage, ville de atter blive tilgængelige.

OK

Jeg har fattet den nu.

Ingen problemer med oprettelse af nye konti. Jeg kan det snart i
søvne. Men selvfølgelig nemmere hvis man kan skyde genvej. Jeg kigger
lige på det så jeg ved det til næste gang