Outlook 2003 - fjerne mails sendt til best~
Fra : Marianne

Dato : 07-08-06 11:01

Hej

Jeg har over 800 MB liggende i min postkasse. En del af mailene stammer fra
mit tidligere arbejde, idet jeg hentede mine arbejdsmails hjem til privaten.
Alle disse mails ligger i samme mappestruktur (hovedmappe med et antal
undermapper).

Jeg skal på en eller anden måde have bragt min postkasse ned i str., da jeg
er begyndt at bruge Hosted Exchange - og ikke vil have udgifter af disse
gamle arbejdsmails. Derfor må jeg enten have dem fjernet fra min mailbox
eller få dem 'gjort døde'. Jeg kan risikere at skulle bruge dem igen, så de
kan ikke bare slettes.

Hvad gør jeg mest fornuftigt?

mvh
marianne

Fra : Claus Tersgov

Dato : 07-08-06 21:01

Marianne skrev:

> [...]
> fjernet fra min mailbox eller få dem 'gjort døde'. Jeg kan risikere
> at skulle bruge dem igen, så de kan ikke bare slettes.

Fortæller noget mere om dit postsystem!

Er det IMAP, POP3 eller noget helt andet?

Umiddelbart ville jeg oprette en mappe på din egen maskine, og så kopiere
hele mappen over i den. Så kan du efterfølgende slette og flytte rundt på
tingene.

Claus

Fra : Marianne

Dato : 08-08-06 09:24

> Fortæller noget mere om dit postsystem!
>
> Er det IMAP, POP3 eller noget helt andet?

Gerne Det er POP3

> Umiddelbart ville jeg oprette en mappe på din egen maskine, og så kopiere
> hele mappen over i den. Så kan du efterfølgende slette og flytte rundt på
> tingene.

Ja, det vil være en ide. Men hvordan kopierer jeg fra postsystemet og dets
mappestruktur over i en alm. windowsmappe???

mvh
Marianne

Fra : Bjarne Christensen

Dato : 08-08-06 11:48

"Marianne" <handel@lundbak.dk> skrev i en meddelelse
> Ja, det vil være en ide. Men hvordan kopierer jeg fra postsystemet og dets
> mappestruktur over i en alm. windowsmappe???
>
> mvh
> Marianne
Outlook 2003 har ikke så meget mappestruktur så det gør noget, du skal have
fat i Outlook.pst filen den ligger normalt heromkring C:\Documents and
Settings\DIT NAVN \Lokale indstillinger\Application Data\Microsoft\Outlook.
Gem en kopi af den den indeholder både dine mail og kontaktpersoner, når du
så skal bruge nogen af de mail du sletter kan du importere dem igen fra din
gemte PST fil.
--
venlig hilsen / best regards
Bjarne Christensen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 08-08-06 18:30

Marianne skrev:

> Gerne Det er POP3
>
> Ja, det vil være en ide. Men hvordan kopierer jeg fra postsystemet og
> dets mappestruktur over i en alm. windowsmappe???

Nemt!

Du markerer alle de mails, du vil kopiere. Er der flere, så hold [CTRL] nede
mens du markerer mailen. Så trækker du simpelthen alle de markerede over i
en almindelig windowsfolder. På den måde får du en EML fil for hver mail
(MSG i Outlook2003). Desværre kan man ikke kopiere hele mappen på samme
måde.

En anden måde at gøre det på er, at oprette en ny mappe under outlook. Så
flytter du dine mails over i denne mappe, og så ser du efter, hvad denne fil
hedder. I Outlook hedder mappefilerne PST, mens de hedder dbx i OE. Så er
det bare at gemme denne fil.

Claus

Fra : Marianne

Dato : 08-08-06 18:56

> [...]
> fil hedder. I Outlook hedder mappefilerne PST, mens de hedder dbx i OE. Så

Hvad kan jeg så læse pst-filerne med? Hvis jeg genindlæser dem i Outlook
vokser min mailbox igen - ikke?

mvh
marianne

Fra : Bjarne Christensen

Dato : 08-08-06 21:10

Der kommer ikke nogen ny PST fil af at lave en ny mappe Det kræver at man
opretter en ny Datafil.

> Hvad kan jeg så læse pst-filerne med? Hvis jeg genindlæser dem i Outlook
> vokser min mailbox igen - ikke?
Jo, men du kan jo nøjes med at indlæse de mails du skal bruge. Men er det
din hovedmappe med undermapper eller *.*PST filen der fylder 800 Mb? Hvis
det er dine mails så gør som Claus foreslår træk dem over i en Temp eller
Post mappe på dit C drev så får du X antal MSG filer som du kan åbne ved at
dobbeltklikke, og så kan du jo bagefter slette løs i outlook.
--
venlig hilsen / best regards
Bjarne Christensen

Fra : dlbe4pwc3ctza5w@jeta~

Dato : 09-08-06 14:50

Marianne wrote:
> Jeg skal på en eller anden måde have
> bragt min postkasse ned i str., da jeg
> er begyndt at bruge Hosted Exchange
> - og ikke vil have udgifter af disse
> gamle arbejdsmails.

Lav en ny PST fil og flyt dine mails til den.

File > New > Outlook Data File