spamfilter til mail server?
Fra : Brian Olesen

Dato : 26-07-06 11:46

Hejsa i gruppen
Jeg kører på fjerde år med en mail server under Windows, som jeg faktisk er
kanon glad for. Mercury hedder den.

Men mit domæne modtager en hulens masse spam mails, som jeg gerne ville
dæmme lidt op for inden det havner i brugernes mailbox.

Findes der en god løsning, hvor tingene foregår rimelig automatisk og hvor
et sådant filter kan træde i karakter før selve mail serveren får fingrene i
de indkomende mails?

På forhånd tak.

Mvh. Brian

Fra : s1cr3qub7y45hxp@jeta~

Dato : 30-07-06 16:52

"Brian Olesen" <nomail@please.dk> wrote:
in message news:44c74802$0$819$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Findes der en god løsning, hvor tingene foregår
> rimelig automatisk og hvor et sådant filter kan
> træde i karakter før selve mail serveren får
> fingrene i de indkomende mails?

Hosted Spam Filter kunne være en løsning for dig. F.eks:
http://www.spamfighter.com/hostedsmtp_frontpage.asp

Fra : Brian Olesen

Dato : 01-08-06 12:44

<s1cr3qub7y45hxp@jetable.org> skrev i en meddelelse
> "Brian Olesen" <nomail@please.dk> wrote:
> in message news:44c74802$0$819$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> Hosted Spam Filter kunne være en løsning for dig. F.eks:
> http://www.spamfighter.com/hostedsmtp_frontpage.asp

Mange tak for svar.
For en gang skyld kan Tdc gøre det væsentligt billigere.
Hos Spamfighter ville det mindst koste:
Ordre total:
2699.95 DKK

Altså plus moms, da jeg jo er privat.

Mvh. Brian

Fra : Claus Tersgov

Dato : 07-08-06 21:22

Brian Olesen skrev:

> [...]
>
> Findes der en god løsning, hvor tingene foregår rimelig automatisk og
> hvor et sådant filter kan træde i karakter før selve mail serveren

Fra serverens hjemmeside:

a.. Spam detection: Mercury's Content Control feature allows you to perform
arbitrary scripted tests on the content of messages as they pass through the
Mercury mail queue. Mercury is shipped with a Content Control definition
that performs comprehensive spam detection and suppression, but you can use
this feature for other purposes too.
a.. Realtime Blocklist support: Mercury has built-in support for anti-spam
blacklists such as SpamHaus, Spamcop and others. You can have as many
blacklists active as you wish, and adding definitions for new servers is
both fast and easy.

Kig i opsætningen. Spørgsmålet er så, om du tør vælge at slette mails i
stedet for at markere dem?

Indimellem kan der være falske positiver, jeg har selv oplevet det to gange
på min egen mailserver. Men det er uhyre sjældent det sker. Min server
tjekker i realtime, når mailen ankommer, og er den bad, så nægtes
modtagelse. Resten markeres som spam.

Claus

Fra : Brian Olesen

Dato : 18-08-06 17:40

> [...]
> gange på min egen mailserver. Men det er uhyre sjældent det sker. Min
> server tjekker i realtime, når mailen ankommer, og er den bad, så nægtes

Ok, men jeg har jo flere brugere på min server end blot mig selv.

Jeg har rodet lige med at implimentere nogle af disse statiske textfiler man
kan finde med spamdefinitioner i.

Hvad gør du selv helt konkret?

Mvh. Brian

Fra : Claus Tersgov

Dato : 27-08-06 21:42

Brian Olesen skrev:

> Hvad gør du selv helt konkret?

Bruger en mailserver med realtime spamtjek, domænetjek, dns lookup, samt den
service, producenten af serveren tilbyder.

Jeg lægger dog alle spammails i en special mappe, og så går jeg det igennem
engang imellem. På to år er der gået to falske positiver igennem, så det er
absolut ikke slemt.

Claus