Outlook erstatning
Fra : Sophus Vørsing \(267~

Dato : 25-07-06 18:26

Kære gruppe,

Hvad er den/de bedste outlook erstatning i øjeblikket? XP som styresystem og
Exchange 5.5 som server.

Som jeg har forstået det er det teamfunktionerne i kalenderen som det er
svært at erstatte?

Mvh Sophus

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 25-07-06 18:37

Den 25-07-06 19.26 skrev Sophus Vørsing (2670) følgende:

> Hvad er den/de bedste outlook erstatning i øjeblikket? XP som styresystem og
> Exchange 5.5 som server.

Du bør nok fortælle, hvilke funktioner der er brug for. Nogle
alternativer er måske gode eller ligefrem bedre end Outlook til nogle
ting, mens der kan være andre ting, de ikke kan klare.

> Som jeg har forstået det er det teamfunktionerne i kalenderen som det er
> svært at erstatte?

Notes skulle kunne klare den slags til UG, men som sagt, du må fortælle
lidt mere om kravene. Bruger man ikke kalender, er der fx flere
alternativer, end hvis man bruger kalender.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Leg med verdens første regneark, VisiCalc, og mærk historiens vingesus.

Fra : Sophus Vørsing \(267~

Dato : 25-07-06 19:40

> [...]
> lidt mere om kravene. Bruger man ikke kalender, er der fx flere
> alternativer, end hvis man bruger kalender.

Jeps kalender, og offentlige mapper bruges intensivt udover naturligvis
mail.

Jeg glemte også at skrive at det gerne måtte være et GNU licens program.

Mvh Sophus

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 25-07-06 19:54

Den 25-07-06 20.39 skrev Sophus Vørsing (2670) følgende:

> Jeps kalender, og offentlige mapper bruges intensivt udover naturligvis
> mail.

Vi må nok have nogle andre på banen, jeg har ikke styr på den slags. Jeg
kender kun (overfladisk) Notes, se nedenfor.

> Jeg glemte også at skrive at det gerne måtte være et GNU licens program.

Det bliver nok svært. Thunderbird er fin, når det drejer sig om mail.
Jeg har ikke prøvet det med IMAP og offentlige mapper, men det savner
helt kalenderfunktionerne indtil engang næste år.

Notes kan selvfølgelig bruges, men det er et betalingsprogram, og det
kræver oplæring af brugerne, så der vil jeg tro, I er bedre stillet med
at fortsætte med Outlook. Der kan også være lidt problemer med Notes,
hvis dem I kommunikerer med bruger Outlook. En mødeinvitation sendt fra
Notes til Outlook ser i hvert fald ikke særlig indbydende ud.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Slå tjenesten Messenger fra, så den ikke kan misbruges til spam.