E-Mail
webnoob 5265
Alle meddelser læste - Thunderbird ?
Fra : SpookiePower

Dato : 24-07-06 13:16

Når man forlader en nyhedsgruppe i Thunderbird, hvordan får man
så sat den op til at alle meddelserne bliver sat som læste ?

Jeg kan finde stedet hvor man sætter en meddelses til læste
efter x-antal sekunder, men ikke hvor man kan sætte alle meddelserne.

Mit fotoalbum
www.photo.activewebsite.dk

Fra : Holst

Dato : 24-07-06 13:36

SpookiePower wrote:

> [...]
>
> Jeg kan finde stedet hvor man sætter en meddelses til læste
> efter x-antal sekunder, men ikke hvor man kan sætte alle meddelserne.

Om man kan sætte den op til det, ved jeg ikke. Men personligt
højreklikker jeg på gruppenavnet og vælger "Mark Newsgroup Read", der så
markerer alle meddelelser for læste.

Det kan jeg godt lide, for så kan jeg gå til og fra en gruppe uden at
ulæste bliver anført som læste. Lidt besværligt, da jeg ikke lige har
fundet ud af, om der er en tastkombination, der kan gøre det samme.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 24-07-06 14:46

Holst skrev:

>Lidt besværligt, da jeg ikke lige har fundet ud af, om der er en
>tastkombination, der kan gøre det samme.

Ctrl + Shift + C = marker alle som læste

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Holst

Dato : 24-07-06 14:59

Ivan V. Klattrup wrote:

> Ctrl + Shift + C = marker alle som læste

Tak. Den vil jeg have stor glæde af, hvis jeg kan huske den næste gang.
Som regel kan jeg jo "læse" resten af gruppen ved lige hurtigt at klikke
5-10 gange på "Next"-knappen.

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 24-07-06 19:49

SpookiePower wrote:

> Når man forlader en nyhedsgruppe i Thunderbird, hvordan får man
> så sat den op til at alle meddelserne bliver sat som læste ?

Jeg kan heller ikke finde et trick eller plugin der kan dette.

Faktisk er det for så irriterende at denne feature mangler at jeg
overvejer at skifte tilbage til OE :-/

m.v.h.

Peter Fischer, Slangerup

Fra : Carl Drud

Dato : 24-07-06 20:11

Fischer & Døssing wrote:

> Jeg kan heller ikke finde et trick eller plugin der kan dette.

http://ilias.ca/blog/2005/12/marking-foldersnewsgroups-read-on-exit.html

Carl

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 24-07-06 20:46

Carl Drud skrev:

>http://ilias.ca/blog/2005/12/marking-foldersnewsgroups-read-on-exit.html

Typisk, når endelig der viser sig noget der ser interessant ud, kan jeg
ikke forbinde til serveren, øv.

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 24-07-06 20:50

Ivan V. Klattrup skrev:

>Typisk, når endelig der viser sig noget der ser interessant ud, kan jeg
>ikke forbinde til serveren, øv.

og endnu mere typisk, når jeg så ærgrer mig over det, får jeg forbindelse
kort tid efter.

Tak for tippet Carl

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Hans Paulin

Dato : 09-08-06 22:44

Carl Drud frembragte:

> http://ilias.ca/blog/2005/12/marking-foldersnewsgroups-read-on-exit.html

r det muligt at få "MesNews" til det samme?

- og et sidespørgsmål: Kan man få MesNews til at virke under Ubunta
eller Knoppix?

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 09-08-06 22:53

Hans Paulin skrev:

>r det muligt at få "MesNews" til det samme?

Indstillinger - Programindstillinger - Meddelelser - Hentning - Marker
alle som læst når gruppen forlades (der skal der nok et flueben i)

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Hans Paulin

Dato : 09-08-06 22:59

Ivan V. Klattrup skrev:

> Indstillinger - Programindstillinger - Meddelelser - Hentning - Marker alle
> som læst når gruppen forlades (der skal der nok et flueben i)

Tusind tak! l-)

Hans

Fra : NoOne

Dato : 14-07-07 10:05

On Wed, 09 Aug 2006 23:59:03 +0200, Hans Paulin <me.privacy@net>
wrote:

>Tusind tak! l-)

Hejsa ... jeg har et spørgsmål lidt i samme stil :)

.... hvordan slettet man beskeder man allerede har læst ?! ... så de
ikke ligger og fylder op ? ... hvis jeg vil slette en besked får jeg
at vide at "du kan kun slette beskeder som du selv har lavet" ....
hmmm

RaZoR :)

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 14-07-07 10:11

NoOne skrev:

>... hvordan slettet man beskeder man allerede har læst ?!

Prøv at kigge i Kontoindstillinger (for nyhedsgruppekontoen) og derefter
Offline & diskplads om der er en indstilling du kan bruge

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : NoOne

Dato : 14-07-07 13:26

On 14 Jul 2007 09:10:31 GMT, "Ivan V. Klattrup"
<ivan.klattrup@gmail.com> wrote:

>Prøv at kigge i Kontoindstillinger (for nyhedsgruppekontoen) og derefter
>Offline & diskplads om der er en indstilling du kan bruge

ok takker .... den havde jeg også lige fundet ... :) ... ellers tak
for hjælpen .....

..... det undre mig bare at TB er så langsom om at "kopier" beskederne
fra news-serveren ....

RaZoR :)

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 14-07-07 13:51

Den 14-07-07 11.04 skrev NoOne følgende:

> ... hvordan slettet man beskeder man allerede har læst ?! ... så de
> ikke ligger og fylder op ? ... hvis jeg vil slette en besked får jeg
> at vide at "du kan kun slette beskeder som du selv har lavet" ....

Jeg tror, du har en forkert indgang til problemet - medmindre din
harddisk er ved at være fyldt op. Du skal ikke slette beskederne,
hverken på den metode du har fundet senere i tråden eller ellers. Brug i
stedet rullemenuen Vis til kun at få vist ulæste meddelelser, så skjules
alle de læste. Det har samtidig den fordel, at hvis der lige var et
indlæg, du vil læse igen, kan du nemt ændre rullemenuen til Alle.

Du skal muligvis lige tilpasse værktøjslinjen for at få vist rullemenuen
Vis, tjek denne side:
http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-thunderbird-trin-udseende.html#tilpaslinje

Bemærk, at dit valg i rullemenuen gælder for den enkelte gruppe. Du skal
altså gentage valget i alle de grupper, hvor du vil skjule læste
meddelelser.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Beskyt de små mod porno på internettet.

Fra : NoOne

Dato : 14-07-07 15:30

On Sat, 14 Jul 2007 14:51:19 +0200, Kim Ludvigsen
<usenet@kimludvigsen.dk> wrote:

> [...]
>
>Bemærk, at dit valg i rullemenuen gælder for den enkelte gruppe. Du skal
>altså gentage valget i alle de grupper, hvor du vil skjule læste

ok .. det kan da godt være :) ... jeg er vant til at bruge Agent ;)
..... og der kan man slette de beskeder som man ikke vil beholde ... så
det irriterer mig at TB ikke "virker" på samme måde ....

RaZoR :)

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 24-07-06 20:50

Den 24-07-06 14.15 skrev SpookiePower følgende:
> Når man forlader en nyhedsgruppe i Thunderbird, hvordan får man
> så sat den op til at alle meddelserne bliver sat som læste ?

Nu har du fået en løsning tidligere i tråden, men jeg vil lige slå et
slag for den løsning, jeg bruger. Normalt er jeg musemand, og der ville
højreklik på mappen være at foretrække, men når jeg læser nyhedsgrupper
bruger jeg undtagelsesvis tastaturet.

Jeg bruger udvidelsen Keyconfig, der gør det muligt at omprogrammere
tastaturet, og jeg må ærligt indrømme, at jeg ikke kan huske, om
nedenstående er oprindelige genvejstaster, eller nogle jeg har
omprogrammeret.

N => Næste ulæste indlæg i den aktuelle gruppe eller næste gruppe
V => Marker den aktuelle tråd som læst
B => Marker den aktuelle gruppe som læst
Mellemrumstasten => rul ned i det aktuelle indlæg

KeyConfig kan hentes her:
http://www.extensionsmirror.nl/index.php?showtopic=254
Benyt det nederste install-link.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Brug computeren som båndoptager, og optag direkte i mp3-formatet med det

Fra : Carl Drud

Dato : 24-07-06 20:53

Ivan V. Klattrup wrote:

> Typisk, når endelig der viser sig noget der ser interessant ud, kan jeg
> ikke forbinde til serveren, øv.

Ingen problemer her. Men nedenfor er en kopi fra beskrivelsen fra siden:

<citat start>
Every once in a while, someone asks if Mozilla Thunderbird can
automatically mark a folder or newsgroup read when you exit that folder
or newsgroup. (Why: I don't know. Automatic marking of all messages as
read on exit, is one of the reasons I dislike web-based forums.)

Thunderbird 1.5 can do this, but the setting is hidden. Go to Tools ->
Options -> Advanced -> General, and click on "Config Editor." In the
resulting window, right-click on any of the listed preferences, and
select New -> Boolean. The preference name to enter depends:

mailnews.mark_message_read.nntp for Newsgroups
mailnews.mark_message_read.pop3 for POP3 email folders
mailnews.mark_message_read.imap for IMAP email folders
mailnews.mark_message_read.rss for RSS folders
mailnews.mark_message_read.none for folders in "Local Folders"

Set the value to true. Close the Config Editor, and click on "OK" in the
Options panel, and you're done.
<citat slut>

Carl