Thunderbird. Genskabe mails efter formater~
Fra : Erik Thisted

Dato : 03-07-06 17:43

Efter nedbrud og formatering vil jeg gerne genetablere mine gemte mails.
Har kopi af 'documelts and settings'. men hvordan er det nu lige??

Erik Thisted

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 03-07-06 19:05

Den 03-07-06 18.43 skrev Erik Thisted følgende:
> Efter nedbrud og formatering vil jeg gerne genetablere mine gemte mails.
> Har kopi af 'documelts and settings'. men hvordan er det nu lige??

Kopier Thunderbirds profilmappe ind på dens gamle placering, så skulle
dine mails gerne være der, når du installerer og starter Thunderbird.

Er Thunderbird allerede installeret, skal du lukke programmet. Erstat
herefter den nye profilmappe med din backup.

Er Thunderbird allerede installeret, og du har modtaget nye mails i den
nye installation, så vend lige tilbage, før du gør noget.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Sammenlign dagens pc med en pc i 1986, og gys over datidens priser.

Fra : Erik Thisted

Dato : 03-07-06 21:02

Kim Ludvigsen skrev:

> [...]
>
> Er Thunderbird allerede installeret, og du har modtaget nye mails i den
> nye installation, så vend lige tilbage, før du gør noget.

Jeg mener at have gjort som du beskriver - installeret Thunderbird og
erstattet de oprettede filer og mapper med dem jeg gemte.

De blev gemt med et Linuxprogram da Windows ikke kunne finde drev c:
Enkelte af mapperne blev døbt om til en blanding af tal og bogstaver.
Kan det være årsagen til at det ikke er lykkedes?

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 04-07-06 00:58

Den 03-07-06 22.02 skrev Erik Thisted følgende:
> Kim Ludvigsen skrev:

> De blev gemt med et Linuxprogram da Windows ikke kunne finde drev c:
> Enkelte af mapperne blev døbt om til en blanding af tal og bogstaver.

Din(e) profilmappe(r) har netop et navn, der er en blanding af tal og
bogstaver (fx "tilfældige_tegn".default), så jeg tror ikke, det er
kopieringen, der er fejlet.

Hvad har du kopieret over fra din backup? Mappen Thunderbird og alle
dens undermapper, eller hvad? Og hvor har du placeret dem?

Hvilken rækkefølge har du benyttet? Thunderbird installeret først, eller
mapperne kopieret over først?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få et flot eller sjovt vandmærke på skærmen.

Fra : Erik Thisted

Dato : 04-07-06 14:09

Kim Ludvigsen skrev:

> dens undermapper, eller hvad? Og hvor har du placeret dem?
>
> Hvilken rækkefølge har du benyttet? Thunderbird installeret først, eller
> mapperne kopieret over først?

Så vidt jeg husker:
Efter at have installeret Thunderbird kopierede jeg mappen 'Mail'.
Da det ikke virkede udskiftede jeg den kodede mappe med den sidst
dannede mappe.
Sådan tror jeg at det var.
Bør jeg kopiere hele Thunderbird-mappen i stedet for?

Fra : Erik Thisted

Dato : 04-07-06 14:17

Erik Thisted skrev:

> [...]
> dannede mappe.
> Sådan tror jeg at det var.
> Bør jeg kopiere hele Thunderbird-mappen i stedet for?
Måske kan det være fordi filerne er skrivebeskyttede efter at være
flyttet frem og tilbage.
Nu venter jeg med at forsøge mere indtil du kommenterer igen.
Erik Thisted

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 04-07-06 16:46

Den 04-07-06 15.08 skrev Erik Thisted følgende:

> Bør jeg kopiere hele Thunderbird-mappen i stedet for?

Det er det nemmeste. Luk Thunderbird. Slet den nye Thunderbirdmappe - og
det er selvfølgelig den i "...\document and settings\..." jeg tænker på.
Kopier din backup ind på dens sted. Når du starter Thunderbird burde
dine gamle mails være der. Bemærk, at hvis du har modtaget nye mails i
den nye profil, slettes de.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Gratis antivirus med AVG AntiVirus.

Fra : Erik Thisted

Dato : 04-07-06 21:27

Kim Ludvigsen skrev:

> Det er det nemmeste. Luk Thunderbird. Slet den nye Thunderbirdmappe - - -

Tak for hjælpen. Det er gået ganske som du beskriver.
Nyhedsgrupperne er der et eller andet med, men det er uvæsentligt.
Tak!