E-Mail
webnoob 5265
får min kones mail
Fra : 0h-paradis

Dato : 03-07-06 14:10

Min kone og jeg har hver sin mail konto hos TDC. oprettet med hver sin
mail navn (XXX@ osv) vi har hver sin brugernavn (120101 osv) vi bruger
begge Tunderbird, men hendes mail kommer ind på min, hvis jeg åbner først.
operativ system windows pro
Hver sin brugernavn under windows.

Nogle gode bud på problemet
fra
Jørgen

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 03-07-06 15:11

0h-paradis skrev:

>Nogle gode bud på problemet

At oprette filtre som Kim Ludvigsen foreslår på
<http://www.kimludvigsen.dk/programmer-internet-thunderbird-trin-filtre.html#maildeling>

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Calle.

Dato : 03-07-06 18:51

0h-paradis wrote:
> [...]
> mail navn (XXX@ osv) vi har hver sin brugernavn (120101 osv) vi bruger
> begge Tunderbird, men hendes mail kommer ind på min, hvis jeg åbner

Jeps, du har kun en mailboks hos TDC resten er aliaser, der alle henviser
til samme mailboks

--
*** Calle ***

Fra : Holst

Dato : 03-07-06 18:55

Calle. wrote:

> Jeps, du har kun en mailboks hos TDC resten er aliaser, der alle henviser
> til samme mailboks

Han skriver: "... vi har hver sin brugernavn (120101 osv) ...", hvilket
da lidt tyder på, at de har to konti hos TDC og ikke blot én konto med
to aliaser.

Fra : Ove

Dato : 03-07-06 19:03

Det er sikkert det samme som vi var ude for med outlook express, du skal ind
og sætte regler op, i OE er det i funktioner, meddelelsregler,post.

MVH
Ove

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 03-07-06 19:31

Ove skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Det er sikkert det samme som vi var ude for med outlook
> express, du skal ind og sætte regler op, i OE er det i
> funktioner, meddelelsregler,post. Ove

Ja - normalt kan man få flere forskellige alias'er på samme
konto - men de går alle til den samme adresse, så alle får alt og
det er så den første, der logger på. der får alle mails.

Men han skriver jo, at de har hver sin konto (1201.... nummer) og
så skulle det jo ikke være nødvendigt med regler.

Men hvis de bruger samme computer og program, så vil det nok
alligevel komme til den første, der logger på - og så er
løsningen nogle regler.

--
Jan
<Signatur ude af drift>

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 03-07-06 19:35

Jan Vestergaard skrev:

>Men hvis de bruger samme computer og program, så vil det nok alligevel
>komme til den første, der logger på - og så er løsningen nogle regler.

I thunderbird hedder "regler" "filtre" eller måske mere korrekt
"meddelelsesfiltre"

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Holst

Dato : 03-07-06 19:40

Jan Vestergaard wrote:

> Men hvis de bruger samme computer og program, så vil det nok
> alligevel komme til den første, der logger på - og så er
> løsningen nogle regler.

Det burde det ikke, for de har også hver sin konto under Windows.

Fra : -= JF =- priv

Dato : 03-07-06 20:05

0h-paradis (0h@paradis.dk) kradsede følgende besked i
<44a91732$0$13939$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>

> Nogle gode bud på problemet

Som jeg forstår det, så har i en mailkonto hver med hvert sit 12-cifrede
kundenummer (som - bare for at skære det ud i pap - er forskellige fra
hinanden.)
I har hver jeres log-in, sådan at i logger ind til et skrivebord som er
forskelligt fra hinandens.

Hvis det er sådan det hænger sammen, så log ind på din kones XP-konto, sørg
for at det er hendes, og kun hendes, mail der er sat op i mailprogrammet.
Log derefter ind på din konto og sørg for at kun din mailkonto er oprettet i
mailprogrammet...

Før vi fik hver sin maskine (og i øvrigt gik over til G-mail brugte min
kone den opskrift i længere tid.

--
Mvh. John

Fra : 0h-paradis

Dato : 03-07-06 21:11

-= JF =- priv skrev:
> [...]
> mailprogrammet...
>
> Før vi fik hver sin maskine (og i øvrigt gik over til G-mail brugte min

Det er sådan det skal forstås.
Mår windows starter, kommer der 4 forskellige bruger op, mit, min kones
og 2 til børnebørn.
Alle har sin egen skrivebord og kode.
Jeg og min kone har hver sit 12 ciffer kundenummer, og der er kun een
mail opsat på hver xp konti.

På et tidspunkt blev der videre sent til min konti fordi min kones ikke
blev brugt så meget. Dette er annulleret men der sendes stadig til min

fra
Jørgen

Fra : -= JF =- priv

Dato : 03-07-06 22:15

0h-paradis (0h@paradis.dk) kradsede følgende besked i
<44a979e0$0$13996$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>

> På et tidspunkt blev der videre sent til min konti fordi min kones
> ikke blev brugt så meget. Dette er annulleret men der sendes stadig
> til min

Mit gæt vil så være at viderestillingen ikke er fjernet - enten prøv at
logge på din kones webmail, hvor man ofte kan sætte eller anullere
viderestilling, eller kontakt helpdesken.

Hvis alt andet svigter, så prøv at nedlægge mailkontoen i mailprogrammet og
opret den på ny fra bunden.

--
Mvh. John