E-Mail
webnoob 5265
Outlook og Excel
Fra : Jonas Kofod

Dato : 24-06-06 22:24

Jeg har nogle posteringer i Excel jeg mægtigt gerne ville have overført
til kalenderen i Outlook som begivenheder. Men den eneste måde jeg kan
indføre begivenheder til kalenderen er ved at få et en menuboks til
oprettelse af begivenhed og der indtaste detaljerne. Kan man ikke
copypaste en række fra Excel ind i en linie under kalenderens
begivenhedsoversigt? Eller bare noget lignende.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 24-06-06 23:03

"Jonas Kofod" <Kofod@FJERNkampsax.dtu.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har nogle posteringer i Excel jeg mægtigt gerne ville have overført
> til kalenderen i Outlook som begivenheder.

Filer/Importer og Eksporter
Start evt med at eksportere, så du kan lure formatet af.

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.makr.dk/ - outdated og trist

Fra : Jonas Kofod

Dato : 25-06-06 15:10

Martin Højriis Kristensen wrote:
> "Jonas Kofod" <Kofod@FJERNkampsax.dtu.dk> skrev i en meddelelse

> Filer/Importer og Eksporter
> Start evt med at eksportere, så du kan lure formatet af.

Ok - det var en god idé. "Lure formatet af", for indtil videre har den
ikke rigtigt villet hente noget ind.
Det kigger jeg på - tak for det.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 25-06-06 16:10

> Ok - det var en god idé. "Lure formatet af", for indtil videre har den
> ikke rigtigt villet hente noget ind.
> Det kigger jeg på - tak for det.

Formatet er ikke voldsomt svært at gennemskue, og det burde være muligt at
transformere dine data til formatet via formler i Excel

Fra : Jonas Kofod

Dato : 25-06-06 18:39

> [...]
>

> Formatet er ikke voldsomt svært at gennemskue, og det burde være muligt at
> transformere dine data til formatet via formler i Excel

Det håber jeg - har ikke set på det endnu. Men det Excel ark jeg
oprindeligt sad og prøvede at få ind var ikke kompatibelt.

Fra : Jonas Kofod

Dato : 25-06-06 18:47

Martin Højriis Kristensen wrote:

> Formatet er ikke voldsomt svært at gennemskue, og det burde være muligt at
> transformere dine data til formatet via formler i Excel

Ja det ser rimeligt tilforladeligt ud. Man skal bare sørge for
kolonnerne i Excel passer til Outlook. Ved at jeg forsøgte at importere
først har jeg nok troet at Outlook kunne lave kolonner der svarede til
hvad der kom ind. Men denne anden vej er jo ikke så meget svære endda.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 25-06-06 19:37

> Ja det ser rimeligt tilforladeligt ud. Man skal bare sørge for kolonnerne
> i Excel passer til Outlook.

Formatet er ganske rigtigt ret simpelt.
Jeg har et stort ønske om at kunne automatisere denne opgave mod et regneark
på et netværksdrev, men udover makroer (som jeg ikke bryder mg om) lader det
ikke til at være muligt.
Situationen er at jeg har nogle datoer i en database som jeg gerne vil hælde
ind i min arbejds-outlook. Jeg går og funderer på om jeg kan opnå det ved at
sætte en IMAP-server op, men jeg ved ikke om Outlook kan behandle en
IMAP-mappe som en kalender-mappe, nogen der har prøvet det?

Fra : Jonas Kofod

Dato : 26-06-06 21:43

> [...]
>

> Formatet er ikke voldsomt svært at gennemskue, og det burde være muligt at
> transformere dine data til formatet via formler i Excel

Ok - det kan jeg sagtens nu. Men mine egne kolonner som jeg selv laver,
dem gider den hverken eksportere eller importere?

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 26-06-06 21:58

> Ok - det kan jeg sagtens nu. Men mine egne kolonner som jeg selv laver,
> dem gider den hverken eksportere eller importere?

Jeg har kun gjort det via tabulatorseparerede filer og ikke Excels format.
Faktisk fordi jeg a priori ikke stolede på at Excels fil ikke gemte på noget
meta-data jeg ikke havde adgang til at se eller definere. Det er jeg så
blevet nogenlunde bekræftet i.

Men altså; gå via en tabulatorsepareret tekst-fil.

Som du kan se, ville en bedre automatisering ikke være helt af vejen...

Fra : Jonas Kofod

Dato : 26-06-06 23:12

> [...]
>
> Men altså; gå via en tabulatorsepareret tekst-fil.
>
> Som du kan se, ville en bedre automatisering ikke være helt af vejen...

Ja det ville være lækkert - men jeg kan ikke forstå at når jeg opretter
en brugerdefineret gruppe i Outlook at den ikke eksporteres ud til Excel.

Fra : Jonas Kofod

Dato : 28-06-06 11:41

> [...]
> blevet nogenlunde bekræftet i.
>
> Men altså; gå via en tabulatorsepareret tekst-fil.

Jeg har prøvet med en tabulator separeret fil. Jeg opretter en
brugerdefineret kolonne i kalenderen. Jeg eksporterer den til tab. sep.
under windows til en txt fil. Den producerede fil indeholder kun
Outlooks "egne" kolonner.
Det lader til at proceduren laver en fejl i forhold til hvad jeg burde
forvente?

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 28-06-06 12:21

> [...]
> brugerdefineret kolonne i kalenderen. Jeg eksporterer den til tab. sep.
> under windows til en txt fil. Den producerede fil indeholder kun Outlooks

Den kan åbenbart ikke håndtere brugerdefinerede kolonner

Fra : Jonas Kofod

Dato : 28-06-06 12:45

Martin Højriis Kristensen wrote:

> Den kan åbenbart ikke håndtere brugerdefinerede kolonner

Ja det er skidt. Men jeg fik indtrykket af at du har prøvet at
eksportere brugerdefinerede kolonner/felter?

Jeg tror jeg enten til prøve at anskaffe 2003 eller prøve at lave et
brugerdefineret felt angivet som formular (og ikke bare tekst) for jeg
syntes jeg fik en "løn" igennem på et tidspunkt hvor det var tilfældet.
Men det var meget sent på det tidspunkt , så jeg vil rode med det og
se hvad der sker.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 28-06-06 13:15

> Ja det er skidt. Men jeg fik indtrykket af at du har prøvet at eksportere
> brugerdefinerede kolonner/felter?

Nope

Fra : Jonas Kofod

Dato : 28-06-06 13:38

Martin Højriis Kristensen wrote:
> "Jonas Kofod" <Kofod@FJERNkampsax.dtu.dk> skrev i en meddelelse

> Nope

Nej og jeg har læst mig til at ihvertfald frem til OL 2000 kan den ikke.
Microsoft beskriver det her:
http://support.microsoft.com/?kbid=197654

Og deres løsning er jo ikke lige så handy. Og jeg kan se den samme
forklaring er givet til næsten alle de tidligere versioner, så jeg ved
ikke om de har tænkt sig at løse problemet til trods for at de er vel
vidende om det.
Spg. er så om der er nogle der har lavet plug-ins der løser det.

Fra : Jonas Kofod

Dato : 28-06-06 18:47

Martin Højriis Kristensen wrote:
> "Jonas Kofod" <Kofod@FJERNkampsax.dtu.dk> skrev i en meddelelse

> Nope

Så fandt jeg heldigvis et script til det:
http://www.outlookcode.com/codedetail.aspx?id=788

Men når man ikke aner meget om dette til at starte med så....
Hvor "putter" man sådan noget ind?