Hjælp webcam/tvkort drivere?
Fra : Anders H. Jørgensen

Dato : 21-06-01 13:09

Hej, jeg har fået skaffet en webcam/grabber kort. Men jeg har ingen
driver. Alt hvad jeg ved er at der er en ødelagt CD, som ifølge
coveret indeholder "DVP" "VDOPhone" "DVP Manual" "Video Link Mail"

På kortet står:
Bt
Bt848akpf
BF1083.2
9745
Korea

Hvor kan jeg lede og finde drivere og programmer?

Tak for al hjælp.
Anders

--
Interesseret i fodbold?

Kig ind på nyhedsgrupperne dk.sport.fodbold og dk.sport.fodbold.engelsk

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 21-06-01 14:20

"Anders H. Jørgensen" <hede_usenet@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> 9745
> Korea
>
> Hvor kan jeg lede og finde drivere og programmer?

Det er desværre meget sparsomme oplysninger. Jeg ved ikke om det hjælper men
kortet kører med Broktree 848 chippen, og du kan muligvis bruge driverne og
programmerne fra AVer Media http://www.aver.com/support/download.html

Gå efter drivere med BT-848 chip, og prøv dem.

--
Bjarke Andersen

Fra : Anders H. Jørgensen

Dato : 22-06-01 13:31

On Thu, 21 Jun 2001 15:19:49 +0200, "Bjarke Andersen"
<bjoeg@*spammer*bjoeg.dk> wrote:

> [...]
>programmerne fra AVer Media http://www.aver.com/support/download.html
>
>Gå efter drivere med BT-848 chip, og prøv dem.
1000 tak, det viste sig at være det helt rigtige. og TV kortet er nu
installeret.
Meen, ved du eller andre noget om hvordan man kan teste WebCam´et. Jeg
synes ikke man kan se et program til det på den side, findes der
generelle programmer til webcam?

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 22-06-01 14:44

> [...]
> Meen, ved du eller andre noget om hvordan man kan teste WebCam´et. Jeg
> synes ikke man kan se et program til det på den side, findes der

Der skal jeg vide mere om webcammet, er det bundlet sammen med TV-Kortet?

Der findes nemmerlig flere forskellige programmer til WebCams, men hvis det
er noget der skal forbindes med TV-kortet, tyder det nok på at det er noget
med TV-In signal.

Mit TV-Kort understøtter også webcam, men skal køres med camcorder som
kamera via tv-in interfacet.

--
Bjarke Andersen

Fra : Anders H. Jørgensen

Dato : 22-06-01 18:27

On Fri, 22 Jun 2001 15:44:11 +0200, "Bjarke Andersen"
<bjoeg@*spammer*bjoeg.dk> wrote:

>"Anders H. Jørgensen" <hede_usenet@hotmail.com> wrote in message
>
>Der skal jeg vide mere om webcammet, er det bundlet sammen med TV-Kortet?

Hmm, altså PCI kortet har både en TV-in indgang, og et webcam stik.

Måske det kan skyldes at driverne til kortet alligevel ikke er helt
rigtige, selvom systemet egenlig ikke brokker sig.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 25-06-01 08:03

> Hmm, altså PCI kortet har både en TV-in indgang, og et webcam stik.
>
> Måske det kan skyldes at driverne til kortet alligevel ikke er helt
> rigtige, selvom systemet egenlig ikke brokker sig.

Det skal nok passe. AVer media har ikke lavet et TV-kort med indbygget
Webcam indgang. Desuden leveres webcams idag med enten parallel eller USB
interface. hvilket ikke kræver TV-kort.

Driverne fungerer til dit kort eftersom det afhænger af chipsættet.

--
Bjarke Andersen