Opsætning af tiscali-mail efter Tele2's op~
Fra : Marcussen

Dato : 20-06-06 21:26

Hej

jeg har de sidste mange år benyttet mig af min gamle tiscali-mail til at
modtage og sende private mails på via Outlook.

Jeg kan idag fint gå ind på tele2's webmail og herfra læse og sende mail,
men jeg kan simpelthen ikke få det til at virke i Outlook (altså
sende-funktionen. Jeg modtager mail fint nok)

Når jeg tester forbindelsen får jeg ok i:

-Forbindelse til netværket
-Søg efter server til udgående post
-Søg efter server til indgående post
-Log på server til indgående post

! Men ved send test-e-mail siger den "kontroller feltet E-mail-adresse...
Problemet er bare at jeg har har prøvet at skrive alverdensting som jeg
synes minder om min gode gamle mailadresse.

Er der nogen forslag til opsætning, eller kan det bare ikke længere lade sig
gøre?

På forhånd tak for forhåbentlig hjælp

Fra : Svend Erik Jensen

Dato : 20-06-06 22:08

On Tue, 20 Jun 2006 22:26:22 +0200, Marcussen wrote in
dk.edb.internet.software.mail+news
<449859f2$0$38706$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>:

>Jeg kan idag fint gå ind på tele2's webmail og herfra læse og sende mail,
>men jeg kan simpelthen ikke få det til at virke i Outlook (altså
>sende-funktionen. Jeg modtager mail fint nok)

Jeg kan se dit indlæg er postet fra en TDC forbindelse. Fra denne kan du
ikke sende mail via en tele2 SMTP server, men du skal benytte TDCs SMTP
server som udgående postserver.
--
Med venlig hilsen / Mes meilleures amitiés / Best regards
Svend Erik Jensen

Fra : Marcussen

Dato : 21-06-06 07:23

"Svend Erik Jensen" <adressen@er.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> server som udgående postserver.
> --
> Med venlig hilsen / Mes meilleures amitiés / Best regards

SUPER

Det har irriteret mig helt vildt det sidste halve år, og så var det kun
smtp-tingen der skulle ændres til tdc's... Mange tak for hjælpen.

MVH
Nørden