Kan man leje en Viper i Danmark?
Fra : Steen.

Dato : 04-09-06 22:42

Jeg kunne godt tænke min at prøve en Dodge Viper! Ja dooh! Hvem kunne ikke
det - om end bare for at mærke trækket i sådan en V10. Men kan man leje
sådan en bil nogle steder? Og er selvrisikoen det halve af ens hus, eller?

--
MVH Steen

Sælges: Styling-dele til Golf IV se: www.steenmartin.dk/salg/
samt vinterdæk til Golf IV / Audi A3 / Octavia / Leon / Bora m.fl.

Fra : Lars Knudsen

Dato : 05-09-06 07:57

On Mon, 4 Sep 2006 23:42:22 +0200, "Steen."
<steen.kolding@stofanet.dk> wrote:

> [...]
>sådan en bil nogle steder? Og er selvrisikoen det halve af ens hus, eller?

Tag et smut over Øresund...

http://www.sixt.se/Viper/viper.htm

3995:- sek for et døgn inkl. 100 km. Minimum 30 år og kørekort i 5 år.

God tur!

** Lars

Fra : Anders Majland

Dato : 05-09-06 18:52

> http://www.sixt.se/Viper/viper.htm
> 3995:- sek for et døgn inkl. 100 km. Minimum 30 år og kørekort i 5 år.

Og er du tættere på den tyske grænse så har sixt også gode priser på
spændende biler dernede

Fra : Lars Knudsen

Dato : 05-09-06 19:09

On Tue, 5 Sep 2006 19:51:43 +0200, "Anders Majland"
<anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote:

>Og er du tættere på den tyske grænse så har sixt også gode priser på
>spændende biler dernede

Tænkte jeg også da jeg skrev.. Ikke meget sjov ved en Viper i Sverige
hvor fartgrænsen er 110 og ved 140+ er det kørselsforbud.

** Lars

Fra : Steen.

Dato : 05-09-06 21:43

Lars Knudsen wrote:
> Tænkte jeg også da jeg skrev.. Ikke meget sjov ved en Viper i Sverige
> hvor fartgrænsen er 110 og ved 140+ er det kørselsforbud.

Tak for tippene! Den MÅ jeg bare prøve

MVH Steen

Fra : Mogens...

Dato : 05-09-06 22:02

"Steen." <steen.kolding@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Tak for tippene! Den MÅ jeg bare prøve

Du behøver at køre længere end til Malmö, idet
www.gemobil.se/bilar_i_lager.html
har en Viper stående i udstillingen. Lidt forhandling kan vel give en
prøvetur
Jeg så iøvrigt den og hans Corvette C5 Z06 forleden - nice...

Fra : Steen.

Dato : 06-09-06 02:30

Mogens... wrote:
> Du behøver at køre længere end til Malmö, idet
> www.gemobil.se/bilar_i_lager.html
> har en Viper stående i udstillingen. Lidt forhandling kan vel give en
> prøvetur

Ahh, jeg tror jeg røber mig selv, når jeg står med det bredeste smil når jeg
ser den.

> Jeg så iøvrigt den og hans Corvette C5 Z06 forleden - nice...

En Ferrari er da en fin bil osv., men når amerikanerne lægger mindst en 5,7
V8 motor (evt. større) i en bil, så får de noget meget interessant ud af
det: Noget der tiltaler unge mænd i alle aldre(!) og apellerer til vores
primitive urinstinkter. Og der er ingen erstatning for kubik. Der er heller
ingen erstatning for lyden fra en V8'er. Det forjættede land. Home of the
brave. Land of the free.
Ak ja, små drømme fra et sært lille afgiftsplaget land...

/Steen

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 06-09-06 04:31

> Tænkte jeg også da jeg skrev.. Ikke meget sjov ved en Viper i Sverige
> hvor fartgrænsen er 110 og ved 140+ er det kørselsforbud.

Gælder køreforbuddet ved 140+ på motorvej også en dansker (bosat i DK) i sin
danske bil i sydsverige?

Emil

Fra : Lars Knudsen

Dato : 06-09-06 06:57

On Wed, 6 Sep 2006 05:30:49 +0200, "Emil Jensen [2100]"
<lime@jensen73.dk> wrote:

>Gælder køreforbuddet ved 140+ på motorvej også en dansker (bosat i DK) i sin
>danske bil i sydsverige?

Ja. Altså i Sverige, forstås. De kan af åbenlyse grunde ikke give dig
kørselsforbud i Danmark.

Nu har jeg ikke prøvet det, men normal praksis er at de tager
kørekortet på stedet udleverer en køreseddel der er gyldig i 24 timer
så man kan nå hjem. Efterfølgende får man så et brev fra politiet om
hvornår man ser sit kørekort igen (vist noget med 4 uger første gang).

Så er der jo bare den finesse at det danske kørekort er et dansk
dokument og det har svenske myndigheder jo sådan set ikke hjemmel til
at inddrage så jeg mener faktisk man er i sin gode ret til at
insistere på at beholde sit kørekort. Hvis man slipper det, så
fremsender de det til politiet i Danmark - så kan man vel hente det på
politistationen.

Men i praksis betyder det at når man skal pendle hver dag for at komme
på job så er man meget påpasselig med ikke at overskride grænsen på
+30 km/t.

** Lars

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 06-09-06 07:46

> [...]
>
> Men i praksis betyder det at når man skal pendle hver dag for at komme
> på job så er man meget påpasselig med ikke at overskride grænsen på

Ok, tak for info. Kommer en gang i mellem i Sydsverige, så rart at vide. Der
findes vel også grænser for hvornår man mister kørekortet, som ved 60% her i
DK?
Og igen, det sker vel kun på svensk grund, dvs når man er tilbage i DK, kan
man vel godt køre videre selvom man har mistet kørekortet i Sverige?

Mvh

Emil