blokerede filer i Outlook
Fra : Karsten Jensen

Dato : 21-06-01 13:04

Jeg har modtaget en mail i Outlook med en vedhæftet database fil -
hvordan får jeg fat i den fil?????

--

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen
k-j@post6.tele.dk

Fra : Arne Eckmann

Dato : 21-06-01 13:17

"Karsten Jensen" <k-j@post6.tele.dk> skrev:

> Jeg har modtaget en mail i Outlook med en vedhæftet database fil -
> hvordan får jeg fat i den fil?????

Hvis filen er vedhæftet skal du bare klikke på den.

Hvis du derimod kun har fået en henvisning, og du
ikke befinder dig på det samme net, eller du ikke
har tilstrækkelige rettigheder: Så er du på den

mvh
Arne

Fra : Arne Eckmann

Dato : 21-06-01 13:21

"Arne Eckmann" <arne@eckmann.dk> skrev noget til

Oooops - jeg overså lige det med "blokerede filer i Outlook" i emnet

Fra : Tue Hellstern

Dato : 21-06-01 19:07

Hej,
Få afsenderen til at sende den som en zip fil så er problemet løst.
Microsoft mener at det er smart at beskytte dig mod denne filtype, men ikke
mod zip filer.
Hilsen
Tue Hellstern

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 21-06-01 19:08

Hej Karsten Jensen <k-j@post6.tele.dk>

>Jeg har modtaget en mail i Outlook med en vedhæftet database fil -
>hvordan får jeg fat i den fil?????

slipstick.com

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Tue Hellstern

Dato : 21-06-01 23:16

Hej Lars

>slipstick.com
>
>--
>Lars Kim Lund
>http://www.net-faq.dk/

Jeg har faktisk ledt efter en måde at slå det fra på, så mange tak for
linket.
Hilsen
Tue

Fra : Karsten Jensen

Dato : 23-06-01 14:09

On Thu, 21 Jun 2001 20:08:11 +0200, Lars Kim Lund <larskim@mail.com>
wrote:

>slipstick.com

Kan ikke finde svaret.

Hvordan ændrer jeg niveauet??? Jeg ved at den access fil jeg har
modtaget er ok.

I outlookhjælpen står der:

Om e-mail-sikkerhedsopdatering
Ormevirus såsom ILOVEYOU-virusen og Melissa-virusen spredes ofte ved,
at en skadelig fil vedhæftes til en e-mail-meddelelse. Når du åbner
den vedhæftede fil, aktiveres virusen og sender kopier af
e-mail-meddelelsen og den vedhæftede fil til personer, der optræder i
Adressekartotek. Den spreder sig gennem virksomheders e-mail-netværk
eller ud over Internettet. Ormeprogrammer spredes hurtigt og kan
indeholde kode, der kan ødelægge data, der er gemt på harddisken. I
Microsoft Outlook forhindres dette ved, at filtypen kontrolleres i
hver vedhæftet fil i de meddelelser, du modtager eller sender, på
baggrund af filtyperne på filtypelisten for e-mail-sikkerhed i
forbindelse med vedhæftede filer. Hvis en vedhæftet fil er en filtype,
der indeholder kode, som kan køres uden advarsel, behandles den på én
af to måder, alt efter filtypeniveauet.

Niveau 1
Hvis filtypen er niveau 1, herunder filertypenavnene .exe, .vbs, .js
og flere andre, kan du ikke se eller få adgang til den vedhæftede fil.
I Indbakke vises papirclips-ikonet i kolonnen Vedhæftet fil for at
gøre dig opmærksom på, at meddelelsen har en vedhæftet fil. Der vises
desuden en liste over blokerede vedhæftede filer på informationslinjen
øverst i meddelelsen. Når du sender en vedhæftet fil med et niveau
1-filtypenavn, vises desuden en meddelelse, der advarer om, at andre
Outlook-modtagere muligvis ikke kan få adgang til denne type
vedhæftede fil.

Niveau 2
Hvis filtypen er niveau 2, kan du se ikonet for den vedhæftede fil.
Når du dobbeltklikker på det, bliver du bedt om at gemme den
vedhæftede fil på harddisken. Når den vedhæftede fil er gemt, kan du
beslutte, hvordan den skal håndteres.

Hvis du bruger Microsoft Exchange Server, kan administratoren tilføje
og fjerne filtyper indenfor begge niveauer af e-mail-sikkerhed. Hvis
en filtype tilføjes på begge niveauer, behandles den som en niveau
1-filtype.

Indstillinger for sikkerhedszone
E-mail-sikkerhedsopdateringen ændrer indstillingerne for
sikkerhedszone til Klassificerede Websteder. Sikkerhedszoner giver
kontrol over, hvor stor adgang til computeren indgående
HTML-meddelelser og Websider har. Når sikkerhedszonen angives til
Klassificerede Websteder, betyder det, at scripts ikke køres og
ActiveX-objekter deaktiveres, når du åbner en HTML-meddelelse.

Sikkerhedsniveauer for Office-makroer
Med e-mail-sikkerhedsopdateringen angives sikkerhedsniveauet for
makrovirus som højt i Outlook samt i Microsoft Word, Excel og
Powerpoint. Det sker for at beskytte mod skadelig makrovirus, som kan
være indeholdt i Office-dokumenter. Du kan kun køre signerede makroer
fra pålidelige kilder. Makroer, der ik

--

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen
k-j@post6.tele.dk

Fra : Karsten Jensen

Dato : 23-06-01 14:11

NB: Det hjalp mig ikke at ændre sikkerhedszonen til laveste niveau.
Jeg kan stadig ikke få fat i filen.

--

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen
k-j@post6.tele.dk

Fra : Karsten Jensen

Dato : 23-06-01 14:21

wrote:

>slipstick.com

OK - løsningen står her:
http://www.slipstick.com/outlook/esecup/getexe.htm
- men kun til Outlook 2002 - og det er 2000 jeg kører.

Og, nej, det hjælper ikke at foreslå at filen sendes som zip fil, da
det var svært nok at få afsenderen til sende filen (læs: ikke
edb-sagkyndige)

--

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen
k-j@post6.tele.dk

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 23-06-01 17:15

Hej Karsten Jensen <k-j@post6.tele.dk>

>OK - løsningen står her:
>http://www.slipstick.com/outlook/esecup/getexe.htm
>- men kun til Outlook 2002 - og det er 2000 jeg kører.

Det skrev du ikke. Du skrev heller ikke at du havde kørt en
opgradering, så jeg antog at det var 2002.

Jeg kan således forstå at du har kørt nogle sec fixes eller SP2 på din
Outlook.

Den eneste måde at komme tilbage er at skifte et par filer tilbage til
en tidligere version.

http://support.microsoft.com/support/kb/articles/q277/7/04.asp
http://www.ntfaq.com/Articles/Index.cfm?ArticleID=19722

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Morten Ovi

Dato : 25-06-01 16:25

Lars Kim Lund wrote in news:dk.edb.programpakker.ms-office :

> slipstick.com

Men man kan stadig ikke åbne et f.eks. Worddokument. Jeg skal i hvert
fald først gemme det på harddisken (XP UK).

--
Morten Ovi - www.ovi.dk - morten@duh!
Vil du se noget åndsvagt? www.i386.dk