"Soren 'Disky' Reinke" <disky@disky-design.ihsyd.dk> wrote in message
news:s7k_6.11$PD5.106522637@news.euroconnect.net...
> > >
> > > Nej jeg gider ikke vise dig et eksempel.
> > >
> > Jeg har ikke brug for eksempler - det tyder på at du gør!.
>
> Nope,
Nå ok.........
>
> > Den eneste måde jeg har kunne få grafik til at bevæge sig 100%
> > flydende i java (ved ~ 50 - 60 fps) er desværre via Direct X.
> > Men du må meget gerne modbevise mig!!
>
> Læs om Java 3D api, den nye jdk 1.4, den sparker 100% røv, og den
> bruger IKKE Direct X.
1. Jeg taler 2D.
2. 1.4 er kun i beta, og ja den performer rigtigt godt, men ikke ligeså godt
som Direct X.
3. VolatileImage = JNI + Direct X (Direct Draw) (under windows, og PixMap
på Solaris/Linux(?)).
4. Jeg har lavet mit eksempel med VolatileImage (dog ikke med
pageflipping da fullscreen er broken) - og det performer heller ikke "godt
nok".
Men min erfaring med jdk 1.4 er på Windows 2000, hvor der er nogle bugs hist
og her med VolatileImage.
Men jeg skal nok lige poste et simpelt eksempel i aften, som prøver med både
VoilatileImage og alm. Image. Så kan du se det ikke er muligt at flytte en
sprite
100% flydende...
> For bruger man det er java ikke platformsuafhængigt længere,
> altså en dum ide, man skal selvfølgelig bruge OpenGL direkte (som
> 3d api'en gør)
Som sagt, jeg taler om 2D. Jeg kan ikke rigtigt udtale mig om Java 3D
da jeg kun har kigget meget lidt på det. Men så jeg mener da ogå at Java 3D
er:
JNI + <Direct X | OpenGL>
>
> --
> With many Thanks
>
> Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069
>
http://www.disky-design.dk/fish
> Remove IHSYD from email address when replying by email
/Brian Matzon