ClamXav 1.0.4 stadig ikke på dansk
Fra : Henrik Münster

Dato : 04-09-06 08:57

Så er der kommet en ny version 1.0.4 af CamXav, der inkluderer nyeste
"scanning engine" ClamAV 0.88.4. Jeg kan desværre også kun få denne
version til at virke ordentligt ved at åbne pakken og fjerne det danske
sprog. Så kører den til gengæld fint.

Vedrørende vores nylige debat om nødvendigheden af antivirus-programmer
på Mac OS X, så faldt jeg lige over denne spændende artikel fra maj
måned:

Mac OS X anti-virus software: More trouble than it's worth?
<http://www.macfixit.com/article.php?story=20060511065134478>
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 04-09-06 09:23

Henrik Münster <henrik@muenster.dk> writes:

> [...]
> version til at virke ordentligt ved at åbne pakken og fjerne det
> danske sprog. Så kører den til gengæld fint.

ER der ikke en kontaktperson til den danske oversættelse? Det kan da
ikke være i nogens interesse at det ikke kan køre?

Fra : Henrik Münster

Dato : 04-09-06 11:35

On 2006-09-04 10:22:42 +0200, nospam0000@gmail.com (Thorbjørn Ravn
Andersen) said:

> ER der ikke en kontaktperson til den danske oversættelse? Det kan da
> ikke være i nogens interesse at det ikke kan køre?

Jeg har ikke set ham her i gruppen i lang tid, men det lyder som om,
Erik Richard Sørensen kender ham.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 04-09-06 13:39

Hej Henrik

Henrik Münster wrote:
> [...]
> "scanning engine" ClamAV 0.88.4. Jeg kan desværre også kun få denne
> version til at virke ordentligt ved at åbne pakken og fjerne det danske

- Og jeg har snakket med Sebastian omkring oversættelse. Han vil få fat
i de nyeste lproj filer og så lave en helt ny, så det skulle meget gerne
blive rettet med tiden. Og indtil da, må vi jo så leve med at fjerne den
danske lproj fil...

> [...]
> på Mac OS X, så faldt jeg lige over denne spændende artikel fra maj måned:
>
> Mac OS X anti-virus software: More trouble than it's worth?

Den skal jeg lige have kigget på... Men jeg kan da nævne, at jeg nok
engang har fået en xxxx_MHTML.src virus ind. Hverken NAV eller ClamXAV
kan slette den, men de kan indkapsle den. Jeg aner ikke, hvor den kommer
fra, men den kommer i min inbox, hvor jeg får ind fra et par mailing
lister, så det må være én derfra, der videresender den...

mvh. Eri kRichard

<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 04-09-06 18:08

> Men jeg kan da nævne, at jeg nok
> engang har fået en xxxx_MHTML.src virus ind.

Som bare er en email i HTML-format!
<http://en.wikipedia.org/wiki/MHTML>

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 04-09-06 18:09

> jeg kan desværre også kun få denne
> version til at virke ordentligt ved at åbne pakken og fjerne det danske
> sprog. Så kører den til gengæld fint.

Har du overvejet at oversætte den selv.
Det er relativt nemt.

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 04-09-06 21:17

spam@events.dk (Preben Bødker Nielsen) writes:

> Har du overvejet at oversætte den selv.
> Det er relativt nemt.

Det vil faktisk være fint at få Henrik med på oversættervognen, da han
skriver meget, og på et velformuleret dansk. Dette i modsætning til
sådan nogen programmørnisser som mig, som foretrækker det kort og
koncist, og det er jo lige det man ikke skal gøre når man oversætter.

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 04-09-06 21:34

> [...]
> sådan nogen programmørnisser som mig, som foretrækker det kort og
> koncist, og det er jo lige det man ikke skal gøre når man oversætter.

LOL
Kan være der skal rettes kraftigt i dialogkoordinaterne, hvis Doctoren
skriver løs

Nu er det jo kun menuer og korte dialoger, det aktuelt drejer sig om.
Mon ikke der bare er smuttet et par kommandotegn hist og her, siden
da-versionen crasher.

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 04-09-06 23:04

On 2006-09-04 22:33:31 +0200, spam@events.dk (Preben Bødker Nielsen) said:

> LOL
> Kan være der skal rettes kraftigt i dialogkoordinaterne, hvis Doctoren
> skriver løs

Hov-hov, gider I godt lige? Jeg har skam oversat et stort og anerkendt program.

<http://www.kusba.be/>
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Henrik Münster

Dato : 04-09-06 21:37

On 2006-09-04 19:08:30 +0200, spam@events.dk (Preben Bødker Nielsen) said:

> Har du overvejet at oversætte den selv.
> Det er relativt nemt.

Øh, næh. Det er kun få dage siden, jeg lærte tricket med at fjerne det
danske sprog for at få den til at virke. Jeg har dels ikke haft tid med
døgnvagt lørdag og søndag og dels vil jeg ikke tage æren fra en anden.
Hvis der allerede er en dansk oversætter, vil jeg ikke springe ind
foran ham og prøve at tage hans plads. Det er i øvrigt Sebastian Dyhr,
som vel også er lidt kendt her i gruppen, og Erik Richard har netop
skrevet, at han har talt med Sebastian om problemet. Sebastian vil
prøve at lave en ny oversættelse.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster