Pumpe til dæk fra thansen?
Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 04-09-06 06:47

Overvejer sådan en pumpe fra thansen i stedet for min fodpumpe, der er lige
ved at knække sammen når man træder på den - selv om den er helt ny:

http://kortlink.dk/2yek

Nogen erfaringer?

Findes der alternativt en dobbelt fodpumpe med manometer i en (kraftigere)
kvalitet som de lavede den for 15+- år siden? (sådan én har jeg liggende -
bare "enkelt" uden manometer)
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Lars Knudsen

Dato : 04-09-06 09:47

Hej,

On Mon, 4 Sep 2006 07:46:51 +0200, "Hans Paulin \(6310\)"
<me@privacy.net> wrote:

> [...]
>kvalitet som de lavede den for 15+- år siden? (sådan én har jeg liggende -

Har sådan en - den fungerer sådan OK, men den larmer ad-h-til. Og den
er ikke specielt hurtig, men til at toppe loft i dæk mm kan den godt
bruges. Vil dog nok betakke mig for at pumpe et helt bildæk med den.

En lille "rigtig" kompressor kunne være en mulighed? De sælges til
under 1000 kroner rundt omkring og er meget mere alsidige.

** LArs

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 04-09-06 10:49

Lars Knudsen skrev:

> Har sådan en - den fungerer sådan OK, men den larmer ad-h-til. Og den
> er ikke specielt hurtig, men til at toppe loft i dæk mm kan den godt
> bruges. Vil dog nok betakke mig for at pumpe et helt bildæk med den.

Nå, så nøjes jeg.

> En lille "rigtig" kompressor kunne være en mulighed? De sælges til
> under 1000 kroner rundt omkring og er meget mere alsidige.

Har en "rigtig" kompressor!

I går havde jeg dog kørt et søm i dækket og stod og pumpede op fra flad til
2,5 med fodpumpen på mit arbejde.

(Dækket er i øvrigt lige blevet kasseret, da sømmet havde raspet karkassen
af på indersiden, og dvs. 2 nye dæk, da det oprindelige ikke kunne skaffes,
så nu har jeg da i det mindste 4 x 205 hele vejen rundt, hvor der før sad
225 bagpå)
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Uffe Ravn

Dato : 04-09-06 10:00

Hans Paulin (6310) wrote:

> Overvejer sådan en pumpe fra thansen i stedet for min fodpumpe, der
> er lige ved at knække sammen når man træder på den - selv om den er
> [...]

Jeg købte en lignende i Fakta for et par år siden, det er vist kun farven
der er til forskel.

Manometeret er ikke noget bevendt, men pumpen er fin til at toppe et
halvfladt dæk op med, omend det tager sin tid.

Jeg har den altid liggende i bilen.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 04-09-06 10:48

Uffe Ravn skrev:

> Manometeret er ikke noget bevendt, men pumpen er fin til at toppe et
> halvfladt dæk op med, omend det tager sin tid.

Nej, mit manometer viste 2,5 - og 5 min. senere hos Shell viste deres
manometer 1,0 - så dét...

> Jeg har den altid liggende i bilen.

Jeg havde lige lånt min ud til svoger, så da jeg skulle bruge den lå den
ikke i bagagerummet hvor den ellers har ligget i 15 år, så min
yndlingshustru måtte køre små 20 km. for at jeg kunne få den.

Gad ikke til at sætte reservehjulet på!
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Niels Bjerretoft Esp~

Dato : 04-09-06 12:49

> [...]
>
> Findes der alternativt en dobbelt fodpumpe med manometer i en (kraftigere)
> kvalitet som de lavede den for 15+- år siden? (sådan én har jeg liggende -
> bare "enkelt" uden manometer)
> --
> Med venlig hilsen
> Hans
> http://kortlink.dk/2hsd
>har selv en som nu er blevet brugt flittigt til bla at pumpe vandet ud af
>rørende i sommerhuset når der lukkes af for weekenden om vinteren dette
>klarer den helt fint selvom den larmer, vi brugte den også endgang til min
som kun kan siges at være lastet godt op til ørene, den klaret et total flad
dæk på ca 10 min, det syndes jeg er meget godt gået af sådan en, men kan
selvfølig ikke erstatte en rigtig kompressor.
MHV:NBE

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 04-09-06 14:05

Niels Bjerretoft Espersen skrev:

>den klaret et
> total flad dæk på ca 10 min, det syndes jeg er meget godt gået af
> sådan en, men kan selvfølig ikke erstatte en rigtig kompressor.

Nej, den holder nok ikke så længe
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Kent

Dato : 05-09-06 10:59

> [...]
> kvalitet som de lavede den for 15+- år siden? (sådan én har jeg liggende -

Er der noget at betænke sig over, når den kun koster 79,00 kr? .
Køb den dog - og se om du synes, den virker ok til bilen.
Gør den det ikke, kan du da altid bruge den til cyklen osv...

Kent.

Fra : Møller

Dato : 05-09-06 11:38

"Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> wrote in message

> "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse

> Er der noget at betænke sig over, når den kun koster 79,00 kr? .

Den er prisen værd, og ikke en krone mere, jeg har givet min væk.
Pumpeværket er skrammel, plastikken indikerer, at det er en "kompressor",
men det er en meget simpel pumpe, men til 79,- er den ok i en nødsituation.
jeg har købt en med indbygget løs trykmåler. lidt dyrere, men ok, men igen
det er ikke noget kvalitetsprodukt, men hvad kan du få for 1 kg smør?
Ellers skal du op på typer, som buges af offroadere, permanent monteret i
motorrummet.
Møller

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 05-09-06 12:37

Møller skrev:

> Den er prisen værd, og ikke en krone mere, jeg har givet min væk.

Dén glemmer vi så
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Kent

Dato : 05-09-06 13:31

> Dén glemmer vi så
> --
> Med venlig hilsen
> Hans
> http://kortlink.dk/2hsd

Hvem havde da regnet med, at den er mere værd end
prisen indikerer????

Kent.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 05-09-06 20:58

Kent skrev:

> Hvem havde da regnet med, at den er mere værd end
> prisen indikerer????

Jam - dét er da et godt spørgsmål
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 05-09-06 12:32

Kent skrev:

> Er der noget at betænke sig over, når den kun koster 79,00 kr? .

Dét er manne peeng for en jyde!

> Køb den dog - og se om du synes, den virker ok til bilen.

Larm og lang tid er ikke lige mig

> Gør den det ikke, kan du da altid bruge den til cyklen osv...

Har en hobbykompressor i forvejen
Hans
http://kortlink.dk/2hsd