B.B. King - for fanden han kan stadigt!
Fra : Kent

Dato : 04-09-06 03:12

Hej

Jeg er nødt til at give jer dette link:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLAuftVHX24&mode=related&search

En helt fantastisk video med B.B King, der synger/spiller
"The Thrill Is Gone" . Denne enestående mands optræden rammer
lige ind i hjertekulen på mig, og jeg måtte klemme en tåre, da
jeg så videoen. Ved faktisk ikke helt hvorfor. Men han er bare go' .

Og så denne video:
http://www.youtube.com/watch?v=S6CRsQmMMTY&mode=related&search

..... med B.B. King, Buddy Guy og Eric Clapton. Verdens tre
bedste guitarister, hvis jeg må sige min mening. Hvad angår
sangkundskaberne,
synes jeg ikke helt Clapton kan være med her. Han er fortræffelig
i hans egen boldgade.

Kent.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 04-09-06 16:56

Kent wrote:

> .... med B.B. King, Buddy Guy og Eric Clapton. Verdens tre
> bedste guitarister, hvis jeg må sige min mening.

Hvor blev J J Cale af? :).

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Trist

Dato : 04-09-06 21:15

"Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> wrote in news:44fb8b88$0$913
$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> .... med B.B. King, Buddy Guy og Eric Clapton. Verdens tre
> bedste guitarister, hvis jeg må sige min mening.

Hvor er Gary Moore?

Fra : Robert Piil

Dato : 04-09-06 21:23

On 04 Sep 2006 20:14:33 GMT, Trist <@> wrote:

>Hvor er Gary Moore?

Hjemme og øve?

--
Robert Piil

Demo - http://piil.org/output/

Fra : Kent

Dato : 05-09-06 08:07

"Trist" <@> skrev i en meddelelse
> "Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> wrote in news:44fb8b88$0$913
> $edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> Hvor er Gary Moore?

Jeg synes slet ikke, du kan sammenligne Gary Moore med de
ovenstående. Men én der sagtens kunne være med, kunne fx
være Mark Knopfler.

Kent.

Fra : Trist

Dato : 05-09-06 16:38

"Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> wrote in news:44fd2201$0$838
> [...]

> Jeg synes slet ikke, du kan sammenligne Gary Moore med de
> ovenstående. Men én der sagtens kunne være med, kunne fx

Gary Moore er en teknisk bedre guitarist end både B.B. King, Eric Clapton
og Mark Knopfler. Buddy Guy kender jeg ikke meget til. Men selvfølgelig er
det ikke den tekniske kunnen, som er det vigtigste.

Fra : Kent

Dato : 05-09-06 17:27

"Trist" <@> skrev i en meddelelse
> [...]
> og Mark Knopfler. Buddy Guy kender jeg ikke meget til. Men selvfølgelig er
> det ikke den tekniske kunnen, som er det vigtigste.

Gary Moore er uhyre dygtig - rent teknisk - forstået på den måde,
at han spiller meget præcist og korrekt. Så korrekt, at jeg ikke synes,
der er liv og swing i hans musik. Lidt li'som en nyhedsoplæser, der
udtaler ordene helt korrekt - og derfor er kedelig at se og høre på.
Jeg siger ikke, at Gary Moore er kedelig - men han kan ikke få mig
op af stolen.

Kent.

Fra : Trist

Dato : 05-09-06 18:19

> [...]
> der udtaler ordene helt korrekt - og derfor er kedelig at se og høre
> på. Jeg siger ikke, at Gary Moore er kedelig - men han kan ikke få mig

Ok, hver mand sin smag. Jeg er dog selv helt vild med live albummet "Blues
Alive". Gary Moore er faktisk også en fremragende sanger. Det kan man ikke
ligefrem sige at Eric Clapton er.

Fra : Kent

Dato : 05-09-06 19:53

"Trist" <@> skrev i en meddelelse
> [...]
> Alive". Gary Moore er faktisk også en fremragende sanger. Det kan man ikke

Hmmm.... lyder spændende - jeg har aldrig hørt Gary Moore synge.
Måske jeg skulle tage et kig på albummet.

Kent.

Fra : Martin Petersen

Dato : 09-09-06 10:26

"Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> skrev i en meddelelse

> Hmmm.... lyder spændende - jeg har aldrig hørt Gary Moore synge.

Aldrig hørt "Still got the blues"??

- Martin

Fra : Kent

Dato : 09-09-06 11:22

"Martin Petersen" <usenet@[FJERN]nakskovnet.dk> skrev i en meddelelse
> "Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> skrev i en meddelelse

> Aldrig hørt "Still got the blues"??
>
> - Martin

Jo, det var noget mærkeligt noget, jeg fik skrevet dér .
Jeg ved ikke lige, hvad der gik galt - for jo da, jeg HAR
hørt Gary Moore synge flere gange .

Kent.

Fra : Henrik

Dato : 11-09-06 15:15

"Trist" skrev i en meddelelse
> Hvor er Gary Moore?

Her:
http://video.google.com/videoplay?docid=-3057633913782818858&q=B.B.+King

Fra : Trist

Dato : 11-09-06 18:43

"Henrik" <hallo_derude@hotmail.comXX> wrote in news:45056f54$0$12600
$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:

> Her:
> http://video.google.com/videoplay?docid=-3057633913782818858&q=B.B.+King

OMG. Det er jo umuligt at sidde stille, når man ser og hører de to spille.
Damn, den koncert gad jeg godt at have på DVD.

Tak for linket.

Fra : Sune Vuorela

Dato : 05-09-06 23:48

On 2006-09-04, Kent <Sunshine@NOSPAMpc.dk> wrote:

....og B.B. King kunne også i aften i KB-hallen (Selvom han er blevet
lidt gammel og må sidde ned)

/Sune

Fra : Kent

Dato : 06-09-06 09:27

"Sune Vuorela" <nospam@vuorela.dk> skrev i en meddelelse
> On 2006-09-04, Kent <Sunshine@NOSPAMpc.dk> wrote:
>
> ...og B.B. King kunne også i aften i KB-hallen (Selvom han er blevet
> lidt gammel og må sidde ned)
>
> /Sune

Har han lige været i DK????? Det kan jeg da ikke finde
noget om på B.B's hjemmeside.

Jeg ville utroligt gerne se ham LIVE! .

Det må have været en stor oplevelse.

Kent.

Fra : Sune Vuorela

Dato : 06-09-06 10:46

On 2006-09-06, Kent <Sunshine@NOSPAMpc.dk> wrote:

> "Sune Vuorela" <nospam@vuorela.dk> skrev i en meddelelse

> Har han lige været i DK????? Det kan jeg da ikke finde
> noget om på B.B's hjemmeside.

Jeg var lige kommet hjem fra arrangementet i KB-hallen da jeg skrev
ovenstående indlæg.

> Jeg ville utroligt gerne se ham LIVE! .
Det var der vidst andre der også gerne ville. KB-hallen var i hvert fald
fuld.

> Det må have været en stor oplevelse.

Absolut.

/Sune

Fra : Henrik

Dato : 11-09-06 15:22

"Kent" skrev i en meddelelse

> Har han lige været i DK?????

Jep - og kritikerne siger
http://ibyen.dk/musik/koncert-beat/article170166.ece
http://www.berlingske.dk/anmeldelser/artikel:aid=788256/

http://www.jp.dk/kultur/artikel:aid=3940460/

(ikke at jeg er helt enig, men ...)

http://www.bbking.com/events

> Jeg ville utroligt gerne se ham LIVE! .
Så skal du udenlands, det var hans sidste optræden på dansk jord
(afskedskoncert) .... Når ovenstående tur er færdig vil han kun rejse rundt
i US

> Det må have været en stor oplevelse.
De 7-8 oplevelser jeg har haft med ham har været fantastiske - gudskelov var
der ikke så meget "show" som sidste gang i KB hallen og i Århus.

Apropos KB hallen - hvornår mon den bliver revet ned og erstattet af noget
mere tidssvarende?

Henrik