Hvor stort et værditab skal man regne med ~
Fra : mugge

Dato : 03-09-06 21:48

ER der et sted man har lavet ca. beregninger over sådan noget?

Tænker her på at det ville gøre det nemmere at gennemskue hvorvidt leasing
var et alternativ til alm bilfinansiering.

mvh

mugge

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 03-09-06 22:30

> ER der et sted man har lavet ca. beregninger over sådan noget?
>
> Tænker her på at det ville gøre det nemmere at gennemskue hvorvidt leasing
> var et alternativ til alm bilfinansiering.

Er der ikke en tommelfingerregel, om at bilens værdi er halveret efter cirka
5 år?
Selvfølgelig er nogle mærkers værdi halveret allerede efter 4 år, mens andre
mærker først er halveret efter 6 år.

Mvh

Emil

Fra : Henning

Dato : 04-09-06 04:41

On Sun, 3 Sep 2006 22:47:31 +0200, "mugge"
<mogenslarsen2003@FJERNyahoo.dk> wrote:

>ER der et sted man har lavet ca. beregninger over sådan noget?
>
>Tænker her på at det ville gøre det nemmere at gennemskue hvorvidt leasing
>var et alternativ til alm bilfinansiering.

Der var en større artikel i Ekstra Bladet i lørdags om netop dette.
Sammenlign det med at leje - du betaler lidt ekstra hver måned, til
gengæld kan du lægge et fast budget for de næste 2-3-4 år.
Vær sikker på een ting - ingen af delene er billige

Fra : Ukendt

Dato : 04-09-06 08:09

Den 03.09.2006 kl. 22:47:31 skrev mugge <mogenslarsen2003@FJERNyahoo.dk>:

> [...]
>
> Tænker her på at det ville gøre det nemmere at gennemskue hvorvidt
> leasing
> var et alternativ til alm bilfinansiering.

www.bilpriser.dk
Kan give dig et overblik over, hvor meget den model du tænker på vil have
smidt efter X antal år og km.

Mvh
Jesper

--
Sendt med Operas banebrydende postklient: http://www.opera.com/mail/

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 04-09-06 19:17

"mugge" <mogenslarsen2003@FJERNyahoo.dk> skrev i en meddelelse
> ER der et sted man har lavet ca. beregninger over sådan noget?
>
> Tænker her på at det ville gøre det nemmere at gennemskue hvorvidt leasing
> var et alternativ til alm bilfinansiering.

Min BMW har tabt ca. 40% over et år med 110.000 km.

-M
'05 BMW 325i E90
'86 Ford Sierra RS Cosworth