Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
'Normalpris' ved fotosalg til avis?
Fra : Jens

Dato : 03-09-06 21:15

Hej NG

Undskyld - husker at topic har været diskuteret før, men jeg har ikke kunnet
pejle mig ind til tråden,,,

* Hvad er 'normal' afregning ved salg af amatørfotografi til brug i et
lokalt dagblad??

Jens

Fra : Mju

Dato : 03-09-06 21:24

"Jens" <jens.news@schoenemann-paul.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kunnet pejle mig ind til tråden,,,
>
> * Hvad er 'normal' afregning ved salg af amatørfotografi til brug i et

Måske denne side kan hjælpe dig.
http://www.arkiv1.dk/prisliste.jsp

Mvh

Michal

Fra : Brian Poulsen

Dato : 05-09-06 18:05

Mju wrote:

> Måske denne side kan hjælpe dig.
> http://www.arkiv1.dk/prisliste.jsp
>
> Mvh
>
> Michal

Det skal lige siges at priserne er vejledende, og det egentlig er
individuelt hvad de forskellige aviser betaler. Er der tale om
lokalaviser, er priserne somregel en del mindre end de store dagblade.

Brian

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 03-09-06 21:44

Jens wrote:

> [...]
> pejle mig ind til tråden,,,
>
> * Hvad er 'normal' afregning ved salg af amatørfotografi til brug i et

Pressefotograferne har tidligere haft en såkaldt minimumsprisliste, men
den er vist blevet kendt ulovlig af konkurrencestyrelsen, det er jo
karteldannelse, hvis en hel branche aftaler udsalgspriserne...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen