Q: ATI Medion Radeon 9800 XXL
Fra : Wollesen

Dato : 03-09-06 20:55

Hej.

Købte marts 2004 Medion PC i Aldi med ovennævnte grafikkort - fin maskine,
men grafikkortet er efterfølgende blevet defekt. ( flimrer og gør skærmen
ubrugelig i 4 brede utydelige lodrette bjælker - kører sjovt nok OK, hvis
kortet har været taget ud, men kun indtil næste genstart ).
Problemet er, at PC'ens særlige funktioner såsom vidoe-, audio, usb- og
firewirestik mm. sidder i konsoller, der via kabler inde i maskinen kører
via grafikkortet, og således ikke kan køre uden et grafikkort magen til
eller et matchende grafikkort.
Det viser sig så, at grafikkortet ikke er et ATI produkt, men et, som Medion
selv har fået lavet med ATI navnet på - kortet findes i hvert fald ikke i
ATI produktoversigten - ( hedder jo også Medion til mellemnavn ).
Jeg kan imidlertid ikke finde et grafikkort med de samme
tilslutningsmuligheder og kan ikke komme i kontakt med Medions support
hverken telefonisk eller via mail for at fremskaffe et kort magen til det
gamle.

Er der nogen der har nogle erfaringer eller ved, hvordan jeg kan fremskaffe
et matchende grafikkort.

Mvh. Ole

Fra : BuFFer

Dato : 04-09-06 15:56

http://www.ati.com/products/radeon9800/radeon9800pro/index.html

http://edbpriser.dk/Products/Listproducts.asp?ID=15&Sort=Wanted&Soegeord=9800

Måske du skulle prøve et andet kort nu du er igang - med mindre du var glad
for dit 9800. :)

Selv har jeg en medion fra Nov 2004
Blæseren på mit grafikkort 6610XL er begyndt at rasle og sige underlige
lyde.

Jeg tænkte på om jeg skulle skaffe mig et nyt 7800 eller 79000 geforce..

Fra : BuFFer

Dato : 04-09-06 15:57

> 79000 geforce..

7900 GT

Fra : Wollesen

Dato : 04-09-06 21:18

"BuFFer" <nosp@m.2.me> skrev i en meddelelse
> [...]
> lyde.
>
> Jeg tænkte på om jeg skulle skaffe mig et nyt 7800 eller 79000 geforce..

Er egentlig ligeglad med, hvilket kort det er - skal bare have de samme
indre tilslutninger som det gamle, og det har jeg ikke umiddelbart kunnet
finde
noget andet kort, der har.
Nu er jeg altså heller ikke helt skarp til det her, så jeg famler mig lidt
frem.

Mvh. Ole

Fra : KsNa

Dato : 04-09-06 17:56

"Wollesen" <lemo@SLETpc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> gamle.
>
> Er der nogen der har nogle erfaringer eller ved, hvordan jeg kan

Husk at du har 3års garanti, når den er købt i ALDI.

Mvh
Kim

Fra : Wollesen

Dato : 04-09-06 21:14

"KsNa" <KsNa@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> "Wollesen" <lemo@SLETpc.dk> skrev i en meddelelse

> Husk at du har 3års garanti, når den er købt i ALDI.
>
> Mvh
> Kim

Hej.

Troede det var max. 4 mdr. garanti. Hvor kan jeg finde noget om 3 års
garanti fra Aldi.
Så er det måske noget skidt, at jeg har pillet kortet ud? Mon Aldi/Medion
vil acceptere det og modtage en reklamation uden PC?
Kunne ikke rigtig undvære maskinen, så der er midlertidigt sat et andet
"låne"kort i.
Har aldrig prøvet en sådan reklamation før - skal kortet/maskinen afleveres
i den Aldi, hvor den er købt?

Mvh. Ole

Fra : Wollesen

Dato : 04-09-06 21:25

> [...]
> "låne"kort i.
> Har aldrig prøvet en sådan reklamation før - skal kortet/maskinen

Undskyld - trykfejl - ikke 4 mdr., men 24 mdr.

Fra : KsNa

Dato : 05-09-06 15:34

> [...]
> "låne"kort i.
> Har aldrig prøvet en sådan reklamation før - skal kortet/maskinen

3års garanti, det står i deres butikker, på deres reklamer m.m., men du
skal selvfølgelig have en kvittering/kassebon som bevis for købet. Garantien
( det er garanti og ikke bare reklamationsret ) på 3år gælder alle de
ting/maskiner/cykler m.m du køber i ALDI.

Jeg tror at du skal ringe til Medion, der aftaler du hvordan maskinen skal
sendes, medion betaler hvistnok fragten begge veje.

Jeg har selv en DVD (BlueTinum) købt i ALDI, den gik i stykker efter 14mdr.
Jeg fik tilsendt en fragtmærkat til pakken og afleverede den på posthuset en
mandag og om onsdagen blev den sendt retur, det syntes jeg er udemærket
service.

Mvh
Kim