KÆRLIGHEDSBUDSKAB
Fra : Anonym skribent

Dato : 03-09-06 20:50

Hvis alle mennesker var gode ved hindanden, ville der ikke være nogle
sorger på Guds jord.

Lær at tilgive din næste, og bliv ikke vred på de vildfarne får.

Jesus elsker dig, fordi DU er skabt af Gud.

Fra : Martin Andersen

Dato : 04-09-06 01:52

Anonym skribent wrote:
> Hvis alle mennesker var gode ved hindanden, ville der ikke være nogle
> sorger på Guds jord.
>
> Lær at tilgive din næste, og bliv ikke vred på de vildfarne får.
>
> Jesus elsker dig, fordi DU er skabt af Gud.

Ville naturkatastrofer, ulykker, lokal resource mangel og sygdomme forsvinde ved
samme lejlighed? Eller er "Guds jord" defineret som den del af hverdagen som
alene har noget med hvordan vi behandler hinanden at gøre? Jeg er vel lidt en
"glasset er halvt tomt" fyr.

Fra : Anonym skribent

Dato : 04-09-06 15:24

Martin Andersen <dur@ikke.nu> skrev:

> Ville naturkatastrofer, ulykker, lokal resource mangel og sygdomme forsvinde ved
> samme lejlighed?

Det ville de sikkert, ja. Det er jo djævlen, som står bag ulykkerne, på
den ene eller den anden led.

> Eller er "Guds jord" defineret som den del af hverdagen som
> alene har noget med hvordan vi behandler hinanden at gøre?

Nej. Der er meget mere til det. Guds jord skal forståes bogstaveligt.

Fra : Martin Andersen

Dato : 04-09-06 15:33

Anonym skribent wrote:

> Det ville de sikkert, ja. Det er jo djævlen, som står bag ulykkerne, på
> den ene eller den anden led.

Så er alle de midler vi øser i at bekæmpe/udligne de problemer altså forkert
investeret? I stedet for at bygge jordskælvssikre bygninger burde vi bare gå
mere i kirke? I stedet for at opdyrke jorden burde vi bare bede for hinanden?

Fra : Anonym skribent

Dato : 04-09-06 21:45

> [...]
> mere i kirke? I stedet for at opdyrke jorden burde vi bare bede for hinanden?

Jeg ved det ikke, Martin. Men som djævelen indgyder slette tanker i
ukristelige, vil dette føre til skidt handling. Det er Satan og hans
dæmoner, som spyer lava op af vulkanerne og ryster jorden!

Fra : Martin Andersen

Dato : 04-09-06 22:02

Anonym skribent wrote:

> Jeg ved det ikke, Martin. Men som djævelen indgyder slette tanker i
> ukristelige, vil dette føre til skidt handling. Det er Satan og hans
> dæmoner, som spyer lava op af vulkanerne og ryster jorden!

Ah, jamen det bliver jo bedre og bedre. Satan er ansvarlig for vulkanudbrud og
jordskælv? og han ville være magtesløs til at skabe de naturkatastrofer såfremt
vi var gode mod hinanden? Altså ikke bare resultatet af naturen af det system
som Gud har skabt? Hvor mange mennesker skal der til, som er gode mod hinanden
til at reducerer et jordskælv 1 point på Richter-skalaen? Er det alt eller
intet? Kan vulkaner ikke bryde ud med mindre satan vil have det? Hvis de kan, er
de udbrud så ude af i stand til at skade mennesker? Hvis ikke, hvordan
forhindrer jordskorpen så lavastrømmene i at bryde igennem?

Ja, du må undskylde men det lyder sgu som en lidt langt ude antagelse.

Fra : Andreas Falck

Dato : 05-09-06 14:40

Anonym skribent skrev i news:44fc902e$0$75035$14726298@news.sunsite.dk

> Det er Satan og hans
> dæmoner, som spyer lava op af vulkanerne og ryster jorden!

Wauw - den har jeg li'godt aldrig hørt før!

http://bibeltro.dk/ + http://skabelsen.info/ + *DebatForum*
http://RUI.ravsted.dk - den lokale ungdoms- & idrætsforening
http://ravsted.dk/ - nok Danmarks mest besøgte landsby-webside

Fra : Claudio Adam

Dato : 04-09-06 07:19

Anonym skribent <anonym@anonym.dk> skrev:

Nej,
- og hvis vi ikke alle hade aktier i Våben-produktionen,
kunne vi vade rundt med en grøn radis i røven!

Var det Utopia du nævnte?

Adam.

Fra : Anonym skribent

Dato : 04-09-06 15:26

Claudio skrev:
> [...]

> Nej,
> - og hvis vi ikke alle hade aktier i Våben-produktionen,
> kunne vi vade rundt med en grøn radis i røven!

Hej Adam/Claudio.

Jeg har IKKE grøntsager i anus. Det var dog det mest perverse påfund, jeg
længe har hørt!

Hvad svarer du forresten på?

Fra : Claudio Adam

Dato : 05-09-06 10:33

Anonym skribent <anonym@anonym.dk> skrev:
>Claudio skrev:

Halløj A!

Jah, humor besidder du dog.

Vi har vel ikke andet end den moro vi selv koger sammen.

- Nej jeg mener bare at vi Alle er hyklere,
Jeg mener at Vi har sloges: se på kloden/jorden )siden
tilblivelsen, se kampen om føde:
eller om du vil: afdrag på lån af den ene eller anden slags.

Obs. :
Anonym=Anus, eventuelt en grøn radis.etc........