Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Sigma flash medregner den crop factor?
Fra : Mju

Dato : 03-09-06 19:43

Læste dette på http://www.gatago.com/dk/fritid/foto/7202243.html

""""""430 og 580 medregner kameraets crop factor. og
justerer brændviden til det korekte. hvor en 550ex vil skyde et skud af på
50mm vil en 580ex skyde den af på 80mm og derved udnytte lyset bedre. at
580ex og 430ex så sender wb ned til kameraet er så bare endnu en
bonus"""""""

Så nu vil jeg høre om der er nogle her som kan svare på om en
Sigma EF 500 DG Super ETTL II medregner kameraets crop factor. og
justerer brændviden til det korekte? Ligesom jeg kan forstå at 430EX og
580EX gør.

Da jeg overvejre og købe en ny Sigma til kr 1900,- Eller vil det være en
fordel og købe en 430EX til kr. 2100,- Når man nu ikke har råd til en 580EX
?????

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 03-09-06 19:55

Mju wrote:

> Da jeg overvejre og købe en ny Sigma til kr 1900,- Eller vil det være en
> fordel og købe en 430EX til kr. 2100,- Når man nu ikke har råd til en 580EX
> ?????

Det er meget muligt, men indkøbssnak er off-topic i denne gruppe, brug
venligst news:dk.fritid.foto.indkoeb til den slags...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Mju

Dato : 03-09-06 20:03

> Det er meget muligt, men indkøbssnak er off-topic i denne gruppe, brug
> venligst news:dk.fritid.foto.indkoeb til den slags...

Sorry har nu lavet en tråd i indkøb