Kristene etiske eksempler på en næstekærli~
Fra : Patruljen

Dato : 03-09-06 16:01

Eksempler på fonuftspræget, rationel dialog efter næstekærlige
kristne foreskrifter :

Læs vores fundsats. Her diskuterer vi kirstendom!

Smut over i dk.mudderkastning.

Nu går der jo ren Mel Gibson i den.

http://en.wikipedia.org/wiki/Mel_Gibson_DUI_incident

Du er: Holocaust revisionist på hvervekampagne.
Du er: Hard core revisionist.
Du er: Ny - nazist.
Du er: Paranoid psykopat.
Du er: Asperger.
Du er: Idiot.
Du er: Nyttig idiot.
Du er: Kryponaz
Du er: Anti - semit.
Du er Ekstrem anti - semit.
Du er: Facistoid jødehader.

Nu mangler vi bare :
http://en.wikipedia.org/wiki/Blood_libel_against_Jews

ELLER

http://www.hitler.org/writings/Mein_Kampf/

Du er: Netkook.
Du er: Troll.
Du provokerer.

Du er MOSEGAARD.

Falen 81 st.

5000 Odense C

Og du minder mig om Matthesens snotunger i skolegården. Og sølle
Mulle.

Du ønsker dokumentation på skjult anti - semitisme hos kristne i
politisk / litterær sammenhæng.

Fred være med dig. Og husk Jesus elsker dig.

Amen.

Regards Bruun

Fra : Vidal

Dato : 04-09-06 12:28

Patruljen wrote:

> Patruljen wrote:

> Eksempler på fonuftspræget, rationel dialog efter næstekærlige
> kristne foreskrifter :

Jeg orker ikke tjekke alle ordene, men har kun set
en 3-4 af dem og underligt nok, er det dig selv, der
har skrevet dem, altså ikke noget andre har sagt
om dig.

Hvorfor klager du over dine egne ord. Det kan andre
da ikke gøre noget ved.

<1156672139.715656.59230@m79g2000cwm.googlegroups.com>

> Asperger

<1157288948.345370.242240@i42g2000cwa.googlegroups.com>

Facistoid jødehader ?? Der findes kun dit eget indlæg med det
udtryk.

> Kryptonaz.

Igen kun dit eget indlæg, Er der noget galt med google
eller forsøger du at udsprede løgne?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Vidal

Dato : 04-09-06 12:33

Patruljen wrote:

> Du er: Holocaust revisionist på hvervekampagne.

Nåja, det var Anders, der forsøgte at finde ud af dine
motiver.

Til det kan man jo godt undre sig over dine motiver
til at forsøge den diskussion, hører den ikke hjemme
i dk.politik?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Vidal

Dato : 04-09-06 12:48

Vidal wrote:

> Igen kun dit eget indlæg, Er der noget galt med google
> eller forsøger du at udsprede løgne?

Ja, man kan da gøre folk uret, kryptonaz dukkede kun
op i dit indlæg, men det er er faktisk PN, der bruger
ordet om dig.

Så Google kan åbenbart tage fejl og dermed også jeg.

Undskyld.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Patruljen

Dato : 04-09-06 12:57

Vidal wrote:

> [...]
> op i dit indlæg, men det er er faktisk PN, der bruger
> ordet om dig.
>
> Så Google kan åbenbart tage fejl og dermed også jeg.

Ordene er nedfældet efter dialog med gode næstekærlige kristne.
Ikke ord, jeg benytter. Slet ikke. Så uetiske er kun religiøse
mennesker.

Begreber og ord, grebet ud af luften, skrevet af gamle gnavne mænd fra
Dk.livssyn.kristendom.

Regards Bruun

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 04-09-06 14:45

Patruljen skrev:

> Ordene er nedfældet efter dialog med gode næstekærlige kristne.
> Ikke ord, jeg benytter. Slet ikke. Så uetiske er kun religiøse
> mennesker.

Du "quotefucker" imidlertid en hel del, skal jeg love for:

Når jeg forbeholdent skriver "Du VIRKER som..." (og dermed gentagne
gange faktisk prøver at advare dig imod, hvordan dine temmeligt
provokerende indlæg uvilkårligt vil blive opfattet) så gengiver du det
nu åbenbart overlagt med at jeg skulle have skrevet "du er..."?

Det er vist et pragtekesempel på repressiv tolerance, vi hermed er ude
i: Jeg kan nemlig levende forestille mig, hvordan det ville have været
udlagt, hvis du slet ikke var blevet modsagt!
For i så fald ville det vel nemlig bare ha' heddet sig at vi alle sammen
var nogle "dybt fordækte antisemitister" ud fra en søgt "den der tier,
samtykker"-retorik, ikke?

> Begreber og ord, grebet ud af luften, skrevet af gamle gnavne mænd fra
> Dk.livssyn.kristendom.

Nåja, nu er der dog ikke ret mange, der kender mig uvd i det virkelige
liv, som opfatter mig som hverken som særligt "gammel" eller synderligt
"gnaven", men sådan er der jo så meget, du tilsyneladende har ganske
travlt med at tage fejl af...

Det ægrer mig imidlertid at finde ud af at du er så useriøs, som
tilfældet er, for jeg troede desværre at vi efterhånden kunne nå til en
egentlig saglig og sober debat af kristne livssyn. Men du vil vist
åbenbart hellere bare provokere og skabe dig?

Anders Peter Johnsen

Fra : B æ 9

Dato : 04-09-06 16:31

Anders Peter Johnsen wrote:

> [...]
>
> Når jeg forbeholdent skriver "Du VIRKER som..." (og dermed gentagne
> gange faktisk prøver at advare dig imod, hvordan dine temmeligt

nårh, men nu skal der jo heller ikke så meget til, anders, vel?

> Nåja, nu er der dog ikke ret mange, der kender mig uvd i det virkelige
> liv, som opfatter mig som hverken som særligt "gammel" eller synderligt
> "gnaven",

men det er vi altså nogen der gør her i gruppen - osse i den grad

Fra : B æ 9

Dato : 04-09-06 16:21

Patruljen wrote:

> [...]
> mennesker.
>
> Begreber og ord, grebet ud af luften, skrevet af gamle gnavne mænd fra

du lyder som om du har set et syn, men sårn ha den her gruppe været i
årevis.

og der kan sagtens sættes navne på.

nogen er dog værre end andre - de gamle skribenter, dem der har været i
gruppen i årevis og har ødelagt tonen igen og igen, er dog de værste

Fra : Andreas Falck

Dato : 05-09-06 14:36

Patruljen skrev i news:1157371041.835120.208630@h48g2000cwc.googlegroups.com

[ ... ]
> Begreber og ord, grebet ud af luften, skrevet af gamle gnavne mænd fra
> Dk.livssyn.kristendom.

Når du har så meget imod skribenterne i denne gruppe, hvorfor deltager du
så?

http://bibeltro.dk/ + http://skabelsen.info/ + *DebatForum*
http://RUI.ravsted.dk - den lokale ungdoms- & idrætsforening
http://ravsted.dk/ - nok Danmarks mest besøgte landsby-webside

Fra : B æ 9

Dato : 05-09-06 18:50

Andreas Falck wrote:
> Patruljen skrev i
>
> [ ... ]
>
> Når du har så meget imod skribenterne i denne gruppe, hvorfor deltager
> du så?

han er vil ude på at jage dem ud af gruppen

har du forresten hørt fra jørgen for nyligt

Fra : Patruljen

Dato : 04-09-06 20:44

Anders Peter Johnsen wrote:

> [...]
> i: Jeg kan nemlig levende forestille mig, hvordan det ville have været
> udlagt, hvis du slet ikke var blevet modsagt!

Anders. Der har aldrig været noget at modsige, andet end de
associationer, du har skabt inde i dit hoved
Derfor de mange opfordringer til dig om lidt indadvendt
tankevirksomhed. Hvorfor er det lige, jeg kommer til at fantasere
om.... ???

Andet er ganske enkelt ikke korrekt. Imodsatfald må det være herligt
let, at finde en sætning, hvor jeg udtrykker neo - nazistiske,
racistiske jøde - hader holdninger.
Vær præcis. Giv eksempel ?

> For i så fald ville det vel nemlig bare ha' heddet sig at vi alle sammen
> var nogle "dybt fordækte antisemitister" ud fra en søgt "den der tier,
> samtykker"-retorik, ikke?

Igen. Vær præcis. Giv eksempel. Hvad vil du egentlig modsige Anders ?

> [...]
> liv, som opfatter mig som hverken som særligt "gammel" eller synderligt
> "gnaven", men sådan er der jo så meget, du tilsyneladende har ganske

Anders. Der er visse, som er blevet gnavne gamle mænd i en meget
tidllig alder.

Iøvrigt er det første gang, jeg kommer med associationer omkring,
hvilke billeder visse skribenter her, skaber i hovedet på mig

> [...]
> egentlig saglig og sober debat af kristne livssyn. Men du vil vist
> åbenbart hellere bare provokere og skabe dig?

Den mulighed ødelægger du som fint selv, med dine fantasier om min
person. Du er ikke mulig at føre en seriøs dialog med, medmindre
angstfremkaldende emner undviges med omhu. Som du træder udenom en
anti - personel landmine.

Prøv for en gangs skyld, at forholde dig til mine spørgsmål i dette
indlæg ? Og svar.
Fremfor at udøse 6 liniers udfald baseret på fantasier og
forestillinger.

Venlig Hilsen Bruun