Hul i benzintanken?
Fra : Dak

Dato : 03-09-06 13:13

Ja så kom også dagen hvor jeg kunne konstatere et hul gemt et sted på
benzinsystemet ved benzintanken.

Jeg fyldte den op kl.12.30 og 3 timer efter kom jeg tilbage til den og
dryppede 1-2 dråber i minuttet. Nå men så ringer man jo til Dansk autohjælp
og han kommer og vipper den op og så fosser der ellers en pæn sjat ned
foran. benzintanken. Nå men så siger han jo at der nok er hul et sted øverst
på tanken og jeg godt kan køre videre. Skulle bare lade være med at fylde
den helt op. Ja så nu prøver jeg at køre den tom så jeg kan få den af og
inspicere den hvor den lækker. Har nemlig kigget på alle mulige steder jeg
nu kan se ved at pille baghjul osv. af men kan ikke se andet end det nok er
et sted ved det sted hvor slangen suger benzinen op fra tanken. Og der kan
man jo ikke kom ind til uden at skille tanken af.

Så spørgsmålet er om der er nogen faldgruber når jeg skal have den af? eller
er det lige til at pille tanken af sådan en fætter?

Gætter bare på jeg skal skrue skruerne løs og så understøtte tanken så den
ikke plumber ned og eksploderer.

Men nu har jeg da fundet fejlen til hvorfor min bil kørte så få kilometer på
literen.

Dak
Ford Sierra 2.0i Azur DOHC EFI '90 4.dørs + 1 bagageklap

Fra : Ukendt

Dato : 03-09-06 13:42

"Dak" <dakSLET@REMOVEFJERNitsaret.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> eller er det lige til at pille tanken af sådan en fætter?
>
> Gætter bare på jeg skal skrue skruerne løs og så understøtte tanken så den

Tror mere på at det er slangen mellem dæksel og tank der er mørnet.
Pas på med tanken, er der bare en smule benzin i tanken så er den halv tung,
så det er bedst at køre til der max er et par liter tilbage

--
tom

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 03-09-06 14:53

Tom brought next idea :
> Pas på med tanken, er der bare en smule benzin i tanken så er den halv tung,
> så det er bedst at køre til der max er et par liter tilbage

Eller pumpe indholdet ud af tanken.

--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/

Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060

Fra : Dak

Dato : 03-09-06 15:42

> Eller pumpe indholdet ud af tanken.

ja det havde jeg også tænkt mig at gøre. men har kun en 10 liters
plasticdunk til formålet så skal lige køre den tør hvilket tager mere end en
uge... kører nemlig ikke mere en 20 km om dagen og så 40-50km lørdag og
søndag.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 03-09-06 16:19

Dak wrote:
> [...]
> Så spørgsmålet er om der er nogen faldgruber når jeg skal have den
> af? eller er det lige til at pille tanken af sådan en fætter?

Hvis den ikke er rustet fast, så er den lige til at pille af.
Men det mest normale er dog, at hvis den har siddet i nogle år, så er
boltene og "gevind-clipsene" rustet fast.
Den sidder fast med 2 bolte/"gevind-clips" samt et tankbånd. Tankbåndet
ville jeg forny, samtidigt med operationen.

> Gætter bare på jeg skal skrue skruerne løs og så understøtte tanken
> så den ikke plumber ned og eksploderer.

Når du har skruet den løs (og understøttet den), så skal du lige have den et
lille stykke ned (10-15 cm) så du kan få hånden ind og tage slanger + stik
af foroven på tanken, derefter er det bare ned med svinet.
Husk iøvrigt lige at mærke slangerne op, så du ikke får byttet om på dem

> Men nu har jeg da fundet fejlen til hvorfor min bil kørte så få
> kilometer på literen.

Det kan sagtens være derfor

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Mogens...

Dato : 04-09-06 06:02

> Det kan sagtens være derfor

En typisk fejl på Ford Sierra - sønnens havde også fejlen, hvorfor tanken
under meget stort besvær blev skiftet. Skruer mm. sad uhjælpeligt fast

Fra : Ukendt

Dato : 04-09-06 07:13

> Så spørgsmålet er om der er nogen faldgruber når jeg skal have den af?
> eller er det lige til at pille tanken af sådan en fætter?

Hvis du tager bagsædet ud af din bil, "plejer" (har aldrig rodet med ford,
men VW og BMW har dem) der at være en klap du kan skrue af, så du kan komme
ned til benzintanken, det kan jo være at du er heldig at det bare er en
slange der er mørnet.
Så kan du sikkert ordne det uden at tage tanken af, det ville jeg prøve i
første omgang, det er noget lettere end at skulle skrue hele tanken af..

Mvh
Morten

Fra : Mogens...

Dato : 04-09-06 07:38

"Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis du tager bagsædet ud af din bil, "plejer" der at være en klap...

Det er en Ford, og den har ikke den slags detaljer

For befæstigelse af båndet, der holder tanken på plads, har man i den ene
side påsvejset en møtrik i vangen, og er skruen rustet, går møtrikken selv-
følgelig løs under demontagen. Et helvede uden lige at gå igang med ;-/

Fra : Uffe Ravn

Dato : 04-09-06 09:55

Mogens... wrote:
> [...]
> ene side påsvejset en møtrik i vangen, og er skruen rustet, går
> møtrikken selv- følgelig løs under demontagen. Et helvede uden lige

Heldigvis, kan man ofte klare sig med at løsne tankbåndet i den ene ende.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 04-09-06 16:14

Juel wrote:

> [...]
> Så kan du sikkert ordne det uden at tage tanken af, det ville jeg
> prøve i første omgang, det er noget lettere end at skulle skrue hele

Tanken ligger ikke under sædet, men derimod under bagagerummet.
Og der er ikke nogen klap, så det er kun den sure vej ned under bilen.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport