Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Scanner
Fra : Mogens Kristensen

Dato : 03-09-06 11:55

Hej !
Har en masse dias og negative billeder som jeg gerne vil have overført til
computeren , har fået anbefalet en Canon
flatbedscaner type 8400F , er der nogle der har erfaring med den eller vil
foreslå en anden og evt bedre model .
MVH
Mogens

Fra : waal

Dato : 03-09-06 13:21

"Mogens Kristensen" <kris@sydfynsmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> computeren , har fået anbefalet en Canon
> flatbedscaner type 8400F , er der nogle der har erfaring med den eller vil

Har du behov for andre formater end 24x36 ? Til store formater, 120 film og
bladfilm er de specielle fladbørgeskannere "gode nok" men til
småbilldeformaterne er de ikke præcise nok og opløsningen er alt for lav.

Der er en oversigt her http://www.filmscanner.info/FilmscannerRangliste.html
men hvis det skal være en flad så tag i det mindste Canons 9950F eller
afvent photokina da der er annonceret nye filmskannere fra Canon.

mvh
Michael

Fra : Jan Bøgh

Dato : 03-09-06 16:05

Mogens Kristensen skrev i 44fab3ad$0$75034$14726298@news.sunsite.dk
dette:

> [...]
> flatbedscaner type 8400F , er der nogle der har erfaring med den
> eller vil foreslå en anden og evt bedre model .

Jeg har sådan en svend og er tilfreds med den. I den forbindelse har jeg
ingen overvejelser i retningen af at scanne med henblik på at bruge
billederne til plakater eller udstilling, men som erstatning for min gamle
diasfremviser og album, der bare aldrig kommer frem, er det en helt OK sag.
Men indstil dig på at det tager en evighed. Ikke så meget scanningen, men at
pille dias ud af rammer og rengøre dem er afsindigt kedeligt. Og selv om de
ser rene ud, kan jeg love dig, at du alligevel ender med at ville rengøre
dem.
Jeg har smidt et gammelt dias, der tilfældigvis ligger på den maskine, hvor
jeg sidder nu, op. Det er ubehandlet bortset fra lidt skarphed, der er
tilføjet. Det er meget typisk for kvaliteten - om man så synes den er
tilfredsstillende eller ej. Det er klart, at dette ikke en en professionel
løsning - men den dækker mit behov for at kunne se mine gamle
familliebilleder uden at skulle hente en diasfremviser frem.

http://jan.boegh.net/Album/AdHoc/slides/Fos.html

mvh
Jan

http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Ole Larsen

Dato : 03-09-06 16:15

Mogens Kristensen skrev:
> [...]
> computeren , har fået anbefalet en Canon
> flatbedscaner type 8400F , er der nogle der har erfaring med den eller vil

Disse er fra en Canonscan 9900 F: 3., 4., 5. og 6. på siden. 4 er ikke
ir, resten er, derfor de store korn. Alle fra 24x36 s/h neg

http://olelarsen.eu/06/index.html

(bruger ikke scanneren mere, øhmm)

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
New Images And Design, aug. 2006

Fra : Mogens Kristensen

Dato : 05-09-06 09:59

Hej
Tak for al hjælp , med vejledning , råd , billeder , og diverse links.Det er
rart at kunne få hjælp et sted , når man selv er nybegynder.
MvH
Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 05-09-06 18:53

> [...]
> computeren , har fået anbefalet en Canon
> flatbedscaner type 8400F , er der nogle der har erfaring med den eller vil

Hvis du kun skal bruge den til dine dias'er og negativer er det bedste en
filmscanner, har selv købt en Nikon Coolscan V ED som jeg er meget tilfreds
med.

Prisen er også ifølge edb priser fra 4400 til 6500 kr, har købt min i
PC-Netto i Herlev.

--

Med Venlig Hilsen

KIm MIchael LArsen

kimila snabel a mail dot dk

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 05-09-06 21:21

kimila wrote:

> Prisen er også ifølge edb priser fra 4400 til 6500 kr, har købt min i
> PC-Netto i Herlev.

Indkøbssnak er off-topic i denne gruppe, brug venligst

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen