Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
60 og 75hz
Fra : Peter T.

Dato : 03-09-06 08:31

Hvis jeg har ramt den forkerte gruppe, må I henvise mig til den rigtige.

Jeg har trukket en vga-ledning fra mit grafikkort (nvidia ti4200) og hen
til mit fladskærmstv (medion 32"), som jeg så vil bruge når jeg spiller. :)

Problemet er at mit tv ikke kan køre andet end 60hz i diverse opløsninger.
Så diverse spil vises tilsyneladende ikke på tvet, da spillene oftest kører
75hz.

Hvordan kan jeg presse spillene til at køre 60hz og ikke 75hz?

Jeg har luret inde i nvidias egne driverindstillinger og har installeret
powerstrip, men kan ikke rigtig hitte ud af noget. Skrivebordet i windows
vises fint nok på tvet, da det kører i 60hz.

--
Mvh. Peter T.

FreeCell-statistik pr. 5. august 2006 (opdateres vilkårligt):
Total: won/lost 165/50 (77%). Streaks: wins/losses/current 18/4/1 win

Fra : Sune Storgaard

Dato : 03-09-06 09:44

Peter T. skrev:

> Hvis jeg har ramt den forkerte gruppe, må I henvise mig til den
> rigtige.

Tror nok du har ramt rigtigt

> [...]
> installeret powerstrip, men kan ikke rigtig hitte ud af noget.
> Skrivebordet i windows vises fint nok på tvet, da det kører i 60hz.

Hent coolbits som åbner lidt flere justerings muligheder i nvidias
kontrolpanel.
http://downloads.guru3d.com/download.php?det=815

Der kan du nemt via nvidias (classic) kontrolpanel vælge ved hvilken
frekvens en given opløsning skal køre. Det hedder "Ændringer af
opdat.hastighed" på dansk.

Hvis alle opløsninger skal køre i 60Hz er det vel nok bare at tage fanen
"skærm" og sætte den til 60Hz, og så skjul tilstande der ikke
kan..yadda...har du sat en højerede frekvens i ovenstående trumfer det over
de 60hz i skærm.

--
It's what happens when Alex Trebek has a picture of a giraffe
in his ass during an earthquake ! [The Tourettes guy]

Fra : Peter T.

Dato : 03-09-06 11:50

Sune Storgaard udviste en rettidig omhu og skrev:

> Der kan du nemt via nvidias (classic) kontrolpanel vælge ved hvilken
> frekvens en given opløsning skal køre. Det hedder "Ændringer af
> opdat.hastighed" på dansk.

Super! Det var jo tricket. Takker. :)