Problemer med supersaver.dk (ADVARSEL!!!!!~
Fra : Steen

Dato : 02-09-06 23:45

Der har i dette forum tidligere har været debateret en del om
supersaver.dk's kundeservice (eller mangel på samme).

I forbindelse med mit seneste billetkøb har jeg besluttet mig for at
føje et par ord til diskussionen.

Det hele starter med at min kone og jeg i forbindelse med en planlagt
rejse til østen begynder at søge efter flybilletter på nettet. Da vi
begge er indehavere af Air France/KLM's frequent flyer guld kort søger
vi primært efter billetter med Air France og finder ud af, at
supersaver.dk umiddelbart har den bedste pris. Desværre står der
INTET om bookingklasserne på supersaver.dk's hjemmeside, selvom
informationen kan være nok så væsentlig. Economy hos Air France er
nemlig delt op i en stribe forskellige bookingklasser, hvor
pointoptjening og fleksibilitet er himmelvidt forskellig.

Den 29.juli 2006:
Derfor beslutter vi os sidst i juli for at udfylde en formular på
deres hjemmeside, hvori vi skriver, at vi ønsker at bestille to
billetter i T klasse (Air France har også en L klasse, som normalt er
lidt billigere, men kun giver 1/4 point og hverken kan ændres eller
annulleres).

Der går en uge - INGEN RESPONS FRA SUPERSAVER.DK (her skulle
alarmklokkerne selvfølgelig have ringet, når firmaet ikke en gang
gider at henvende sig, når man lægger en bestilling)

Den 6.august 2006:
Nå, men da vi alligevel skal rejse mere end en måned og L klassen
normalt kun findes på billetter med mindre end en måneds varighed
(havde checket en stribe andre hjemmesider inkl. Air France's
forinden), så går vi alligvel d. 6/8 i gang med at booke først den
ene billet på deres hjemmeside. Hjemmesiden kræver betaling med
Dankort eller netbetaling, som trækkes MED DET SAMME inden man får
sit reservationsnummer.

Vi ringer for god orden skyld til Air France for at checke, at det rent
faktisk er en billet i T klasse begge veje. Det viser sig, at det kun
er en billet i T klasse på udrejsen men L klasse på hjemrejsen,
hvilket bevirker at den hverken kan ændres eller annulleres, den har
en elendig pointoptjening og vores guld status ikke vil kunne
bibeholdes til næste år. (Så var det lige pludselig ikke længere
nogen god pris supersaver.dk havde)

Air France er søde og hjælpsomme og forklarer at billetten desværre
er låst i deres computersystem, da den er udstedt af et rejsebureau.
Kun rejsebureauet kan foranledige en ændring, men de kan sagtens
ændre den til T klasse begge veje, hvis ellers rejsebureauet henvender
sig til dem indenfor de næste par dage. Jeg skal dog forvente, at
billetten bliver lidt dyrere (måske 700-800 kroner).

Den 6.+ 7.august 2006:
Jeg sender tre mails afsted til info@supersaver.dk og
salg@supersaver.dk i løbet af den 6. og 7. august. Jeg skriver bl.a.,
citat: "Jeg betaler glædeligt merpris for T klasse billetter og skal i
øvrigt bruge en billet mere til min kone, som jeg dog heller må vente
med at booke indtil jeg hører fra jer." - de tre mails har jeg nu
EFTER SNART EN MÅNED STADIG IKKE FÅET SVAR PÅ!

Den 7.august 2006:
For en sikkerheds skyld udfylder jeg også en formular på deres
hjemmeside - den har de HELLER IKKE SVARET PÅ efter SNART EN MÅNED
(vi skriver den 3.september 2006 i dag!).

Den 7.+ 8.+ 9.august 2006:
Jeg ringer til supersaver.dk 15-20 GANGE OM DAGEN (naturligvis indenfor
deres normale telefontid, som står nævnt på hjemmesiden). HVER
ENESTE GANG bliver jeg mødt med en telefonsvarerbesked om, at: "VI HAR
TRAVLT, DA DER ER MANGE, DER RINGER - FORSØG IGEN SENERE".

Den 10.august 2006:
Jeg beslutter mig for at køre ind til deres kontor for at afhente min
billet. Som nævnt på hjemmesiden er der kun åbent for afhentning af
billetter, og ganske rigtigt, så kan hende, som udleverer min billet,
ikke være behjælpelig med noget som helst (kender ikke noget til
noget).
Deres kontor er et åbent kontorlandskab med glasdøre indtil lokalet,
hvori deres sælgere sidder. Jeg er der midt på dagen, indenfor deres
normale kontortid, men IKKE EN ENESTE AF DERES MEDARBEJDERE TALER I
TELEFON. Flere af dem sidder bare og kigger ind i deres skærm, og
selvom glasdøren står åben HØRER MAN IKKE EN ENESTE TELEFON RINGE i
de ca. 20 minutter det tager dem at finde billetten frem.

Den 1.september 2006:
Jeg udfylder endnu en gang en formular på deres hjemmeside - denne
gang med henblik på i det mindste at få ændret hjemrejsedatoen.

Den 3.september 2006:
Jeg har stadig IKKE HØRT EN LYD FRA SUPERSAVER.DK. De har ikke svaret
på EN ENESTE AF MINE EFTERHÅNDEN TALRIGE HENVENDELSER.

Nogle gode råd til potentielle supersaver.dk kunder vil derfor være:

1. Forvent ikke at du kan kontakte supersaver.dk - på nogen som helst
tænkelig måde

2. Vær opmærksom på, at du betaler for din billet INDEN at du får
reservationsnummeret
(Du har derfor ingen mulighed for at kontakte flyselskabet og høre om
vilkår, bookingklasse med videre stemmer overens med dine
forventninger)

3. Vær opmærksom på at mrjet.dk, flybillet.dk og mange andre
netbaserede rejsebureauer FØRST sender dig et reservationsnummer, som
du DEREFTER har tre dage til at betale for.
(Her har du med andre ord rig mulighed for at kontakte flyselskabet)

4. Vær opmærksom på at supersaver.dk's reservationsnummer er et
internt nummer og ikke stemmer overens med flyselskabets
reservationsnummer (flyselskabet kan dog finde dig ud fra navn,
rejsedato og eventuelt frequent flyer nummer - du er dog for sent ud,
for fælden er jo allerede klappet idet du jo allerede har betalt for
reservationen)

5. Vær opmærksom på at mrjet.dk, flybillet.dk og mange andre
netbaserede rejsebureauer også har fortrydelsesret i de tre dage, som
du har til at betale for din reservation.

6. Vær opmærksom på, at supersaver.dk ikke tilbyder fortrydelsesret
(ikke så meget som et enkelt sekunds fortrydelsesret)

7. Vær opmærksom på at købeloven specifikt omtaler, at man ikke har
fortrydelsesret for flybilletter - heller ikke købt over nettet

8. Vær opmærksom på at andre netbaserede rejsebureauer rent faktisk
kan kontaktes såvel telefonisk, elektronisk, skriftligt som personligt
(og tilmed ofte er meget hjælpsomme)

9. Vær opmærksom på, at supersaver.dk tilbyder deres egen
afbestillingsforsikring, som man kan tilkøbe i forbindelse med sin
booking, men hvordan skal man afbestille, når man ikke kan komme i
kontakt med dem?

10. Find et andet sted at købe dine rejser

Fra : Eivind

Dato : 03-09-06 01:19

> [...]
>billetter, og ganske rigtigt, så kan hende, som udleverer min billet,
>ikke være behjælpelig med noget som helst (kender ikke noget til

Hvorfor bad du ikke om at tale med deres chef, i stedet for at tage
hjem og udfylde flere formularer.

Fra : Bjarne

Dato : 03-09-06 12:35

Steen skrev:
> Der har i dette forum tidligere har været debateret en del om
> supersaver.dk's kundeservice (eller mangel på samme).

Jeg er stadig rystet over deres ringe tilgængelighed og knappe information.

I forvejen er flybilletter en jungle, man åbenbart skal være særligt
uddannet for at kunne finde rundt i, og det er vel også grunden til, at
det er meget ønskeligt at kunne have tillid til sit rejsebureau, og til
at man bliver utryg, når et firma som supersaver er hermetisk lukkede
for henvendelser fra kunder og giver mangelfuld information.

Vi havde problemer også ved selve billetbestillingen. Den ønskede
forbindelse forsvandt hele tiden fra hjemmesiden. Pludselig var den der,
men når vi så gik videre, var den der ikke. Det skete mange gange.

Da vi skulle betale, gik det helt i pandekage, for jeg betalte med
Masterkort, hvorefter der kom en besynderlig fejl, som betød, at jeg
ikke vidste, om transaktionen var lykkedes eller ej. Det skete flere
gange, indtil det lykkedes med et dankort. Også i denne situation var de
utilgængelige. Jeg fandt ud af, at det hele vist styres fra Stockholm.

Det tog en uge at få svar på et så enkelt spørgsmål om, hvorvidt
billetten kan ændres. Det kan den ikke.

Hvis flere har skumle erfaringer med firmaet, så kunne det være en
overvejelse at lave en lille forbrugeroplysningsside om firmaet og gøre
den velkendt via Google.

Men findes der egentlig et sted i forvejen, hvor man kan læse sig til
alle de almindelige regler og specielle forhold omkring flybilletter?
Jeg ved end ikke, hvordan man aflæser det, der står på selve billetten.

Bjarne

Fra : jesper outzen

Dato : 04-09-06 14:51

Steen wrote:
> [...]

> alarmklokkerne selvfølgelig have ringet, når firmaet ikke en gang
> gider at henvende sig, når man lægger en bestilling)
Ja netop
Sådan kan det gå når man vil spare et par håndører på en rejse som
sikkert koster meget mere end flybiletten.

Fra : Bjarne

Dato : 04-09-06 15:12

jesper outzen skrev:

> Ja netop
> Sådan kan det gå når man vil spare et par håndører på en rejse som
> sikkert koster meget mere end flybiletten.

Somme tider er der vist ganske meget at spare.
Der er tilfælde, hvor jeg finder en billet hos supershaver til 3500 som
koster det flerdobbelte andre steder.
Problemet opstår, når der er utilstrækkelig oplysning om vilkårene. Og
supershavers manglende tilgængelighed er utilgængelig.

Almindelige dødelige kender ikke junglen af regler omkring flybilletter.

Bjarne

Fra : jesper outzen

Dato : 05-09-06 09:33

Bjarne wrote:>
> [...]
> supershavers manglende tilgængelighed er utilgængelig.
>
> Almindelige dødelige kender ikke junglen af regler omkring flybilletter.

Ting kan altså blive for billige. Man skal jo netop også betale for den
service,tilgængelighed og fortrydelsesret, som man åbentbart ikke får
hos supersaver.
jesper o