Airport går i fjerneren
Fra : RoJo

Dato : 02-09-06 23:33

Hejsa

Jeg har lige anskaffet mig en airport med airtunes... lækkert at kunne
undvære alle de ledninger.
- dog har jeg fået et problem: Der kommer forstyrrelser i mit fjernsyn.
Billedet er grynet og der er 2 hvide linjer som står og blinker.

Er der nogle af jer, som har oplevet de samme problemer??

Mvh
Ronni

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 03-09-06 01:04

Hej Ronni

RoJo wrote:
> [...]
> - dog har jeg fået et problem: Der kommer forstyrrelser i mit fjernsyn.
> Billedet er grynet og der er 2 hvide linjer som står og blinker.

Hvilket fjernsyn har du - mærke, model?

> Er der nogle af jer, som har oplevet de samme problemer??

Det er desværre ikke et helt ukendt fænomen. Jeg har ikke set det med
Airport, men jeg har oplevet det en del gange med nogle trådløse
mikrofoner og ligeledes med et trådløst sæt hovedtelefoner på et gammelt
fjernsyn. Problemet opstår, fordi mange fjernsyn ikke er ordentlig
afskærmet for såkaldt 'nabostøj'. - Det er lidt det samme, der sker,
hvis man har dårligt afskærmede computerhøjttalere for tæt på en gammel
computerskærm.

Man kan forsøge at afhjælpe det noget ved at bruge et dobbeltskærmet
antennekabel til fjernsynet - ikke det dér helt tynde antennekabel, men
den, der er ca. 8mm i tværmål. Brug også helst de lige stik, der ikke
skrues på antennekablet, men som sættes ind som i en klemme, hvorefter
kappen til stikket skubbes på plads.

Sørg også for, at Airportbase og sender er mindst 3m væk fra fjernsynet.

mvh. Erik Richard

<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>