Hjælp til Puch Maxi...
Fra : Pia og Steen Sørense~

Dato : 02-09-06 22:07

Hej i gruppen.

Jeg har følgende problem med en Puch Maxi, den er nem at starte og går
perfekt i tomgang, men lige så snart man giver gas dør den, dvs.: hvis man
kun giver en meget lille smule gas kører den ca. 5 kilometer i timen,
forsøger man at give den lidt mere gas går den i stå..... er der nogle der
ved hvad der kan være galt med den, håber der er nogle kloge hoveder i
gruppen...

Mvh
Steen

Fra : Ole Axelsen

Dato : 02-09-06 22:36

Pia og Steen Sørensen wrote:
> [...]
> i timen, forsøger man at give den lidt mere gas går den i stå..... er
> der nogle der ved hvad der kan være galt med den, håber der er nogle

For lille dyse, eller skidt i karburatoren. Den får i hvert fald for lidt at
leve af.

--
Ole Axelsen. (5771)
Der er fejl i min mailadresse.

Fra : Pia og Steen Sørense~

Dato : 02-09-06 22:42

Hej igen

Karburatoren er blevet renset og det er den originale dyse der sidder i den.
Så det tror jeg ikke er problemet... men vil lige kigge efter for en
sikkerheds skyld, men takker for det hurtige svar

Fra : Bertel Haarder

Dato : 02-09-06 23:20

evt vand i karburatoren f.eks. fra for gammel benzin, eller nålen sidder
ikke i det rigtige hak (2. fra oven) - kan også være skidt i tændrøret

Fra : Pia og Steen Sørense~

Dato : 03-09-06 11:15

Karburatoren er blevet renset, nålen sidder i det rigtige hak og der er ny
benzin samt nyt tændrør... det har indtil videre ikke givet resultater...
så hvis i har flere ide'ere til hvad der kan få den til at køre ordenligt er
i meget velkommen.....

Fra : Peter Morthensen

Dato : 03-09-06 17:22

> [...]
> så hvis i har flere ide'ere til hvad der kan få den til at køre ordenligt

den får for meget benzin. altså for stor dyse
prøv en dyse med 2-4 numre mindre

Fra : Leif

Dato : 03-09-06 20:08

"Peter Morthensen" <morthensen@dlgtele.dk> wrote in message

> "Pia og Steen Sørensen" <seis@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

Har du checket tændingen?

Havde lige inde den anden dag med samme fejl, hvor selve svinghjulsmagneten
var drejet på krumtappen,
da fjederen (i not-gangen) var vredet over, fordi svinghjulsmagneten ikke
var spændt langt nok ind.

Det så egentligt ok ud, når man bare lige kiggede på indstillingen, men den
tændte faktisk først
lige efter toppen og skal jo ligge omkring 15-17mm før top målt med konens
sy-målebånd
direkte på svinghjulsmagneten.

/Leif

Fra : Pia og Steen Sørense~

Dato : 03-09-06 21:36

Hej igen

Hvis jeg tager luftfilteret af og sætter to finger for indsugningen, så der
næsten er lukket, kan den godt tage fuld gas.... så igen, hvis i har flere

Fra : Michael Svarre Hanse~

Dato : 03-09-06 22:21

Hej

> [...]
> næsten er lukket, kan den godt tage fuld gas.... så igen, hvis i har flere
> ide'ere til hvad der kan få den til at køre ordenligt

Så ligger problemet altså i mængden af benzin den får ift. mængden af luft.
Vi er tilbage ved karburatoren - at den ikke giver nok eller alt. at den får
luft et anden sted fra (efter karburatoren?)

Hilsen Michael

Fra : Leif

Dato : 04-09-06 18:31

"Pia og Steen Sørensen" <seis@mail.tele.dk> wrote in message
> [...]
> næsten er lukket, kan den godt tage fuld gas.... så igen, hvis i har flere
> ide'ere til hvad der kan få den til at køre ordenligt

En form for falsk luft?
Pakninger mellem cylinder & karburator?

/Leif

Fra : Pia og Steen Sørense~

Dato : 04-09-06 21:05

Hej igen igen igen

Jubiiiii nu kører den som den skal, havde karburatoren skilt ad endnu engang
og kunne konstatere at dysen ikke var skruet helt i bund, så måske har den
fået for meget benzin... takker for de mange svar, det var en stopr hjælp.