Netbank - status?
Fra : Spritt Schapiro

Dato : 16-01-01 14:53

Det er længe siden jeg har fulgt med i hvilke banker der har
netbank-løsninger til mac...

Selv er jeg røget på Jyske Bansk, ene og alene af den grund, og er okay
tilfreds, bortset fra at det kun dur med Netscape (har en Navigator
installeret rent til det, det virker).

MEN nu har min kære moder skiftet PC'en ud med en iBook og spørger mig
hvilke banker der unserstøtter mac. Er der nogen der kan svare mig på
det?

Spritt

--
*Kultur: http://www.manifestfetishclub.dk *

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 16-01-01 15:32

Spritt Schapiro <spritt@startrekmail.com> wrote:

> [...]
>
> MEN nu har min kære moder skiftet PC'en ud med en iBook og spørger mig
> hvilke banker der unserstøtter mac. Er der nogen der kan svare mig på

Jeg mener kun at det er Jyske Bank og Nextbank, der kører perfekt på
Mac.

Har selv fra årsskiftet opsagt samarbejdet med BG bank og fået en konto
hos Jyske - kanon koncept.

Og i øvrigt godt nytår Spritt..........

Så lige dine ................ på Niels' site.

--
Ciao Jesper

Fra : Jakob Færch

Dato : 16-01-01 23:19

In article <1enc31g.1wj5qnu14vq78gN%jesper@gylling.net>,
jesper@gylling.net (Jesper Haaber Gylling) wrote:

> Jeg mener kun at det er Jyske Bank og Nextbank, der kører perfekt på
> Mac.
>
> Har selv fra årsskiftet opsagt samarbejdet med BG bank og fået en konto
> hos Jyske - kanon koncept.

NEXTbank (som vist bruger samme program som Lån&Spar Bank) kører også
upåklageligt - og browseruafhængigt - på Mac

/Jakob

Fra : Lars Pedersen

Dato : 16-01-01 16:57

Min Jyskenetbank virker fortrinligt med den nye IE.

Fra : Spritt Schapiro

Dato : 08-02-01 10:35

Lars Pedersen <2218600m001@mail1.stofanet.dk> wrote:

> Min Jyskenetbank virker fortrinligt med den nye IE.

????
Ifølge Jyske Bank selv kører det ikke på IE??????
Java'en fucker....
De gange jeg har prøvet har den meldt fejl... Senest igår.

Spritt

--
*Kultur: http://www.manifestfetishclub.dk *

Fra : Claus Christiansen

Dato : 08-02-01 17:19

> [...]

> Ifølge Jyske Bank selv kører det ikke på IE??????
> Java'en fucker....
> De gange jeg har prøvet har den meldt fejl... Senest igår.

Jeg har (næsten) ingen problemer med JB i IE 5. Dog er det nogen gange
nødvendigt at trykke fortryd i login før jeg kan se billedet

Fra : David Blangstrup

Dato : 08-02-01 17:37

On Thu, 8 Feb 2001 17:19:02 +0100, Claus Christiansen wrote
(in message <1eoitbb.12x9jc1192mzwgN%cfc@mail.dk>):

> Jeg har (næsten) ingen problemer med JB i IE 5. Dog er det nogen gange
> nødvendigt at trykke fortryd i login før jeg kan se billedet

Når jeg først har logget mig ind med MIE og kommer dertil, hvor man skal
skrive nøglekoden, kommer billedet og forsvinder igen. Man skal så trykke på
omridset der viser sig når man kører musen hen over, og det hele kommer igen
og kan bruges. Jeg tror, det er fordi java'en af en eller anden åndssvag
grund genstarter, men jeg ved det ikke.

--

- David

reply to firstname@lastname.dk

http://david.blangstrup.dk

Fra : Ulrich Oswald

Dato : 08-02-01 23:09

Jeg bruger Netscape 4.76 (nyeste MRJ) til Jyske Netbank. Betaling, login m.m.
fungerer udmærket, men jeg kan ikke kome til at handle aktier - der får jeg
blank skærm - og det er ærgerligt at det her ikke fungerer - i Danmarks bedste
Mac-homebankløsning.
Måske skulle man hjælpe dem lidt og fortælle dem at de ikke giver adgang til
nogle interessante features for deres mest trofaste kunder (nemlig dem som har
skiftet bank bare for at kunne være med med deres Mac).

/Ulrich

Fra : Mads Pedersen

Dato : 09-02-01 01:26

in article 3A8318F3.A85ADC8D@telia.com, Ulrich Oswald at Ulrich@telia.com
wrote on 08/02/01 23:08:

> [...]
> nogle interessante features for deres mest trofaste kunder (nemlig dem som har
> skiftet bank bare for at kunne være med med deres Mac).

Jeg kører Danske Netbank på VPC og det kører perfekt - med aktiehandel og
alting. Jeg er egl. ked af at nævne det for jeg synes det er KOMPLET TÅBLIGT
at Den Danske Bank ikke understøtter Mac direkte. Men i det mindste virker
det!

// Mads

Fra : Spritt Schapiro

Dato : 12-02-01 17:22

> [...]
> at Den Danske Bank ikke understøtter Mac direkte. Men i det mindste virker

Jeg nyder at køre min netbank direkte fra min MacOS. jeg skiftede fra
DDB ene og alene fordi jeg ikke gad have en platformsracistisk bank. Det
har jeg været yderst tilfreds med, og det ser ud som om min familie
følger trop, efterhånden som jeg får prakket dem mac'er på... *LOL*

S.

--
*Kultur: http://www.manifestfetishclub.dk *

Fra : Søren Straszek

Dato : 09-02-01 09:47

Ulrich Oswald <Ulrich@telia.com> wrote:

> [...]
> nogle interessante features for deres mest trofaste kunder (nemlig dem som har
> skiftet bank bare for at kunne være med med deres Mac).

Lyder mystisk, jeg har samme konfiguration og det virker fint hos mig.

Søren

Fra : Spritt Schapiro

Dato : 12-02-01 17:22

> Måske skulle man hjælpe dem lidt og fortælle dem at de ikke giver adgang til
> nogle interessante features for deres mest trofaste kunder (nemlig dem som har
> skiftet bank bare for at kunne være med med deres Mac).

Jeg har haft fat i dem, og de er meget kede af det, men den løsning de
bygger på er java, og det har IE jo problemer med...

Til gengæld fungerer det PERFEKT i Netscape.

Jeg tror det er Apple og IE vi må vente på, og ikke jyske bank. Jyske
bank er faktisk ret pro mac, hvilket også fremgår af deres kvitteringer
i bankautomaterne (nævner mac).

De HAR mac'er at teste på i deres IT-afdeling og de er meget
respektfulde og seriøse... Thumbs up for Jyske Bank.

Spritt

--
*Kultur: http://www.manifestfetishclub.dk *

Fra : Carsten Dut Larsen

Dato : 16-01-01 20:20

Jeg har god erfaring med Lån & sparbanks java homebanking.

dut