Sterling og bagage
Fra : Eric Bentzen

Dato : 02-09-06 11:30

Jeg har planer om en tur til Krakow med Sterling. På
deres hjemmeside kan man ikke vælge Aalborg - Krakow,
men kun Aalborg-København og København-Krakow. Jeg
spør' derfor, om jeg i Aalborg kan checke bagagen ind
helt til Krakow, eller om jeg skal checke den ind nok
en gang i København. Er der hjælp at hente i denne
gruppe?

Jeg har selvfølgelig ringet til Sterling, men deres
kundeservice er et utrætteligt orkester, der spiller
musik i telefonen.

Tak,
Eric

Jeg beskyttes af den gratis SPAMfighter til
privatbrugere.
Den har indtil videre sparet mig for at få 1689
spam-mails
Betalende brugere får ikke denne besked i deres
e-mails.
Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 04-09-06 14:40

"Eric Bentzen" <EricBentzen@fjerndettesitestory.dk> wrote in

> [...]
> spør' derfor, om jeg i Aalborg kan checke bagagen ind
> helt til Krakow, eller om jeg skal checke den ind nok

Jeg ved det ikke da AAL-CPH er en ny rute for Sterling. Jeg kan kun sige at
Sterlings bagage håndtering i CPH for tiden ikke lever op til hvad man end
måtte ligge i ordet "kvalitet". Det ser dog ud til at de langsomt får styr
på tingene.

Et survival kit som håndbagage kan anbefales.

Fra : Kaenguru

Dato : 06-09-06 21:19

Eric Bentzen skrev:

> [...]
> Den har indtil videre sparet mig for at få 1689
> spam-mails
> Betalende brugere får ikke denne besked i deres

Det kan man ikke.

En af de store forskelle på lavprisselskaber (Sterling, Ryanair,
Easyjet, Wizzair mm.) og "alm." ruteselskaber (SAS, Lufthansa, BA, Air
France mm.) er at lavprisselskaber udbyder "punkt-til-punkt" rejser,
mens ruteselskaber næsten kan flyve dig fra og til hvor du vil i
verden (ved hjælp af deres samarbejde med hinanden).

Fidusen for Sterling og andre lavprisselskaber er at det er dit (eller
din rejseforsikrings) problem hvis du ikke når det fly du skulle
skifte til. Hvorimod et ruteselskab vil være forpligtet til at give
dig en plads på næste ledige afgange og eks. mad, hotel og
telefonopkald afhængig af forsinkelsen, og årsagen dertil.

Enkelte lavprisselskaber som Air Berlin og det snart historiske Virgin
Express tilbyder dog også færdige rejser med skift undervejs, hvor de
påtager sig ansvaret for om du når din forbindelse.

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 15-10-06 22:30

Hej Eric!
Prøv, at skriv en e-mail til Københavns Lufthavn ved først, at klikke på
"Kontakt lufthavn" forneden på denne hjemmeside
http://www.cph.dk/CPH/DK/MAIN/
Mvh. Jesper

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 16-10-06 10:30

"Jesper Pedersen" <jesperp04@webspeed.dk> wrote in

> Prøv, at skriv en e-mail til Københavns Lufthavn

Københavns Lufthavne er en virksomhed der driver lufthavnen og som sådan
intet har med flyselskaberne eller deres service at gøre.

De har alene med bygninger, lufthavnsfaciliteter og sikkerhed at gøre.

Fra : jesper outzen

Dato : 17-10-06 09:21

Jesper Pedersen wrote:
> [...]
> Prøv, at skriv en e-mail til Københavns Lufthavn ved først, at klikke på
> "Kontakt lufthavn" forneden på denne hjemmeside

Det er her du skal passe på fordi hvis dit fly fra Aalborg er forsinket
så du ikke kan nå din forbindelse til Krakow så er det bare ærgerligt
selv om det er samme selskab. Bagdelen ved lavprisselskaber.
Jeg spør' derfor, om jeg i Aalborg kan checke bagagen

Det kan du garanteret ikke så du skal beregne mindst 3 timers transfer
i Kastrup jvf. ovennævnte.

jesper o

Fra : Flemming Poulsen

Dato : 24-10-06 15:24

>Det er her du skal passe på fordi
> [...]

Du kan ikke foretage check-in af bagage (eller dig selv for den sags
skyld) helt fra Aalborg til
Krakow. Du skal altså først hente din bagage i København og gå til
Terminal 2 for at checke
ind igen til Krakow-afgange, samt igennem sikkerhedskontrol igen.

I disse tider kan det tage rigtig lang tid med alle delene. Er du
rigtig uheldig, så er der måske
en lille forsinkelse fra Aalborg - lang ventetid på bagage (jeg
oplever ofte at vente 30-45
minutter på dårlige dage) - lang kø ved check-in i Term. 2 - lang kø
ved sikkerhedskontrol.
hvis alle disse uheldige omstændigheder er tilstede, så er 3 timer
faktisk lidt i underkanten til
et flyskifte.

Som nævnt tidligere, så løber du selv risikoen for at nå dit næste fly
- også selv om begge
afgange er med samme selskab. Det er lavprisselskabernes koncept, at
de ikke tager ansvar
for forbindelsesfly. I værste tilfælde mister du din Krakow-flyvning
og står i Kastrup med en
retur til Aalborg en uge efter, som koster kassen at lave om.

I langt de fleste tilfælde går det heldigvis gnidningsfrit, men du
skal være bevist om den risiko
du løber ved at sammensætte rejsen på denne måde. Det er ofte det der
fører til utilfredshed
hos kunder, når de tror de får samme produkt hos lavprisselskaberne,
som hos f.eks. SAS,
British Airways el.lign. Specielt i tilfældet med forbindelsesfly vil
jeg til enhver tid fortrække at
flyve med de traditionelle flyselskaber istedet.

Jeg mener dog Sterling har en eller anden forsikring du kan købe, som
dækker dig i tilfælde af
at du ikke rækker dit forbindelsesfly. Det kan du vist læse mere om på
deres hjemmeside. Her
er nogle krav til hvor lang tid du skal påregne for at skifte fly for
at den dækker. Det kunne
være en løsning på dit problem. Omkostninger skal der dog tages højde
for, hvilke er
"inkluderet" i prisen hos de traditionelle selskaber - ligesom de også
håndterer din bagage og
lader dig checke ind hele vejen, så du kan lave flyskifte på langt
kortere tid.

Jeg siger ikke den ene løsning er bedre end den anden - det er smag og
behag, men læs
betingelserne grundigt, så du ikke får kedelige overraskelser
undervejs.

Der ER forskel på de produkter man køber hos de forskellige
flyselskaber og hvilket produkt
man gerne vil have er jo en smagssag, som er svært at råde om - det er
helt op til dig selv og
er ofte en sammenholdelse af pris og kvalitet.

Flemming

http://www.Flyrejsen.dk
http://www.BILLIGhotel.dk
http://www.BILLIGlejebil.dk