Audi Quattro, noget der virker?
Fra : Klaus G.

Dato : 02-09-06 11:10

Hej.

Audi's Quattro, er det pengene værd? Merprisen er jo til at tage og føle på.
Også når vi snakker brugt. Hvad hvis bilen kun har 150hk(1.8T), eller
180-190hk chippet, er der så noget at bruge det til, udover de få dage om
året hvor der ligger sne og is på vejene?

Hvor holdbart er det? Skal der skiftes stumper på det i tide og utide? Kort
sagt, er det dyrt at holde kørende?

Så vidt jeg har forstået køre den med 50/50 trækkraft for/bag konstant, og
når nogle hjul så spinner rundt, så fjerner den krafterne over på den anden
aksel? Jeg mener ikke den kan styre hvert hjul individuelt, eller? Bilerne
jeg har kig på er fra 97/98, hvis det har noget at sige om teknikken.

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Mogens...

Dato : 03-09-06 21:24

> Audi's Quattro, er det pengene værd?

Jeg har ejet samme bil med henholdsvis forhjulstræk og quattro - forskellen
er ubeskrivelig, og jeg ville til enhver tid vælge quattro. Den kører HELT
anderledes !

Fra : Jonas R.

Dato : 04-09-06 09:05

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> aksel? Jeg mener ikke den kan styre hvert hjul individuelt, eller? Bilerne
> jeg har kig på er fra 97/98, hvis det har noget at sige om teknikken.

Hvad troede du skulle have en VR6 turbo?

Når man spørger du mig ville jeg altid foretrække quattro, hvis du ønsker at
tune på bilen er det også bedre med quattro :)

Kører selv audi s2 og det er også med quattro og det er sku en anden
fornemmelse end at køre med fwd.

/Jonas R.

Fra : Klaus G.

Dato : 04-09-06 16:18

> Hvad troede du skulle have en VR6 turbo?
Overvejer jeg også kraftigt endnu, men det er jo ikke forbudt at undersøge
andre ting også :)

> Når man spørger du mig ville jeg altid foretrække quattro, hvis du ønsker
at
> tune på bilen er det også bedre med quattro :)
Ja 300hk på 1.8T motor er jo til at nå inden det bliver RIGTIGT dyrt.

> Kører selv audi s2 og det er også med quattro og det er sku en anden
> fornemmelse end at køre med fwd.
Så hut jeg visker har din S2 også liiiidt flere hk end en chippet 1.8T
motor? :) Og så er der ingen tvivl, nemlig at awd er vejen frem...

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Jonas R.

Dato : 04-09-06 21:28

> Overvejer jeg også kraftigt endnu, men det er jo ikke forbudt at undersøge
> andre ting også :)

Nej det er det bestem ikke ;)

> at
> Ja 300hk på 1.8T motor er jo til at nå inden det bliver RIGTIGT dyrt.

Ja det kan jo gøres for lige omkring 30k og tja det er jo til at leve med :)

> Så hut jeg visker har din S2 også liiiidt flere hk end en chippet 1.8T
> motor? :) Og så er der ingen tvivl, nemlig at awd er vejen frem...

Jo en lille smule mere = 300 hk, men altså det er virkeligt lækker med
quattro og især i regnvejr og såen. Så er det bare klappen i bund og ingen
spind.
Så sætter man hurtigt din der bagskubbere og såen....

Dog synes jeg den vr6 turbo du har kig på også er pæææænt lækker.

/Jonas R.

Fra : Klaus G.

Dato : 05-09-06 05:12

> Nej det er det bestem ikke ;)
Godt nok, så er vi enige :)

> Ja det kan jo gøres for lige omkring 30k og tja det er jo til at leve med
:)
Ja, det er også ca. sådan en pris jeg har hørt.

> [...]
> spind.
> Så sætter man hurtigt din der bagskubbere og såen....
Hehe rigtigt nok, men nu er jeg ikke typen der køre så meget træk, eller
generalt skal se om ham den anden bil kan følge med :)

> Dog synes jeg den vr6 turbo du har kig på også er pæææænt lækker.
Er den skam også, og virklig gennemført.

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk